فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

مشاهیر معماری ایران

big circle هوشنگ سیحون

مشاهیر معماری ایران

مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۲۹۹در خانواده اى اهل موسیقى به دنیا آمد. پدر بزرگ او «میرزا عبدالله» بنیانگذار موسیقى سنتى و معروف به پدر موسیقى سنتى ایران بوده است و مادرش (مولود خانم) از نوازندگان تار و سه تار و معلم زنده یاد «احد عبادى» که دایى سیحون به حساب مى آید بوده است. او بعد از راهیابى به دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران استعداد خود را از نقاشى به معمارى توسعه مى دهد و به دعوت «آندره گدار» (رئیس اداره باستان شناسى وقت ایران) براى ادامه تحصیل راهى پاریس و دانشکده هنرهاى زیباى پاریس (بوزار) مى شود و حدود ۳سال تحت تعلیم «اوتلو زاوارونى» به تکمیل دانش معمارى خود مى پردازد و در سال ۱۹۴۹به درجه دکتراى هنر مى رسد.

big circle فرشید موسوی

فرشید موسوی

خانم فرشید موسوی ،متولد ۱۳۴۱در شیراز، معمار و استاد ایرانی علوم معماری مدرسه طراحی ، کلمبیا و پرینستون و نیزچند مدرسه معماری دیگر در اروپا به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.پروفسور موسوی از جمله کارشناسان سرشناس معماری در جهان به حساب می‌آید.وی تا هجده سالگی در ایران (شیراز) بوده‌است و سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان می‌رود.پروفسور دانش آموخته دانشگاه کینگز، دانشگاه اندی و مدرسه معماری بارتلت می‌باشد.موسوی به مدت ۸سال دراتحادیه معماری لندن مشغول به تدریس بود و در این مدت ریاست موسسه معماری فرهنگستان هنرهای زیبا در وین و همچنین مسئولیت طراحی ساختمان رنزوپیانو در جنوا و اداره دفتر معماری کلان شهر روتردام را نیز بر عهده داشت.

big circle کامران دیبا

کامران دیبا

کامران دیبا (طباطبایی)، در 5 مارس ۱۹۳۷ در تهران متولد شد. دیبا آرشیتکت برنامه ریز شهری و نقاش ایرانی در رشته معماری دانشگاه هارواد واشنگتن دی سی تحصیل کرد.در سال ۱۹۶۴ در این رشته فارق التحصیل شد و پس از آن به مدت یک سال تحصیلات تکمیلی را در رشته جامعه شناسی ادامه داد.در سال ۱۹۶۶ به تهران بازگشت و یک سال بعد رئیس و طراح ارشد شرکت مهندسین مشاور “DAZ”شد. شرکت "DAZ" در ایران پروژه های بزرگ و گوناگونی به انجام رسانید و به سرعت توسعه یافت به طوری که در سال ۱۹۷۷ صد و پنجاه پرسنل داشت. دیبا در ایران صرفا در بخش دولتی فعالیت می کرد. وی به سنت های بومی و هم چنین نیاز های جامعه شهری مدرن و اثر متقابل انسان علاقه مند بود.

big circle فرزاد دلیری

فرزاد دلیری

فرزاد دلیری  متولد 1333 فارغ التحصیل دانشگاه علم صنعت تا کنون حدود ۳۰۰ساختمان را در تهران طراحی و نظارت کرده،ازجمله برج کوه نور در سال ۱۳۶۹٫او کار را در دوران سربازی آغاز کرد و اولین پروژه شخصی اش خانه ی خیابان گلفام جردن در سال ۱۳۶۳ساخته شده است.

big circle حسین امانت

حسین امانت

حسین امانت تولد ۱۳۲۱ طراح و معمارایرانی است. او معمار برج آزادی که نمادی از نماد ایران مدرن و نشان دروازه تمدن بزرگ در قرن بیستم است، و همچنین ساختمان های اولیهٔ دانشگاه صنعتی شریف می باشد. پس از پروژه موفقیت آمیز برج آزادی در زمان ساخته شدنش برج شهیاد و دانشگاه شریف، نظارت و سرپرستی ساخت موزه بزرگ پاسارگاد در نزدیکی آرامگاه کوروش کبیربه او واگذار شد.

big circle نادر خلیلی

نادر خلیلی

پروفسور نادر خلیلی در سال ۱۳۱۵در تهران متولد شد وی که تحصیلات اصلی خود را در ترکیه به انجام رسانده‌ بود،سال ها پیش سفر را با یاماها ۱۲۵ خود در بیایان‌های مرکز ایران آغاز کرد و در صحراهای کالیفرنیا به پ‍ایان برد. خلیلی سرشار از ابتکار برای خانه سازی در کره ماه نقشه کشید، کتاب «تنها دویدن» را نوشت و روش گلتافتن و ابرخشت را ابداع کرد و جوایز بسیاری چون جایزه آقاخان را از آن خود کرد و پنجم ماه مارس سال ۲۰۰۷سرآغاز سفر ابدیش بود.

big circle هادی میرمیران

هادی میرمیران

مهندس سید هادی میرمیران معمار برجسته ایرانی در ۲۳اسفند ۱۳۲۳در شهر قزوین به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته مهندسی معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به انجام رساند و با ارزشیابی عالی فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۴۳تا سال ۱۳۵۷در دفتر فنی شرکت ملی فولاد ایران مشغول به کار گردید. پس از انقلاب از سال ۱۳۵۸با عنوان مدیر طراحی در شرکت خانه سازی ایران ( اصفهان ) به طراحی پروژه های شهرسازی پرداخت. در سال ۱۳۶۴به همراه گروهی از همکارانش شرکت مهندسان مشاور نقش جهان- پارس را تاسیس نمود و تا واپسین روزهای حیات در این شرکت مشغول به کار بود.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها