فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

معرفی رشته پویا نمایی (انیمیشن)

1
توضیحات

در این قسمت به معرفی رشته انیمیشن می پردازیم.

آشنایی با رشته انیمیشن
برای مشاهده کلیک کنید
4 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته پویا نمایی (انیمیشن)

می‌خواهیم در رابطه با یکی‌دیگر از رشته‌های جذاب و پرکاربرد فنی حرفه‌ای با شما صحبت کنیم. رشته‌ی انیمیشن یکی‌دیگر از رشته‌های جذاب فنی حرفه‌ای است که مخاطبان خود را دارد و همه ساله افراد زیاد بنا بر استعداد و علاقه‌ی خود این رشته را انتخاب کرده و به تحصیل در آن می‌پردازند. رشته‌ی انیمیشن شاخه‌ای از سینما محسوب می‌شود چون تمامی عوامل سینما مانند تدوین، صدا، کارگردانی و تصویربرداری در آن نقش مهمی دارد. هنرجویان این رشته باید استعداد کافی در خلق سوژه‌های تخیلی، ذهنی و فانتزی را داشته باشند و قدرت هوش و تخیل در کنار هم می‌توانید باعث پدیدار شدن یک اثر ماندگار انیمیشن شود. 

معرفی رشته انیمیشن

به جرأت می‌توان گفت که رشته‌ی انیمیشن یکی از جذاب‌ترین و متنوع‌ترین رشته‌های فنی حرفه‌ای است. دلیل جذابیت و تنوع این رشته نیز به دلیل میزان توانمندی‌هایی است که هنرجویان این رشته در دوران تحصیل خود می‌آموزند که هر کدام از این تجربه‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند راه جدیدی در راه کسب درآمد و شغل جدید و بهتر برای هر یک از هنرجویان این رشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنیم که موفقیت و کسب درآمد خوب در هر رشته مستلزم تلاش و پشتکار است و بدون تلاش و پشتکار در هیچ کاری نمی‌توان موفق بود.

هنرجویان در دوره تحصیل خود چه می آموزند؟

هنرجویان رشته‌ی انیمیشن در دوران تحصیل خود مطالب و توانمندی‌های زیادی را می‌آموزند که بسیار مفید و کاربردی است. از مواردی که هنرجویان این رشته می‌آموزند آموزش طراحی شخصیت با استفاده از خلاقیت و پرسپکتیو، آموزش مدل‌سازی سه بعدی، آموزش متحرک کردن کاراکتر، آموزش صداگذاری روی انیمیشن برای تهیه‌ی فیلم و … هنرجویان این رشته حتی در این دوران توانایی نگارش داستان را پیدا می‌کنند و می‌توانند داستان‌ها را به فیلمنامه تبدیل کنند.

از دیگر مواردی که هنرجویان این رشته می‌آموزند بسیاری از نرم‌افزارهای مهم و کاربردی است که از این نرم‌افزارها می‌توان به نرم‌افزار افترافکت، پریمیر، تری دی مکس، مایا که همگی از نرم‌افزارهای سه بعدی و تدوین فیلم است. همچنین نرم ‌فزار گرافیکی فتوشاپ و ایلاستریتور که از مجموعه نرم‌افزارهای گرافیکی است نیز در این دوران به هنرجویان آموزش داده می‌شود که همگی از نرم افزارهای بسیار مفید و کاربردی است که تخصص کافی و کامل در هر یک از این نرم‌افزارها مستلزم داشتن شغلی پردرآمد و کسب و کاری جدید است.

معرفی رشته انیمیشن

دروس رشته پویا نمایی (انیمیشن)

رشته پویانمایی (انیمیشن) پایه دوازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق) 3 عربی، زبان قرآن 3
فارسی 3 تاریخ معاصر
سلامت و بهداشت تربیت بدنی 3
آمادگی دفاعی ریاضی 2
مدیریت خانواده و سبک زندگی اخلاق حرفه‌ای
متحرک سازی رایانه‌ای ارزیابی تولید پویانمایی
دانش فنی تخصصی کارورزی
رشته پویانمایی (انیمیشن) پایه یازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق) 2 عربی، زبان قرآن 2
فارسی 2 زبان خارجی 2
علوم اجتماعی تربیت بدنی 2
انسان و محیط زیست ریاضی 2
درس انتخابی (1هنر 2 تفکر و سواد رسانه ای) کارگاه نوآوری و کارآفرینی
درس انتخابی (1کاربرد فناوری های نوین 2 مدیریت تولید) فیزیک
طراحی فضا و صحنه در پویانمایی تولید پویا نمایی سه بعدی صحنه‌ای
رشته پویانمایی (انیمیشن) پایه دهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق) 1 عربی، زبان قرآن 1
فارسی 1 زبان خارجی 1
جغرافیان عمومی و استان شناسی تربیت بدنی 1
الزامات محیط کار ریاضی 1
زیست شناسی طراحی شخصیت در پویانمایی
متحرک سازی دوبعدی دانش فنی پایه
طراحی و عناصر بصری
رشته پویا نمایی (انیمیشن) برای چه کسانی مناسب است؟ 

رشته انیمیشن برای تمامی افرادی که به کار فیلم سازی، خلق کاراکتر و کار انیمیشن علاقه دارند بسیار مفید است. البته علاقه به تنهایی کافی نیست در کنار آن پشتکار و تلاش نیز لازمه موفقیت است و کسانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید در درس طراحی نیز مهارت داشته باشند زیرا اگر بخواهند در زمینه‌ی طراحی کاراکتر و خلق کاراکتر فعالیت کنند باید در زمینه‌ی طراحی دستی نیز دستانی توانمند و ذهن خلاقی داشته باشند. در این رشته خوب دیدن نیز از اهمیت بالایی برخورد است کسانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید توان دیدن خوب اطراف خود را برای خلق و به تصویر کشیدن کاراکترهای انیمیشن داشته باشند.

معرفی رشته انیمیشن
معرفی رشته انیمیشن
ادامه تحصیل در رشته پویا نمایی (انیمیشن) 

در این رشته نیز مانند سایر رشته‌ها تا مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان ادامه تحصیل وجود دارد. برای ادامه تحصیل در این رشته می‌توان هر یک از گرایش‌های : کارگردانی، هنر طراحی، طراحی شخصیت و کاراکتر، هنر طراحی، هنر موسیقی و … انتخاب کرده و در بهترین دانشگاه‌های هنر کشور به تحصیل ادامه داد.  

مشاغل و بازار کار رشته پویانمایی (انیمیشن)

دانش آموختگان رشته انیمیشن در هر گرایشی که باشند می‌توانند شغل مناسب و مورد پسند خود را انتخاب کنند و در آن مشغول به کار شوند. با توجه به پیشرفتی که در حوزه‌ی انیمیشن انجام شده است می‌توان گفت که فارغ‌التحصیلان این رشته در صورتی که تجربه و استعداد کافی در این زمینه را داشته باشند به راحتی می‌توانند در بازار کار مشغول شوند و کسب درآمد کنند. هنرجویان این رشته می‌توانند در مشاغل زیر مشغول به کار شوند :

big circle طراحی کاراکتر و شخصیت

big circle انتشارات‌های مختلف کودک و نوجوان

big circle طراحی گرافیک

big circle استودیوهای تبلیغاتی 

big circle استودیوهای تولید بازی و …

به طور کلی می‌توان گفت تمامی مجموعه‌هایی که به تولید انیمیشن یا طراحی کاراکتر و شخصیت‌سازی نیاز داشته باشند می‌توانند از هنرجویان این رشته استفاده کنند. همچنین در کارهای تبلیغاتی نیز می‌توان از دانش و استعداد هنرجویان این رشته استفاده کرد. امروزه در دنیا تبلیغات انیمیشنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نقش بسیار مهم و پررنگی در جهان دارد و به  دلیل حجم گسترده‌ی تبلیغات انیمیشنی در جهان این رشته از نظر کسب و کار و شغل در شرایط خوبی قرار دارد.

 

معرفی رشته انیمیشن
معرفی رشته انیمیشن
معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    1 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها