فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته مبل سازی مدرن

در دنیا و جامعه‌ی کنونی ما مبلمان در منازل یکی از ملزومات اصلی یک خانه به حساب می‌آید و کمتر خانه‌ای را می‌بینم که در دکوراسیون آن از انواع مبلمان استفاده نشده باشد. و همچنین ساخت و تولید مبلمان نیز هر روز رو به افزایش است تا بتواند پاسخگوی نیاز افراد جامعه باشد. از این‌رو مبل سازی یک رشته مورد توجه در بخش صنعت محسوب می‌شود و امروزه به آن توجه زیادی شده است. در این رشته هنرآموزان با انواع استاندارد مبل آشنا می‌شوند.

معرفی رشته مبل سازی مدرن

مهارت های رشته مبل سازی مدرن

هنرآموزان و علاقه‌مندان به این رشته در دوران تحصیل خود مهارت‌هایی را کسب می‌کنند که در این قسمت می‌خواهیم به آن مهارت‌ها اشاره کنیم. مهارت‌هایی که هنرآموزان این رشته کسب می‌کنند شامل : استاندارد طراحی – استاندارد شناسایی مواد و ماشین آلات – استاندارد اندازه‌ی مبل و ارگونومی بدن و استاندارد تولید مبلمان است.

استاندارد طراحی : در این مهارت هنرجو با شناخت مبانی هندسی و انواع طرح آشنا می‌شود و طراحی اصولی را می‌آموزد و در آن مهارت پیدا می‌کند.

استاندارد شناسایی مواد و ماشین آلات : در این مهارت هنرجو با استفاده از شناسایی مواد و شناخت ماشین آلات می‌تواند به بهترین شکل و بهترین مواد و روش مناسب به تولید مبلمان بپردازد. 

استاندارد اندازه‌ی مبل و ارگونومی بدن : در این مهارت هنرجو با انواع استانداردهای تولید مبل آشنا می‌شوند و با در نظر گرفتن حالات بدن و اندازه می‌توانند در تولید مبلمان استاندارد مناسب با بدن انسان فعالیت کنند.

استاندارد تولید مبلمان : در این استاندارد هنرجو روش‌های مختلف تولید مبلمان را آموزش می‌بیند و پس از آموزش می‌تواند به تولید مبلمان بپردازد و در این حوزه فعالیت کند.

رشته مبل سازی مدرن

ویژگی های هنرآموزان رشته مبل سازی مدرن

کسانی که وارد این رشته می‌شوند در ابتدا باید علاقه و استعداد لازم را برای ورود به این رشته داشته باشند. شرایط کاری این رشته به صورت کارگاهی می‌باشد و کسانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید حتما این موضوع را در نظر بگیرند که ممکن است مجبور باشند ساعت‌های طولانی را برای تولید مبلمان در کارگاه بمانند. این رشته یک رشته تولیدی است و نیاز به خلاقیت و هوش و دقت دارد. کسانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید به کارهای تولیدی و خلق کردن علاقه‌مند باشند و بتوانند با خلاقیت و دانش و استانداردهای ممکن یک مبلمان زیبا و استاندارد را تولید کنند. همچنین این نکته را نیز باید ذکر کرد که برای ورود به این شغل توانایی جسمانی و شرایط بدنی مناسب نیز حائز اهمیت است و عزیزانی که می‌خواهند این رشته را انتخاب کنند باید تمامی این موارد را در مد نظر خود قرار دهند.

معرفی رشته مبل سازی مدرن
آینده شغلی رشته مبل سازی مدرن

با وجود اینکه در جامعه امروزی صنایع چوب نقش مهمی در زندگی افراد جامعه دارد هنرآموزان این رشته از نظر شغلی به مشکل نخواهند خورد و در قسمت ها مختلفی می توانند مشغول به کار شوند. هنرآموزان این رشته پس از به پایان رساندن دوران تحصیلی خود می‌توانند در زمینه‌ی تولیدات مبلمان بر اساس استانداردهای ذکر شده بپردازند. هنرآموزان می‌توانند علاوه بر کار مبلمان‌سازی در زمینه‌ی کابینت‌سازی، ام دی اف کار مشغول به کار شوند. هنرآموزان می‌توانند در مراکز صنعتی مشغول به کار شوند. در کترخانه‌ها و کارگاه‌های مبل‌سازی فعالیت کنند. فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر کار کردن در بخش‌های صنعتی می‌توانند برای خود به صورت جداگانه نیز مشغول به کار شوند. کارگاهی ایجاد کرده و به تولید و پخش مبلمان بپردازند. 

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه در آن پرداخته می‌شود و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    1.5 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    ابوالی
    1 سال قبل

    این واقعا عالیه ولی منو نمزارن برم 😣😣

    1.5 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    ابوالی
    1 سال قبل

    این واقعا عالیه ولی منو نمزارن برم 😣😣