فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته نصب و سرویس آسانسور

در این قسمت می‌خواهیم در رابطه با رشته‌ی نصب و سرویس آسانسور صحبت کنیم که یکی از موارد مهم در ساخت هر ساختمانی محسوب می‌شود و در حال حاضر با وجود آسانسور در ساختمان‌ها نیاز به سرویس کار آسانسور نیز احساس می‌شود از این رو این رشته برای تربیت افراد باتجربه به وجود آمده است. هنرآموزان این رشته ضمن گذراندن دروس عمومی با دروس تخصصی این رشته نیز آشنا می‌شوند و در کنار دانشی که در این رشته می‌آموزند به کار عملی نیز پرداخته و کسب تجربه می‌کنند.

معرفی رشته نصب و سرویس آسانسور

هنرآموزان این رشته با انواع آسانسور و نحوه‌ی نصب و تعمیرات آن‌ها و همچنین نقشه‌های مربوط به هر کدام در این رشته آشنا می‌شوند و این کار را به صورت تجربی و عملی می‌آموزند. هنرآموزان این رشته با نحوه‌ی اجرای آهن‌کشی و ریل‌گذاری داخل چاه آسانسور، مراحل نصب درهای طبقات، استقرار موتور در موتورخانه، قرار دادن کابین و قاب وزنه در داخل چاه، با سیم‌کشی داخل چاه آسانسور، نصب تابلوی سه فاز و تابلوی فرمان و با نصب تمامی متعلقات مربوط به آسانسور آشنا می‌شوند و به طور کلی می‌توانند یک آسانسور را راه‌اندازی کرده و به صورت کامل و بدون نقص تحویل دهند.

وظایف نصاب و سرویس کار آسانسور

هنرآموزان و علاقه‌مندان به این رشته پس از به پایان رساندن دوران تحصیل خود کارهایی را می‌توانند انجام دهند که در این قسمت می‌خواهیم به آن‌ها اشاره کنیم تا شما نیز با این کارها آشنا شوید. کارها و در واقع وظایفی که یک نصاب و سرویس کار آسانسور انجام می‌دهد مونتاژ قطعات آسانسور و نصب کردن آن، کنترل کردن و بررسی دقیق و منظم تمامی چرخ دنده‌ها – موتورها – ترمزها – درب‌ها و قفل‌ها برای اطمینان بیشتر است. زیرا این وسیله با جان انسان‌ها در ارتباط است و یک خطا ممکن است جان بسیاری از افرادی که از این آسانسورها استفاده می‌کنند را به خطر بیندازد پس باید در کنترل موارد ذکر شده با دقت عمل کرد. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم تعویض بخش‌های داخلی آسانسور مانند کف پوش – دکمه‌ها- سیستم نوردهی  و سیستم ارتباطی و بازرسی تجهیزات آسانسور از لحاظ مسائل ایمنی و عملکرد صحیح آن‌ها باید کنترل شود که این‌ها همگی از وظایف یک نصاب و سرویس کار آسانسور می‌باشد.

معرفی رشته نصب و سرویس آسانسور

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر انتخاب رشته به صورت درست و صحیح و متناسب با استعداد و روحیه‌ی افراد، شرایط خانوادگی و شرایط جامعه در فرد صورت بگیرد می‌تواند آینده‌ی درخشانی را از نظر شغلی برای آن‌ها رقم بزند پس در انتخاب هر رشته که منجر به شغل آینده هر فرد می‌شود باید دقت کافی را انجام داد. رشته‌ی نصب و سرویس آسانسور نیز شرایطی دارد که کسانی که وارد این رشته می‌شوند باید یک سری شرایط را در نظر بگیرند تا به مشکل بر نخورند. به طور مثال افرادی که این رشته را انتخاب می‌کنند در ابتدا باید کارهای این چنینی مثل نصب و تعمیرات علاقه داشته باشند. این رشته در هنگام کار ممکن است با خطراتی مواجه شود باید این مسائل نیز در نظر گرفته شود. برای این شغل باید از شرایط جسمانی خوبی برخوردار بود. دقت و مسئولیت‌پذیر بودن نیز در این رشته بسیار مهم است زیرا این رشته با جان افراد در ارتباط است و یک خطا و سهل انگاری می‌تواند منجر به اتفاقات غیرقابل جبرانی شود.

آینده شغلی و بازار کار 

با توجه به اینکه امروزه ساخت و ساز ساختمان‌ها زیاد شده است و به صورت کلی اکثر ساختمان‌ها نیاز به آسانسور دارند شرایط شغلی این رشته تقریبا خوب است. زیرا برای نصب هر آسانسور در هر ساختمانی نیاز به نصاب این کار است. فارغ‌التحصیلان این رشته پس از گذراندن دوران تحصیلات خود می‌توانند جذب شرکت‌های معتبر آسانسوری شوند. حتی آن‌ها می‌توانند به صورت جداگانه و مستقل با مشتریان قرارداد بسته و به صورت شخصی مشغول به کار شوند. آن‌ها می‌توانند پس از اینکه مهارت‌های لازم را کسب کردند و سوابق کافی را به دست آوردند برای خود پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور را بگیرند. پس باید گفت اگر هنرآموزان این رشته بتوانند در این زمینه دانش و تخصص کافی را به دست آورند می‌توانند شغل خوبی پیدا کرده و کسب درآمد کنند.

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه در آن پرداخته می‌شود و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها