فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته نمایش

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با یک رشته‌ی جذاب صحبت کنیم که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. رشته‌ی نمایش یکی‎دیگر از رشته‌های شاخه‌ی فنی‌حرفه‌ای است که بسیار جذاب است و در قرن حاضر که ارتباطات یکی از مسائل مهم زندگی بشر است بسیار مهم است. نمایش مجموعه‌ای است از تمامی هنرهای بشر از جمله: موسیقی، شعر، ادبیات است که در این هنر با هم ترکیب شده است و یکی از راه‌های برقراری ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با دیگران است. به همین علت این رشته یکی از رشته‌های مهم و کاربردی در جوامع بشری به حساب می‌آید. 

معرفی رشته نمایش

برای دستیابی به یک تئاتر خوب و عالی علاوه بر وسایل و امکاناتی که برای این کار نیاز است، به دانش و علم نیز در زمینه‌ی تئاتر نیازمندیم. یک هنرمند اگر تمامی امکانات و وسایل مورد نیاز برای اجرای یک تئاتر را داشته باشد ولی علم و دانش کافی را در این زمینه نداشته باشد نمی‌تواند در این کار موفق باشد. از این‌رو رشته‌ی نمایش امروزه به عنوان یک رشته‌ی هنری پر مخاطب در دانشگاه‌های کشور و سایر مراکز عالی به صورت کامل تدریس می‌شود. در مقطع کارشناسی رشته‌ی نمایش دارای 5 گرایش است: ادبیات نمایشی، کارگردانی، بازیگری، صحنه آرایی و نمایش عروسکی

دروس رشته نمایش

رشته نمایش پایه دوازدهم
تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) 3 عربی زبان قرآن 3
فارسی 3 تاریخ معاصر
سلامت و بهداشت تربیت بدنی 3
مدیریت خانواده و سبک زندگی آمادگی دفاعی
اخلاق حرفه ای  تاریخ هنر ایران
اصول و مبانی نمایش عروسکی خواندن و تحلیل نمایشنامه
اصول و مبانی ماسک و گریم کارگاه نمایش
کارورزی
رشته نمایش پایه یازدهم
تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) 2 عربی زبان قرآن 2
فارسی 2 زبان های خارجی
علوم اجتماعی تربیت بدنی 2
ریاضی 2 انسان و محیط زیست
درس انتخابی (1-هنر 2- تفکر و سواد رسانه ای) شیمی
درس انتخابی (1- کاربرد فناوری های نوین 2- مدیریت تولید) کارگاه نوآوری و کارآفرینی
تاریخ هنر جهان اصول و مبانی بازیگری و کارگردانی
اصول و مبانی طراحی صحنه
رشته نمایش پایه دهم
تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) 1 عربی زبان قرآن 1
فارسی 1 زبان های خارجی
جغرافیای عمومی و استان شناسی تربیت بدنی 1
ریاضی 1 فیزیک
الزامات محیط کار طراحی 1
مبانی هنرهای تجسمی آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان
تاریخ نمایش اصول و مبانی نمایشنامه نویسی
آشنایی با موسیقی

توانایی های لازم برای ورود به رشته نمایش

اول و مقدمه هر انتخابی استعداد و علاقه به آن کار است. برای ورود به این رشته نیز در ابتدا باید به این کار علاقه‌مند باشید زیرا این کار نیز مانند سایر مشاغل و رشته‌ها سختی‌های خود را دارد. در مرحله بعدی انعطاف‌پذیر بودن است، زیرا این رشته نمایش یک رشته جمعی است و به صورت فردی نیست از این رو فرد باید توانایی ارتباط با دیگران و انعطاف‌پذیری را در رابطه با دیگران بیاموزد. برای اجرای نمایش داشتن صدای خوب و رسا در کنار یک جسم سالم و توانمند یکی‌دیگر از ویژگی‌هایی است که علاقه‌مندان این رشته باید آن را داشته باشند. دانشجویان این رشته همچنین باید قلم خوبی نیز داشته باشند و اطلاعات کافی در زمینه مسائل اقتصادی، روانشناسی، اجتماعی و … داشته باشند.

معرفی رشته نمایش
انواع گرایش در رشته نمایش

گرایش کارگردانی : کارگردان را می‌توانیم در دو بخش در نظر بگیریم. بخش تهیه و تدارک مشتمل بر انتخاب متن، تجزیه و تحلیل آن و انتخاب بازیگر است و بخش دوم کار عملی با بازیگران و تمرین است.

گرایش بازیگری : می‌توان گفت بازیگری درک مفهوم و کشف حقیقت و انتقال آن به مخاطب است. بازیگر کسی است که با صداقت تمام به آنچه بر روی صحنه اتفاق می‌افتد ایمان دارد و با تمام وجود نقش خود را بر روی صحنه تجربه می‌کند و در واقع بر روی صحنه زندگی می‌کند.

گرایش صحنه آرایی : صحنه آرا با توجه به شرایط فضای کلی نمایش را ایجاد می‌کند. طراح لباس، طراح نور و چهره‌پرداز همگی زیر نظر صحنه‌آرا فعالیت می‌کنند زیرا در صحنه همه چیز باید هماهنگ باشد. یک رنگ اضافی در صحنه می‌تواند همه چیز را خراب کند.

گرایش نمایش عروسکی : نمایش عروسکی یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های نمایش است. در زمان‌های قدیم به دلیل کم بودن سرگرمی‌ها کودکان و حتی بزرگسالان نیز به نمایش عروسکی علاقه‌مند بودند. در این نوع نمایش عروسک‌گردان با  با مهارت بسیار زیاد نظریات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خود را از طریق عروسک به مخاطب انتقال می‌دهد. در حال حاضر این نوع نمایش رونق گذشته را ندارد.

معرفی رشته نمایش
موقعیت شغلی و بازار کار رشته نمایش

هنر تئاتر در سرزمین ما اهمیت و برجستگی خاصی دارد. تئاتر در واقع نماد سوگ‌ها، جشن‌ها و آیین‌های یک جامعه است. به همین دلیل باید در آموزش و گستردگی این هنر کوشش کنیم. در حال حاضر فارغ‌التحصیلان این رشته که دارای دانش و علم کافی و خلاقیت لازم در این زمینه هستند هرگز بیکار نخواهند ماند و همواره در زمینه‌ی کاری خود مشغول به کار و فعالیت هستند و کسب درآمد می‌کنند اما ناگفته نماند که بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته نیز در بخش‌های دیگری مشغول به کار هستند. پس کسانی که توانایی و استعداد کافی در این رشته را داشته باشند به راحتی می‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کرده و در آن به فعالیت بپردازند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز دولتی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما مشغول به کار شوند و همچنین می‌توانند به صورت آزاد در گروه‌های هنری فعالیت داشته باشند.

معرفی کتاب

شما عزیزان و دانش آموختگان این رشته می‌توانید برای دروس عمومی و پایه از کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای و کتاب‌های نکته به نکته دروس عمومی استفاده بفرمایید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیحات دروس این رشته می‌پردازد و شما به راحتی با استفاده از این کتاب‌ها می‌توانید تخصص کافی در دروس عمومی این رشته را بدست آورید.

کتاب تست عمومی و پایه

سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه

نکته عمومی و پایه

آموزش نکته به نکته دروس کنکور عمومی

 

(( معرفی فیلم آموزشی ))
پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه

عزیزان امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    1 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    محمد
    9 ماه قبل

    کاش لینک دانلود pdf هاشون هم میزاشتین

    مدیر
    9 ماه قبل
    پاسخ به  محمد

    با درود فعلا متاسفانه امکانش نیست

    1 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    محمد
    9 ماه قبل

    کاش لینک دانلود pdf هاشون هم میزاشتین

    مدیر
    9 ماه قبل
    پاسخ به  محمد

    با درود فعلا متاسفانه امکانش نیست