فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

آزمون استخدامی آموزش پرورش

اشتغال در سازمان آموزش و پرورش یکی از گزینه‌های مطلوب برای کسانی است که به کار تدریس و معلمی علاقه دارند. افراد بسیاری علاقه‌مند هستند که پس از به پایان رساندن دوران تحصیل خود در این سازمان به فعالیت بپردازند و شغل معلمی را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر سه گروه از داوطلبان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. گروه اول دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و همچنین دانش آموختگان دکتری با مدرک کارشناسی ارشد هستند. گروه دوم همکاران فرهنگی هستند که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش در حال خدمت هستند که شامل نیروهای خرید خدمات، حق‌التدریس و نیروهای نهضت است و گروه سوم طلاب حوزه‌ی علمیه هستند. همچنین داوطلبانی که سابقه‌ی فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند امتیازاتی پیش‌بینی شده است و ارزیابی تکمیلی به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام می‌شود. یکی از راه‌های ورود به سازمان آموزش و پرورش و فعالیت در این سازمان از طریق آزمون استخدامی است که همه ساله در کشور ما در زمان مشخصی برگزاری می‌شود. سازمان آموزش پرورش برای تأمین نیروی انسانی خود در زمینه‌ی تدریس نیاز به افراد با تجربه در این زمینه دارد که از طریق پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی این افراد را تأمین می‌کند. افراد متقاضی می‌توانند در صورت داشتن شرایط ذکر شده در آزمون شرکت کرده و پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این سازمان مشغول به کار شوند.

آزمون استخدامی آموزش پرورش

در حال حاضر به علت اینکه با کمبود نیروی معلم‌های با تجربه و کارآمد روبه رو هستیم سازمان آموزش و پرورش برای اینکه بتواند کمبود نیروی خود را جبران کند اقدام به برگزاری آزمون استخدامی در سطح کشور می‌کند. به این ترتیب بستری برای علاقه‌مندان به رشته‌ی معلمی فراهم می‌شود تا بتوانید در این شغل فعالیت داشته باشند. زیرا این رشته علاقه‌مندان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. نحوه‌ی برگزاری و زمان دقیق آزمون استخدامی آموزش پرورش و شرایط شرکت در این آزمون و تمامی مطالبی و اطلاعاتی که در زمینه‌ی شرکت در آزمون به آن نیاز دارید  در سایت سازمان سنجش کشور اعلام می‌شود و می‌توانید با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت نام خود و تکمیل کردن اطلاعات خود اقدام بفرمایید.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش پرورش 

شرایط عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

big circle داشتن تابعیت ایرانی

big circle اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

big circle انجام خدمات دوره‌ی ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

big circle داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجامی کارهای مشخص شده

big circle عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

big circle نداشتن سابقه جزایی

big circle عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی

big circle کسانی که استخدام می‌شوند نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند

big circle به استناد ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست‌های سازمانی را يكي از پستهاي سازماني در هر يك از دستگاههاي اجرايي را به صورت رسمي يا پيماني دارا مي‌باشند، پس از پذيرفته شدن در امتحان مشترک فراگير در زمان استخدام، نبايد جزء مستخدمين رسمي يا پيمانی ساير دستگاه‌های اجرايی باشند.

big circle داشتن حداقل بيست (20) سال تمام و حداكثر بيست و پنج (25) سال برای دارندگان مدارك تحصيلی ديپلم، حداكثر سی سال (30) برای دارندگان مدارك تحصيلی فوق ديپلم، حداكثر سی و پنج (35) سال برای دارندگان مدارك تحصيلی ليسانس، حداكثر چهل (40) سال برای دارندگان مدارك تحصيلی فوق ليسانس و حداكثر چهل پنج (45) سال برای دارندگان مدارك تحصيلی دكتری

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

چه کسانی از معافیت شرط سنی در استخدام آموزش پرورش برخوردارند؟

در اینجا لازم است که ذکر کنیم که کسانی که شرایط زیر را دارند از قانون اصلاح حداکثر سن داوطلب در این سازمان معاف هستند. البته لازم است که بتوانید مدارک لازم را ارائه دهید.

 کلیه‌ی جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بیست و پنج درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که ۱۲ ماه و بالاتر، سابقه‌ی اسارت دارند، رزمندگانی که شش ماه سابقه‌ی حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.
خانواده‌ی معظم شهدا تا میزان ۵ سال، از معافیت برخوردارند. منظور از خانواده، صرفا: پدر، مادر، خواهر و برادر است و اقوام شهید را شامل نمی‌شود. یعنی اگر پسر برادر شهید هستید، از معافیت سنی برخوردار نخواهید بود.
مدت زمانی که در خدمت مقدس سربازی (مدت ضرورت ۱۸ تا ۲۴ ماهه) مشغول بودید، به حداکثر سن شما اضافه می‌شود. یعنی اگر کارشناسی ارشد دارید و ۴۲ سال سن، اما ۲ سال خدمت ضرورت دارید، مازاد سنی شما قابل قبول است.
اگر در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کند، به صورت غیر رسمی و تمام وقت مشغول به کار شده‌اید، این مدت اشتغال، از شرط سنی شما کم می‌شود. یعنی اگر مدرک دکتری دارید و سن شما ۴۹ سال است و ۴ سال سابقه خدمت غیر رسمی در مراکز دولتی دارید، ۴ سال مازاد سنی شما، قابل قبول خواهد بود.

در صورت تأهل و داشتن هر فرزند، یک سال به شرط سنی در نظر گرفته شده اضافه خواهد شد.

تاریخ مندرج بر روی مدرک فارغ‌التحصیلی و کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش پرورش

چند روز پیش از آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش دفترچه‌ی راهنمای نام نویسی مربوطه که در آن به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و مدارک لازم نام نویسی اشاره شده است، منتشر می‌شود. برخی از این مدارک مانند عکس پرسنلی نیازمند بارگزاری در سایت سازمان سنجش است و اطلاعات دیگر نیز بایستی به صورت دستی در سیستم ثبت گردند. همچنین فرم پیش نویس ثبت نام که در انتهای دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار داده شده است به شرکت کنندگان کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز در رابطه با ثبت نام کسب نمایند. داوطلبان برای شرکت در این  آزمون باید کارت اعتباری را به صورت اینترنتی تهیه کنند که پس از پرداخت مبلغ و تهیه کارت کد رهگیری دریافت می‌کنید و در آن زمان می‌توانید نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. پس از دریافت کارت اعتباری ثبت نام داوطلب به یک عکس نیاز دارد که شرایط عکس باید به این صورت باشد که در سال جاری گرفته شده باشد، تمام رخ و با فرمت jpg باشد و همچنین رنگی و دارای زمینه روشن باشد، عکس خانم‌ها با حجاب کامل باشد، فاقد هرگونه جای مهر و منگنه یا لکه باشد، عکس باید دارای کیفیت مناسب باشد و سایز آن 300*200 یا 400*300 پیکسل باشد و حجم آن نباید از 70 کیلوبایت کمتر باشد. اسکن عکس از روی عکس کارت ملی و یا شناسنامه قابل قبول نیست.

مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، از پذیرفته شدگان آزمون کتبی به میزان چند برابر ظرفیت رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای مصاحبه‌ی آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت خواهد شد و دعوت شدگان باید به همراه مدارک زیر برای حضور در مصاحبه اقدام کنند. در واقع بررسی مدارک شرکت کنندگان از آن جهت دارای اهمیت است که صدق ادعای آن‌ها مبنی بر دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مدرک تحصیلی مرتبط و سهمیه‌ی استخدامی آموزش و پرورش اثبات می‌کند.

4 قطعه عکس پرسنلی 4*3، اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن (یک نسخه)، اصل کارت ملی و کپی از تمام صفحات آن (یک نسخه)، اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت و کپی از آن (یک نسخه)، اصل مدرک فارغ‌التحصیلی و یا گواهی موقت و کپی از آن (یک نسخه)، اصل معرفی نامه‌ی رسمی از سازمان بهزیستی برای داوطلبان دارای معلولیت، معرفی نامه‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد و 25 درصدی، پرینت کارنامه قبولی در آزمون.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش
زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش پرورش

زمان انجام این آزمون همه ساله از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود. ثبت نام این آزمون معمولا در یک بازه‌ی زمانی 10 روزه انجام می‌گردد تا متقاضیان به راحتی بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند و با مشکل مواجه نشوند. از آنجایی که زمان ثبت نام از طریق سازمان سنجش قابل تمدید نمی‌باشد لذا داوطلبان باید در تاریخ تعیین شده به سازمان سنجش مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به دفترچه‌ی آزمون استخدامی مراجعه فرمایید.

دفترچه آزمون استخدامی
منابع دروس عمومی آزمون استخدامی آموزش پرورش

امتحان این آزمون از دروس عمومی و تخصصی هر رشته برگزاری می‌شود. یعنی داوطلب دو دفترچه دارد، یکی دفترچه دروس عمومی و یکی دفترچه دروس تخصصی. داوطلبان برای کسب موفقیت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهتر از منابع این آزمون اطلاع داشته باشند و به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازند. در این قسمت می‌خواهیم به دروس عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بپردازیم و منابع مهم و کاربردی برای دروس عمومی را خدمت شما معرفی کنیم.

دروس عمومی آزمون استخدامی

کتاب دروس عمومی آزمون استخدامی شامل تمامی دروسی است که در این آزمون از داوطلبین امتحان گرفته می‌شود. یک کتاب جامع و کاربردی که قبولی شما را در امتحان تضمین خواهد کرد و شامل سوالات آزمون استخدامی سال‌های گذشته نیز می‌باشد که شما را با نحوه‌ی طرح کردن سوال آشنا می‌کند و با نمونه سوال‌های آزمون شما را آشنا می‌کند. دروس عمومی آزمون شامل دروس زیر می‌باشد :

big circle ریاضی big circle آمار مقدماتی big circle فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه ICDL big circle زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش big circle معارف اسلامی big circle هوش و توانمندی‌های عمومی big circle زبان انگلیسی- عمومی big circle اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی

حذف شرط معدل از ضوابط استخدام آموزش پرورش

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، شرط داشتن معدل کل 15 در دوره متوسطه برای داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را ابطال کرد.
به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در بند سوم شیوه نامه‎‌ی مصاحبه‌ی اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره‌ی متوسطه‌ی دوم جزو یکی از شرایط و ضوابط اختصاصی ذکر شده و در تبصره آن آمده است: حداکثر معدل کل، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد داشت.
همچنین در سطر سوم از بند (ب) شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو معلم در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال‌های 1396، داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره‌ی متوسطه دوم عنوان و تأکید شده است: حداقل سن ورود به دانشگاه و حداقل معدل کل، تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهند داشت.
در شق سوم از بند (ج) شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1398 هم داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره‌ی متوسطه‌ی دوم مورد تأکید قرار گرفته است.
به دنبال شکایت یکی از داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری موضوع را در دستور کار قرار داد و پس از تبادل لایحه بین طرفین دعوا با اکثریت آراء مبادرت به صدور حکم کرد.
در حکم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: نظر به اینکه مطابق بندهای ذیل ماده 6 قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش تصویب مقررات و اصول لازم برای گزینش تخصصی و تربیت و استخدام معلمان، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه در مراحل و رشته‌های مختلف تحصیلی براساس احتیاجات نیروی انسانی با توجه به امکانات کشور، برعهده‌ی شورای عالی آموزش و پرورش نهاده شده است.
در ادامه‌ی حکم دیوان عدالت اداری تأکید شده است: از طرفی در مواد 42 به بعد قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط لازم برای استخدام اعلام شده است و حکم مقرر در ماده‌ی 43 قانون اخیرالذکر نیز ناظر به تأیید شرایطی است که در قوانین قبلی برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی پیش بینی شده باشد، در صورتی که دلیلی بر وجود شرط داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره‌ی متوسطه در گذشته ارائه نشده است و ضوابط مورد شکایت اول اینکه موجب توسعه‌ی شرایط استخدام به شرح مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری است و دوم، موجب تحدید امتیازات قانونی اعمال سهمیه استخدامی برای ایثارگران از جمله ماده‌ی 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ماده‌ی 90 قانون برنامه‌ی ششم توسعه‌ی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است همچنین با توجه به قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب سال 1365 تصویب موارد شکایت، خارج از حدود اختیار مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش است.
در پایان این حکم آمده است: در نتیجه بند 3 شیوه نامه‌ی مصاحبه‌ی اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مصوب مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1398-1397 و ضوابط مورد شکایت از دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون‌های سراسری سال‌های 1397 و1398 به شرح یاد شده در گردش کار در افزایش و تعیین معدل 15 در دوره‌ی متوسطه به لحاظ مغایرت با قانون و خروج از حدود اختیارات با استناد به بند یک ماده 12 و مواد 88 و 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال1392 از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش پرورش

نتایج اولیه‌ی این آزمون همه ساله حدودا 1 الی 1 ماه و نیم پس از برگزاری این آزمون اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات خود نتیجه‌ی آزمون کتبی خود را ببینند. سپس پس از برگزاری مرحله‌ی دوم آزمون استخدام یعنی مصاحبه‌ی علمی، تخصصی و عقیدتی داوطلبان می‌توانند در این دوره منتظر اعلام نهایی آزمون استخدامی خود باشند و از پذیرش یا عدم پذیرش خود مطلع شوند.

اعلام نتایج آزمون استخدامی

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی داوطلبین عزیز، از همراهی شما سپاسگزاریم.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها