فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته نقاشی

وقتی از هنر می‌گوییم و از هنرمند صحبت می‌کنیم شاید اولین چیزی که به ذهنمان برسد نقاشی باشد. هنر نقاشی با احساسات و عواطف همراه است و پیام را از طریق نقش و رنگ به مخاطب می‌رساند. این هنر پایه‌ی تمامی هنرهای تصویری است. کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند با تمامی سبک‌های نقاشی مانند کوبیسم، رئالیسم و … آشنا می‌شوند. رشته‌ی نقاشی جزء زیر گروه هنر می‌باشد. اگر بخواهید این رشته را تا مقطع کارشناسی ادامه دهید می‌توانید یکی از دو گرایش : نقاشی عمومی و نقاشی دیواری را انتخاب کنید. 

معرفی رشته نقاشی

در رشته‌ی نقاشی فرد متناسب با توان و سلیقه و دانش خود دنیای خاص خود را می‌آفریند. علاقه‌مندان به این رشته در طول تحصیل خود یاد می‌گیرند به خوبی ببینند و تحلیل کنند و آنچه را که می‌بینند به درستی به تصویر بکشند. به همین دلیل برای ورود به این رشته باید ذوق و استعداد کافی داشته باشید. زیرا اگر بدون علاقه وارد رشته‌ای شوید درست است که یک سری اطلاعات از آن رشته به دست می‌آورید ولی بازدهی خوبی نخواهید داشت و نمی‌توانید در آن موفق باشید.

دروس رشته نقاشی

رشته نقاشی پایه دوازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق)3 عربی زبان قرآن 3
فارسی 3 تاریخ معاصر
سلامت و بهداشت تربیت بدنی 3
مدیریت خانواده و سبک زندگی آمادگی دفاعی
اخلاق حرفه‌ای آشنایی با مکاتب نقاشی
کارگاه رنگ در نقاشی حجم سازی
کارگاه چاپ دستی 1 تاریخ هنر جهان
کارآموزی
رشته نقاشی پایه یازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق)2 عربی زبان قرآن 2
فارسی 2 زبان‌های خارجی
علوم اجتماعی تربیت بدنی 2
ریاضی 2 انسان و محیط زیست
فیزیک درس انتخابی (1-کاربرد فناوری‌های نوین 2-مدیریت تولید) 
کارگاه نوآوری و کارآفرینی درس انتخابی (1-هنر 2-تفکر و سواد رسانه‌ای) 
طراحی 2 کارگاه نقاشی
آشنایی با هنرهای تجسمی
رشته نقاشی پایه دهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق)1 عربی زبان قرآن 1
فارسی 1 زبانهای خارجی
جغرافیای عمومی و استان شناسی تربیت بدنی 1
ریاضی 1 شیمی
الزامات محیط کار مبانی هنرهای تجسمی
طراحی 1 تاریخ هنر ایران
عکاسی 1 علم مناظر و مرایا

توانایی های لازم در رشته نقاشی

در ابتدا باید گفت که برای ورود به هر رشته علاقه و استعداد حرف اول را می‌زند. برای ورود به رشته‌ی نقاشی علاقه و ذوق هنری بسیار لازم است و هنرجویان این رشته باید علاقه و ذوق کافی برای ورود به این رشته را داشته باشند همچنین هنرجویان این رشته باید از نظر جسمی و روحی در شرایط خوبی باشند. خلاقیت نیز یکی‌دیگر از فاکتورهایی است که یک نقاش خوب باید داشته باشد. نقاشی کسی است که باید با استفاده از خلاقیت، استعداد و علمی که در این زمینه به دست آورده است بتواند پیام و احساس خود را از طریق نقاشی به مخاطب برساند.

معرفی رشته نقاشی
وسایل مورد نیاز در رشته نقاشی

در رشته‌های فنی حرفه‌ای که شامل رشته‌های عملی هستند، برای کارهای عملی یک سری وسایل مورد نیاز است که برای شروع کارهای عملی در این رشته باید تهیه کنید و در دسترس داشته باشید. در رشته‌ی نقاشی نیز یک سری وسایل مورد نیاز است که باید برای کلاس‌های عملی نقاشی همراه خود داشته باشید. این وسایل عبارت‌اند از: قلم‌های مختلف و در سایزهای مختلف، پالت تخم مرغی، کاتر، چسب کاغذی، بوم در سایزهای مختلف، کاغذ پوستی، مداد، پاک کن، رنگ روغن، آبرنگ، پاستل، گواش و …

معرفی رشته نقاشی
موقعیت های شغلی در رشته نقاشی

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی نقاشی در زمینه‌ی شغلی می‌توانند در زمینه‌ی حرفه‌ی خود فعالیت داشته باشند. معمولا هنرجویان این رشته نقاشی کشیدن را شغل اصلی خود به حساب نمی‌آورند و در کنار آن به تدریس این حرفه نیز می‌پردازند. مشغول بودن در آموزشگاه‌های نقاشی و کانون‌های هنری نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که فارغ‌التحصیل رشته‌ی نقاشی می‌تواند در زمینه‌ی شغلی خود انجام دهد. در بخشی دیگر می‌تواند در زمینه‌ی نقاشی‌های دیواری نیز فعالیت کنند و به صورت ناظر نقاشی‌های دیواری در پروژه‌های دیوارنگاری در سطح شهر به فعالیت بپردازد. یا می‌تواند به صورت فردی این حرفه را دنبال کند و از طریق فروش آثار خود کسب درآمد کند یا حتی می‌تواند آموزشگاه نقاشی تأسیس کرده و در آن به آموزش نقاشی به صورت تئوری و عملی بپردازد.

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه‌ی خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    4.5 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    4.5 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها