فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته هنر فرش

1
توضیحات

در این ویدئو درباره رشته هنر فرش و آینده شغلی این به صورت کامل بحث خواهد شد.

معرفی رشته هنر فرش
برای مشاهده کلیک کنید
16 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته هنر فرش

رشته هنر فرش یکی از رشته های کاردانش است که به منظور تقویت بومی و ملی در بافتن فرش و ایجاد کردن شرایطی مناسب و مساعد برای پرورش و تربیت افرادی خبره در این زمینه به وجود آمده است. این رشته در زیر مجموعه هنر قرار گرفته است. هنر فرش هنری است که پس از سالیان دراز همچنان پابرچا مانده است، این هنر هنری بسیار قدیمی است. در گذشته به هنر فرش فقط به صورت سنتی و یک حرفه نگاه میشد اما از سال 70 برای حفظ این هنر سنتی و ملی و دیرینه یک رشته به عنوان هنر فرش در نظر گرفته شد.

معرفی رشته هنر فرش
معرفی رشته هنر فرش

این رشته هنرجویان را با انواع فرش از نظر بافت، رنگ و طرح های متفاوت آشنا می کند. هنرجویان با فرش های مناطق مختلف آشنا می شوند. آنها یاد می گیرند در هر فرشی از چه رنگ و چه سبکی استفاده شده است. مثلا در فرش کاشان از رنگ های قرمز و سرمه ای استفاده شده است اما در فرش تبریز رنگ های بژ و سرمه ای کاربرد دارد که اینها همگی مختص یک منطقه است

توانایی های لازم برای ورود به این رشته

معرفی هنر فرش

برای ورود به این رشته باید فردی خلاق باشید و به این صنعت علاقه مند باشید تا بتوانید در این رشته موفق باشید. هنرآموزان این رشته باید از هنرهای دستی و بومی آگاهی و اطلاعات کافی را داشته باشند و با ذوق هنری بتوانند طرح هایی را کار کنند که متناسب با اصالت بومی هر منطقه باشد و همچنین از نوآوری و ذوق هنری کافی برخوردار باشد.

گرایش های مختلف رشته هنر فرش

big circle گرایش طراحی : در این گرایش هنرآموز با انواع مختلف نقش های قالی های ایرانی اطلاعات کسب می کند و در زمینه طراحی کردن انواع قالی و گلیم آموزش می بیند. 

big circle گرایش مرمت و تکمیل : در این گرایش هنرآموز بیشتر به تکمیل فرش می پردازد و در واقع دانشجو با الیاف، رنگ، رنگرزی شیمیایی و سنتی، انواع بافت آشنا می شود.

big circle گرایش رنگرزی : در این گرایش هنرآموز با رنگرزی سنتی و شیمیایی آشنا می شود و در این زمینه کسب تجربه می کند. در زمینه تکنولوژی رنگ و شیمی و تکنولوژی مواد رنگرزی آشنا می شوند.

big circle گرایش سایز زیراندازها : در این گرایش هنرآموز بافت انواع گلیم، زیلو و … را می آموزد و با نقش و نگارها و طرح های گلیم و سایر زیراندازها آشنا می شوند.

معرفی هنر فرش
بازار کار و آینده شغلی رشته هنر فرش

در کشور ما هیچ کالایی از نظر ارزش و قدمت مانند فرش نیست، پس در کشور ما فرش از ارزش بالایی برخوردار است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشید زیرا فرش های ایرانی در کشور های مختلف دارای ارزش بسیار بالایی است. پس می توان فهمید که پرورش نیروی کارآمد و خلاق در این زمینه چقدر مهم است و ارزش زیادی دارد و فارغ التحصیلان این رشته به راحتی می توانند در این رشته کسب درآمد کنند و در بخش های مختلف به کار مشغول شوند. فارغ التحصیلان این رشته به راحتی می توانند به صورت شخصی در زمینه تولید و صادرات فرش نیز فعالیت کنند.

معرفی کتاب

در این قسمت می خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب های سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه می باشد که شامل تست های تألیفی سوالات کنکور سال های گذشته می باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه بندی شده به توضیح دروس می پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب های مجموعه می توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه در آن پرداخته می شود و سپس به حل تست های مربوط به آن مبحث می پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها