فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

ادامه تحصیل در هنرستان

1
توضیحات

در این ویدئو درباره راه های ادامه تحصیل هنرستان به صورت کامل بحث خواهد شد.

راه های ادامه تحصیل هنرستان
برای مشاهده کلیک کنید
13 دقیقه
2
توضیحات

در این ویدئو درباره کنکور های مختلف هنرستان صحبت میشود،رشته هایی که دارای کنکور و رشته هایی که کنکور ندارند به صورت کامل بحث خواهد شد.

کنکور هنرستان در رشته های مختلف
برای مشاهده کلیک کنید
7 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

نحوه ادامه تحصیل در نظام جدید و قدیم

در این بخش در رابطه با ادامه تحصیل در نظام جدید و قدیم توسط سرکار خانم طاهره رضوانی توضیحاتی کامل و کاربردی داده خواهد شد. دراین بخش تفاوت بین نظام قدیم و نظام جدید در چیست. نظام قدیم یک نظام دو ساله بوده است وقتی که دانش آموز دوره راهنمایی رو می خواند وارد رشته های فنی حرفه ای و کاردانش میشد و پس از  سال درس خواندن دانش آموز می توانست وارد دانشگاه شود و ادامه تحصیل دهد. در نظام جدید که شد نظام 6 به 3 یعنی دانش آموز 6 سال دوره متوسطه اول را می خواند و 3 سال متوسطه دوم را می خواند. 

راهنمای ادامه تحصیل در نظام قدیم

راه های ادامه تحصیل در نظام قدیم به این صورت است که اگر دانش آموز قصد ادامه تحصیل را داشته باشد باید ابتدا کاردانی را بخواند و بعد وارد مقطع کارشناسی شود. یعنی دانش آموز اجازه ندارد به صورت مستقیم وارد مقطع کارشناسی شود مگر اینکه مدرک پیش دانشگاهی یکی از رشته های نظری یا هنر را داشته باشد.

در نظام قدیم وقتی دانش آموزان یک رشته را انتخاب می کنند باید در همین رشته ادامه تحصیل دهند یعنی اگر کسی رشته خود را حسابداری، گرافیک یا کامپیوتر یا … خوانده است برای ادامه تحصیل نیز باید همین رشته را ادامه دهد. بعنی دانش آموز نمی تواند با دیپلم گرافیک، کاردانی حسابداری بخواند بلکه با توجه به رشته مدرک خود باید انتخاب رشته کند. ولی در دوره کارشناسی دانش آموز می تواند هر رشته ای را انتخاب کند. به طور مثال اگر دیپلم حسابداری دارد کاردانی حسابداری را خوانده است ولی در کارشناسی می تواند رشته دیگه ای را انتخاب کند.

راهنمای ادامه تحصیل در نظام جدید

در این نظام که نظام جدید نامیده می شود، دانش آموز می تواند در مقطع کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل دهد. در این نظام هم دانش آموز باید رشته انتخابی خود را ادامه دهد. در مقطع کاردانی هم به دو صورت دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند : بدون کنکور  و با کنکور که این نیز توسط سازمان سنجش برای رشته های مختلف مشخص شده است. پس دانش آموزان در انتخاب رشته خود به این نکته نیز باید توجه داشته باشند که اگر رشته ای را انتخاب می کنند که کنکور دارد سعی کنند برنامه ریزی درسی درست به همراه تست زنی داشته باشند. اما اگر رشته ای را انتخا کرده اند که بدون کنکور می باشد باید دقت داشته باشند که باید معدل خود را افزایش دهند.

تاریخ آزمون فنی حرفه ای 

برای شرکت در کاردانی فنی حرفه ای به دو صورت می شود اقدام کرد با آزمون و بدون آزمون

برای شرکت به صورت با آزمون که از تاریخ 18 تا 26 بهمن ماه ثبت نام دارند. این دانش آموزان در تاریخ 3 مرداد در جلسه امتحان مینشینند و آزمون خود را انجام می دهند. در این قسمت در هنگام انجام آزمون همان لحظه باید به انتخاب دانشگاه نیز اقدام کنند. نتایج آزمون معمولا در انتهای شهریور یا اوایل مهر ها اعلام می شود.

اما دانش آموزانی که می خواهند در آزمون بدون کنکور شرکت کنند در تاریخ ذکر شده ثبت نام خود را انجام می دهند. در تاریخ 3 مرداد این دانش آموزان دیگر آزمونی نخواهند داد و در اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه جواب ثبت نام آنها می آید که آیا در دانشگاه مذکور و رشته مورد نظر خود قبول شده اند یا خیر  و نتیجه این آزمون به معدل دانش آموز بستگی دارد.

در بخش کنکور فنی حرفه ای بدون آزمون دانش آموزان در دانشگاه آزاد اسلامی که تاریخ ثبت نامش تابستان است ولی هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست  یا دانشگاه های علمی و کاربردی می توانند ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

رشته های بدون کنکور فنی حرفه ای

بعضی از رشته های شامل کنکور می باشد و دانش آموز موظف است پس از ثبت نام در تاریخ مقرر که کنکور برگزار می شود در جلسه حاضر شود و کنکور دهد که این رشته ها به شرح زیر می باشد :

الکتروتکنیک – کامپیوتر – مکانیک خودرو – تأسیسات – حسابداری بازرگانی – نقشه کشی معماری – نقشه برداری – مدیریت خانواده – تربیت بدنی – گرافیک و صنایع غذایی 

بعضی از رشته های شامل کنکور نمی باشد و فقط بر اساس شرط معدل می باشد و دانش آموز فقط ثبت نام در تاریخ مقرر را انجام می دهد و کنکور برگزار نمی شود. این رشته ها به شرح زیر می باشد :

الکترونیک – ساخت و تولید – صنایع فلزی – صنایع چوب و مبلمان – ساختمان – صنایع شیمیایی –  متالوژی – سرامیک – معدن – الکترونیک و مخابرایت دریایی- امور اداری – تربیت کودک – مدیریت خانواده – طراحی و دوخت – هنرهای تجسمی – نقاشی – امور دامی – امور زراعی و باغی – ماشین های کشاورزی – موسیقی – صنایع دستی

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    ساحل عبادی
    1 سال قبل

    توضیحات بسیار خوب بودش
    سپاس