فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته کابینت سازی چوبی کاردانش

از آن‌جایی که چوب برای همه آشنا و ملموس است ولی استفاده نادرست و غیر علمی از آن باعث حدر رفتن بیش از اندازه‌ی این ماده با ارزش و کم دوام شدن آن می‌شود. این موضوع در کشور ما که با کمبود منابع چوب روبه رو هستیم بسیار اهمیت دارد. از این رو با تربیت هرچه بیشتر افراد متخصص و با تجربه در این زمینه از هدر رفتن بیش از حد این ماده با ارزش جلوگیری می‌شود. 

معرفی رشته کابینت سازی چوبی

از این رو در بخش صنعت رشته‌هایی که با چوب سروکار دارند را راه‌اندازی کردند تا افراد با انواع چوب و سبک ساخت و تولید با این ماده با ارزش آشنا شوند. یکی از رشته‌های جذاب گروه صنعت رشته‌ی کابینت‌سازی چوبی است. هنرجویان و علاقه‌مندان به این رشته در دوران تحصیل خود آموزش اولیه‌ی نقشه کشی، محاسبات، شناخت انواع چوب و فرآورده‌های چوبی را می‌آموزند آن‌ها کار با ابزارهای دستی و ماشین آلات را نیز آموزش می‌بینند. هنرآموزان این رشته سپس کار کابینت‌سازی را به صورت تخصصی آموزش می‌ببیند که شامل رسم فنی، برآورد مواد اولیه و مصرفی و ساخت کابینت‌های ساده‌ی چوبی است.

هنرآموزان این رشته چه مهارت هایی را کسب می کنند

هنرآموزان این رشته به صورت کلی کار با ماشین آلات صنایع چوبی را می‌آموزند، توانایی ترسیم نقشه‌های اجرایی مبلمان داخلی و کابینت را به دست می‌آورند و یاد می‌گیرند مواد اولیه را برآورد کنند. هنرآموزان این رشته با انواع چوب و فرآورده‌های چوبی آشنا می‌شوند و اطلاعات کافی به دست می‌آورند و به این ترتیب با تربیت افراد با تجربه در این زمینه می‌توانیم از هدر رفتن این ماده‌ی با ارزش در کشورمان جلوگیری کنیم.

معرفی رشته کابینت سازی چوبی

ویژگی افرادی که این رشته را انتخاب می کنند

کسانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید دقیق و سخت‌کوش باشند در اندازه‌گیری دقت لازم را داشته باشند. زیرا اگر در اندازه‌گیری کابینت و اجزای مختلف آن اندازه‌گیری به صورت درست انجام نشود در هنگام نصب به مشکل خواهید خورد به همین دلیل کسی که این شغل را انتخاب می‌کند باید بسیار دقیق باشد. با سلیقه، خلاق و مبتکر باشد زیرا ممکن است در فضایی کابینت‌ساز مجبور باشد از کمترین فضا بالاترین استفاده را ببرد. همچنین کابینت‌ساز باید به مشتری در انتخاب رنگ و مدل بر حسب فضایی که قرار است کابینت در آن نصب شود مشاوره دهد به همین دلیل داشتن سلیقه و دید هنری نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که هنرآموزان این رشته باید داشته باشند تا بتوانند مشاوره‌ی خوبی به مشتری دهند و کار بی‌نقصی را تحویل دهند. خوش قول و مسئولیت پذیر بودن نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که هنرآموزان این رشته باید به آن دقت داشته باشند. روابط عمومی خوب و مردم‌دار بودن نیز در این رشته بسیار مهم و حائز اهمیت است که هنرآموزان این رشته باید به آن دقت کافی را داشته باشند و سپس دست به انتخاب این رشته بزنند. 

معرفی رشته کابینت سازی چوبی
وظایف و مسئولیت های هنرآموزان رشته کابینت سازی چوبی

وظایف و مسئولیت‌های هنرآموزان این رشته : ترسیم و اندازه‌گیری نقشه‌های اجرایی، طراحی کردن کابینت‌ها در اندازه‌ی دلخواه مشتری بر اساس فضا و تقاضای مشتری، مشورت دادن به مشتری در انتخاب رنگ و شکل مناسب با فضا، برش کاری قطعات چوبی و کار با ماشین آلات صنایع چوب، رعایت کردن اصول ایمنی در حین انجام دادن کارها، ساختن و مونتاژ بدنه طبق نقشه، انجام دادن نصب یراق آلات و قسمت‌های مختلف کابینت با دقت و حوصله و در نهایت کنترل کردن کار و تحویل نهایی آن به مشتری بدون هیچ گونه نقصی.

آینده شغلی رشته کابینت سازی چوبی

این رشته نیز مانند سایر رشته‌های صنعتی آینده شغلی خوبی دارد. از آن‌جایی که امروزه صنعت ساختمان‌سازی رو به افزایش است. ساخت کابینت که یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک آشپزخانه در یک خانه به حساب می‌آید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. هنرآموزان این رشته می‌توانند در کارگاه‌های کابینت‌سازی فعالیت کنند. این کارگاه‌های معمولا بزرگ هستند و تمامی و ماشین آلات مورد نیاز این کار در آن‌ها وجود دارد و یک کابینت‌ساز به راحتی می‌تواند در این کارگاه‌ها مشغول به کار شود. همچنین می‌توانند در دفترهای کابینت‌سازی مشغول به کار شوند. در ایده دادن به مشتری و انتخاب کابینت مناسب برای هر نوع فضایی به مشتریان مشاوره دهند و در صورتی که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند خود به تنهایی می‌توانند کارگاه کابینت‌سازی راه انداخته و صورت شخصی و مجزا در آن مشغول به کار شوند.  

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    2.7 3 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    2.7 3 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها