فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته سفالگری

یکی دیگر از رشته‌های جذاب و دوست داشتنی رشته‌ی سفالگری است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. رشته‌ی سفالگری به عنوان یکی از برجسته‌ترین مظاهر اسلامی دارای نقش‌های متنوعی است و با اعتقادات دینی و مذهبی عجین است. فن و هنر سفالگری ایران به علت جنبه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و تا حدودی مذهبی از زمان‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

معرفی رشته سفالگری

از زمان‌های گذشته نمونه‌های سفالینه‌ی بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور کشف شده است که قدمت آن حتی به هزاران سال پیش می‌رسد. پس هنر سفال در کشور ما قدمت چندین هزار ساله دارد. سفالگران اسلامی با تمامی روش‌های سفالگری از جمله : ساخت دستی، قالبگیری و چرخکاری. سفالگران  اسلامی اولین کسانی بودند که تکنیک توسعه‌ی سرامیک‌های لعاب‌دار تزئینی را به اروپا الهام بخشیدند. سفالگران اسلام کاملا به تمامی روش‌ها مسلط بودند و همیشه در تلاش بودند که به روش‌های جدیدی در این حرفه دست پیدا کنند. می‌توان گفت از قرن سوم هجری تحول عظیمی در این هنر به وجود آمد و از نظر لعاب‌دهی و تزیین نقوش به مرحله‌ی بسیار پیشرفته‌ای رسید. نقش و نگارهای روی سفالینه‌های بیشتر برگرفته از هنر ساسانی بوده است.

هدف از ایجاد رشته سفالگری 

هدف از ایجاد رشته‌ی سفالگری حفظ آداب و رسوم و آیین‌های اقوام گذشته است که به این وسیله می‌توان آن‌ها را حفظ کرده و زنده نگه داشت. زیرا این هنر یک هنر دیرینه و کهن است که سابقه‌ی خود را از مشرق زمین می‌گیرد. دست توانگران ایرانی همیشه خالق زیبایی بوده است و همواره در حال ابداع و هنر سفالگری جلوه‌ای از این ابداعات است. در واقع می‌توان گفت که هدف از این رشته تربیت نیروی بازار کار در زمینه‌ی هنر کهن سفالگری می‌باشد.

معرفی رشته سفالگری

توانمندی‌های بدست آمده در رشته‌ی سفالگری

هنرآموزان این رشته پس از پایان تحصیلات خود در این زمینه که به صورت عملی و تئوری است توانمندی‌هایی را به دست می‌آورند این توانمندی‌ها شامل: طراحی نقش‌های تزئینی ، توانایی انجام دادن تمامی مراحل مربوط به عمل‌آوری خاک رس برای سفالگری، آماده‌سازی و راه‌اندازی چرخ سفالگری، توانایی انجام کارهای سفالگری، شکل دادن به سفال و ساختن انواع وسایل سفالی مختلف، توانایی تمامی کارهای مربوط به خشک کردن سفال، ساختن انواع ظرف‌های نقش برجسته، توانایی خشک کردن آثار سفالی در کوزه، تسلط پیدا کردن به شیوه‌های مختلف کاشی نقش‌اندازی به روی ظروف سفالی.

معرفی رشته سفالگری
ویژگی‌های افرادی که رشته‌ی سفالگری را انتخاب می‌کنند

افرادی که این رشته را انتخاب می‌کنند در ابتدا باید علاقه و استعداد کافی و لازم را در این زمینه داشته باشند. از طرفی می‌توان گفت این افراد تقریبا ویژگی‌های مشترک و یکسانی دارند. همگی علاقه‌مند به خلق کردن هستند. داشتن پشتکار نیز در این حرفه باعث موفقیت بسیاری در این افراد می‌شود. داشتن ذوق هنری و دید هنری از دیگر ویژگی‌هایی است که علاقه‌مندان به این رشته باید داشته باشند. اگر شما نیز این ویژگی‌ها را دارید می‌توانید از این رشته به عنوان یک رشته‌ی تحصیلی و یک شغل استفاده کنید.

آینده شغلی رشته سفالگری

رشته‌ی سفالگری رشته‌ای است که معمولا فارغ‌التحصیلان این رشته به صورت شخصی برای خود کار می‌کنند. کار در این زمینه به صورت کارگاهی است و نیاز به وسایل و مواد لازم دارد. افراد برای کسب تجربه در این زمینه برای خود کارگاهی را راه‌اندازی می‌کنند و در آن مشغول به کار می‌شوند و می‌توانند از طریق راه‌های مختلف مثل نمایشگاه‌ها و بازارهای مختلف محصولات خود را به فروش برساند و از این راه کسب درآمد کنند. 

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها