فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته معماری داخلی

1
توضیحات

در این ویدئو درباره رشته معماری داخلی و آینده شغلی این رشته به صورت کامل بحث خواهد شد.

معرفی رشته معماری داخلی
برای مشاهده کلیک کنید
24 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته معماری داخلی

اگر بخواهیم یکی دیگر از رشته های مهم و کاربردی و پرطرفدار را نام ببریم می توانیم به رشته معماری داخلی اشاره کنیم که  از رشته های بسیار جذاب برای تمامی دانشجویان در سراسر دنیا می باشد که امروزه در کلیه دانشکده های هنری و فنی جهان در حال تدریس است. این رشته دارای دو جنبه فنی و هنری است. 

رشته معماری داخلی

همانطور که گفتیم این رشته دارای دو جنبه است، دروسی که مربوط به بخش هنری این رشته می شود شامل دورس طراحی، زیبایی شناسی است که جنبه های هنری این رشته محسوب می شود. و دروسی مانند سازه های بتنی و فلزی و مقاومت مصالح که جز دروس فنی این رشته محسوب می شود.

رشته معماری داخلی

خانه و محیط خانه برای همگی مردم از اهمیت زیادی برخورد است زیرا ما پس از یک روز کاری وارد خانه خود می شویم و برای مهم است که در خانه احساس آرامش و راحتی کنیم . یک طراح داخلی برای طراحی یک فضا باید به جنبه های مختلف آن توجه کند و  همه جوانب را در نظر بگیرد.

همانطور که به اصول فیزیکی کار مانند نور، صدا و غیره اهمیت می دهد به آرام بخش کردن فضا نیز اهمیت دهد و اصول زیبایی شناسی را حتما مد نظر قرار دهد و سعی کند در انجام کارها از خلاقیت خود استفاده کند. به طور کلی می توان گفت این رشته هم به اصول فنی و مهندسی و هم اصول زیبایی شناسی تأکید دارد و به آن اهمیت می دهد.

یک طراح داخلی به بهینه سازی فضای ساختمان ها برای استفاده روزانه (زندگی و کار ) می پردازد.

طراحی داخلی کیست؟

رشته معماری داخلی

طراح داخلی کسی است که افکار و عادات مردم را شناسایی کرده و فضاهایی برای آنان خلق می کند که برای آنها مفید و کاربردی باشد. یک طراح داخلی قبل از شروع کار به دقت گوش می کند تا بتواند به درستی متوجه منظور و درخواست طرف مقابل شود تا بتواند به درستی و با جزئیات کامل و کافی و با برنامه ریزی کارهای از پیش تعین شده را اجرا کند.

توانایی ها و مهارت ها برای ادامه تحصیل در رشته معماری داخلی

رشته معماری داخلی

تحصیلات دانشگاهی در رشته معماری شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در داخل و خارج از کشور می باشد. هنرجوی رشته طراحی داخلی باید علاوه بر مهارت و توانایی در طراحی و قدرت تجسم و خلاقیت و رعایت اصول زیبایی شناسی در دروسی مانند ریاضی مخصوصا بخش هندسه قوی و کاملا مسلط باشد. یک طراح داخلی برای انجام کارهای مربوط به این رشته باید به مباحث هندسه، آمار و ریاضیات مسط باشد تا بتواند از پس این رشته بر بیاید. همچنین باید اطلاعات کافی در رابطه با جغرافیا و تاریخ  به خصوص تاریخ معماری ایران داشته باشد. یک معماری خوب برای به سرانجام رساندن کار خود باید به تمامی این علوم مسلط باشد.

برای ورود به این رشته باید چه ویژگی هایی داشته باشید

رشته معماری داخلی

در ابتدا برای ورود به هر رشته‌ای مهم ترین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد علاقه است زیرا بدون علاقه نمی توان در هیچ کاری موفق بود. پس ابتدا باید علاقه و استعداد خود را پیدا کنید چه بسا متخصصین زیادی هستند که اصلا به شغل و حرفه خود علاقه ای ندارند زیرا در زمان ورود به رشته خود علاقه خود را در نظر نگرفته اند. پس از اینکه علاقه خود را به یک رشته پیدا کردید، برای ورود به هر رشته ای باید یک سری خصوصیات اخلاقی و استعدادی داشت. برای ورود به رشته معماری داخلی نیز اگر این خصوصیات اخلاقی که برای شما مطرح می کنیم را داشته باشید امکان موفقیت شما در تحصیل و  آینده شغلی شما بیشتر خواهد شد.

  • باید صبور منظم و دقیق باشید.
  • با پشتکار باشید و زود ناامید نشوید و دست از تلاش بر ندارید.
  • ارتباط عمومی خوب یکی دیگر از خصوصیاتی است که باید داشته باشید.
  • با استعداد باشید و سعی کنید خلاقیت داشته باشید.
  • سعی کنید از تجربه دیگر دوستان و اساتید خود در این زمینه استفاده کنید.

مواردی که در بالا ذکر شد نمونه ای کوچک از خوصیاتی است که افرادی که به این رشته می روند باید داشته باشند.  برای موفقیت در این رشته باید مهارت دستی خود را زیاد کنید. با دنیای رنگ ها آشنا شوید و در این زمینه مطالعه داشته باشید. با نرم افزارهایی که برای کار در این رشته مورد استفاده قرار میگیرند مثل :Auto Cad ، Archicad ، ۳D Max،Photo Shopa  و نظایر آن آشنایی داشته باشید 

رشته معماری

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین، سمینار آنلاین، آزمون های رشته معماری و همچنین از فیلم های آموزشی انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

فیلم آزموشی نقشه کشی معماری

فیلم های آموزشی نقشه کشی معماری

آزمون های رشته نقشه کشی معماری

آزمون رشته نقشه کشی معماری

سمینار آنلاین معماری

سمینار آنلاین

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

فیلم های آموزشی رشته ی معماری

فیلم آموزشی مبانی هنرهای تجسمی
فیلم آموزشی متره و برآورد
فیلم های آموزشی دروس عمومی و پایه رشته معماری
ریاضی دوازدهم
زبان و ادبیات فارسی
دین و زندگی دوازدهم
فیلم آموزشی ریاضی یازدهم
فیلم آموزشی فیزیک
زبان انگلیسی
فیلم آموزشی ریاضی 10
شیمی هنرستان
عربی دوازدهم

آینده شغلی و بازار کار رشته طراحی داخلی

رشته معماری داخلی یکی از رشته های پر کاربرد و پر طرفدار در بین هنرجویان می باشد از نظر کاری نیز مهندسین معمار داخلی معمولا بازار کار خوبی دارند. یک مهندس معمار می تواند هم در تهران هم در سایر شهرها به فعالیت مشغول شود اما در شهرهای کوچک نیاز به یک مهندس معماری بیشتر دیده می شود.

رشته معماری داخلی

دانشجویان رشته طراحی داخلی پس از پایان دوره کارشناسی می توانند در صورت علاقه مندی در  یکی از گرایش های شهرسازی، مرمت و احیا بناها و معماری تخصصی ادامه تحصیل دهند یا اینکه سریع تر وارد بازار کار شود و کار خود را به عنوان معمار فنی شروع کند یا می تواند سرپرست پروژه های مختلف باشد و وظیفه نظارت بر اجرای طرح را بر عهده بگیرد. به طور کلی می توان گفت یک معمار داخلی یک هنرمند است که این هنر نیازمند جسم و دستی توانا و ذهنی خلاق و پویا است تا بتواند در کار خود موفق باشد.

همچنین مهندس معمار علاوه بر احداث بنا می تواند به طراحی و ساخت ماکت و طراحی معماری داخلی بپردازد و یا به عنوان ناظر ساخت در پروژه های مختلف فعالیت کند. مهندسین معمار در صورت تمایل می توانند شرکتی را تأسیس کنند و به صورت مستقل کار خود را ادامه دهند و شخصا برای خود کار کنند.

معرفی کتاب
عمومی و پایه

سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه

کتاب تست معماری

سوالات چهارگزینه ای معماری

نکته معماری

مجموعه سوالات طبقه بندی شده معماری

گام به گام نقشه کشی 10

راهنمای گام به گام رشته نقشه کشی معماری

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    1 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    حسینی
    2 سال قبل

    ممنون استفاده کردم