فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته هتلداری کاردانش

با فراوان شدن هتل‌ها در تمام جهان و نیاز به نیروی متخصص و کارآمد در این زمینه، رشته هتلداری برای تربیت این افراد به وجود آمد تا بتواند نیروهای کارآمد و با تجربه‌ای در این زمینه به جامعه تحویل دهد. این رشته از جمله رشته‌های بسیار پر طرفدار در ایران محسوب می‌شود. همه ساله افراد زیادی به نام رشته‌ی مدیریت هتلداری وارد عرصه‌ی کار می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند. این رشته مناسب افرادی است که به آداب و رسوم و فرهنگ افراد مردم دنیا آشنا باشند یا دست کم به یادگیری آن علاقه‌مند باشند.

معرفی رشته هتلداری

از مزایای این رشته آشنایی با افراد جهان است. افرادی که به آداب و رسوم و سنت‌های مختلف مردم جهان علاقه‌مند هستند و ارتباط با مردم را دوست دارند رشته هتلداری می‌تواند گزینه خوبی برای آن‌ها باشد و می‌توانند در این رشته موفق شوند. در این رشته افراد با 7 استاندارد که مربوط به بخش‌های هتل است آشنا می‌شوند.

مهارت های اولیه برای ورود به رشته هتلداری

این رشته نیز مانند رشته‌های دیگر برای ورود نیاز به علاقه و استعداد شما دارد اگر به گردشگری، ارتباط با مردم و آشنایی با فرهنگ مردم جهان علاقه‌مند هستید این رشته مناسب شماست. برای ورود به این رشته و موفق شدن در آن نیاز است که شما به زبان انگلیسی مسلط باشید و یا در کنار زبان انگلیسی به یک زبان دیگر مانند آلمانی، فرانسه یا عربی نیز تسلط داشته باشید تا بتواند به راحتی با تمامی مردم ارتباط برقرار کرده و نیازهای آنان را به درستی فهمیده و برآورده کنید. برخورداری از روابط عمومی بالا نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر داشته باشید زیرا این رشته ارتباط با مردم است و شما باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید.

معرفی رشته هتلداری

استانداردهای مربوط به بخش های مختلف هتل

افرادی که وارد رشته هتلداری می‌شوند با 7 استاندارد که مربوط به بخش‌های مختلف هتل است آشنا می‌شوند. این بخش‌ها شامل: کاربر رایانه – کارمند پذیرش هتل – متصدی طبقات در هتل – متصدی البسه در هتل – میز آرایی در هتل  و اتاق‌دار می‌باشد که به صورت خلاصه در رابطه با هر کدام مختصر توضیحی می‌دهیم.

کاربر رایانه : در این قسمت کار با رایانه و تایپ متون فارسی و انگلیسی و کار با نرم افزارهای آفیس الویت دارد. باید بتوانند به درستی از پرینتر و فتوکپی استفاده کنند. 

کارمند پذیرش هتل : افرادی که در این قسمت مشغول به کار می‌شوند باید خوشرو و خوش اخلاق باشند و بتوانند با مردم ارتباط خوبی داشته باشند. در این بخش افراد باید به قوانین هتل آشنا باشند و شناخت خوبی نسبت به  جاذبه‌های منطقه و افراد آن داشته باشند.

متصدی طبقات در هتل : افرادی که در این قسمت آموزش می‌بینند باید شناخت کافی نسبت به هتل و طبقات و اتاق‌های آن داشته باشند.

متصدی البسه در هتل : افرادی که در این قسمت هستند سروکارشان با شستن و اتو کردن و تا کردن انواع لباس هاست. باید آشنایی کافی و کامل در رابطه با شستشو و خشکشویی را داشته باشند. نظافت و اهمیت دادن به بهداشت در این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است.

میز آرایی در هتل : چه برای مراسمات و همایش‌هایی که در هتل‌ها برگزار می‌گردد و چه برای رستوران هتل، برای میز آرایی باید سلیقه  و مهارت و دانش کافی وجود داشته باشد همچنین دانستن آداب غذا خوردن نیز در این قسمت الزامی است.

اتاقدار هتل : اتاق دار هتل کسی است که به نظافت اتاق‌ها می‌پردازد و در نهایت گزارشی از عملکرد هتل در این موضوع ارائه می‌دهد. می‌توان گفت حتی برای نظافت نیز باید آموزش داده شود. در این قسمت آشنایی با خانه‌داری، چیدمان وسایل، آشنایی با اصول ایمنی و آراستگی ظاهری از جمله خصوصیاتی است که باید در این بخش مد نظر گرفته شود.

معرفی رشته هتلداری
مهارت هایی که هنرآموزان رشته هتلداری می آموزند

افرادی که در این زمینه به تحصیل می‌پردازند با تمام اصول هتلداری، مهمان‌پذیرها و رستوران داری آشنا می‌شوند. آن‌ها با منو شناسی، شناخت مواد غذایی، انرژی غذایی آن‌ها، چگونگی نگهداری مواد غذایی، تهیه انواع غذاها، پیش غذاها و شیرینی‌ها آشنا می‌شوند. نحوه‌ی کارهای نظافتی در هتل‌ها، نحوه‌ی برخورد با مهمان‌های مختلف، روش صحیح خوش آمد گویی، نحوه‌ی پذیرایی صحیح را آموزش می‌بینند.

آینده شغلی و بازار کار رشته هتلداری

امروزه با افزایش هتل‌ها و نیاز مردم به سفر نیاز به یک نیروی باتجربه و کارآمد در زمینه‌ی هتلداری احساس می‌شود. از این رو اگر در این زمینه دانش و مهارت کافی را کسب کنید و به این رشته نیز علاقه‌ی کافی را داشته باشید می‌توانید شغل مناسب پیدا کرده و در این زمینه کسب درآمد کنید. شغل‌هایی که هنرآموزان این رشته پس از گذراندن دوران تحصیل خود می‌توانند در مشاغلی همچون : مدیریت هتل، مدیریت گردشگری و جهانگردی، مدیرت تشریفات، آشپزی و قنادی، مدیر یا کارمند پذیرایی در رستوران‌ها – تالارها و کافی شاپ‌ها، کار در شرکت‌های حمل و نقل هوایی به عنوان تور لیدر مشغول به کار شوند.   

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بربیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    4.5 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    4.5 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها