فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

زبان انگلیسی آزمون استخدامی

زبان انگلیسی یکی از دروس مورد سنجش در تمامی آزمون‌های استخدامی است. آزمون‌های استخدامی به دو دستۀ کلی قابل تقسیم هستند.
دستۀ اول؛ آزمون‌های استخدامی فراگیر: توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور معمولاً سالی یکبار برگزار می‌شود و هر بار برای تعدادی از سازمان‌های دولتی در مشاغل متنوع استخدام انجام می‌دهد. مواد امتحانی دروس عمومی در این آزمون توسط سازمان امور اداری و استخدامی به صورت مصوبه مشخص شده است و طبق آخرین مصوبات شامل بر هشت درس زیر است:

با کلیک بر روی هر آیکون های زیر میتوانید نمونه تست های این دروس را مشاهده نمایید

دستۀ دوم؛ شرکت‌ها و سازمان‌های مستقل: به صورت جداگانه اقدام به برگزاری آزمون می‌نمایند. این شرکت‌ها گاهی خصوصی یا نیمه خصوصی هستند وگاهی نیز دولتی هستند ولی رأساً اقدام به برگزاری آزمون استخدامی برای شرکت و سازمان خود می‌کنند. در این موارد اگر شرکت مربوطه دولتی باشد، ملزم به داشتن دروس عمومی هفتگانۀ بالا بر اساس مصوبۀ سازمان امور اداری و استخدامی است. ولی اگر شرکت خصوصی یا نیمه خصوی باشد ممکن است دروس عمومی اندکی با آزمون استخدامی فراگیر متفاوت باشند. به عنوان مثال در آزمونی که بانک ملت در سال 1401 برگزار کرد، لیست دروس عمومی را (هوش و استعداد، زبان انگلیسی عمومی، ادبیات و آیین نگارش و اطلاعات عمومی کامپیوتر) اعلام نمود. یا در آزمون استخدامی پالایشگاه نفت آبادان لیست دروس عمومی شامل (زبان انگلیسی، کامپیوتر، هوش عمومی، توانمندی‌های ذهنی و استعداد تحصیلی) بود.

زبان انگلیسی کلید موفقیت در آزمون‌های استخدامی

با مشاهدۀ این موارد و بسیاری از آزمون‌های استخدامی دیگر متوجه می‌شویم که زبان انگلیسی از دروس ثابت در تمامی آزمون‌های استخدامی چه فراگیر و چه مربوط به سازمان و شرکت‌های مختلف و متفرقه است. دلیل آن نیز روشن است، با توجه به استفادۀ گسترده از سیستم‌ها و تجهیزات به روز و نیاز به مطالعه و بررسی روش عملکرد این سیستم‌ها به زبان انگلیسی، نیروی حرفه‌ای ملزم به دانستن زبان انگلیسی و بروز نگهداشتن توانایی‌های حرفه‌ای خود می‌باشد.

پس به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که دانش زبان انگلیسی کلید موفقیت در آزمون‌های استخدامی است، فارغ از اینکه رشتۀ تحصیلی یا حرفۀ متقاضی چه چیزی باشد. به همین علت در وبسایت چهارخونه بخش ویژه‌ای را به زبان انگلیسی آزمون استخدامی اختصاص دادیم و زبان انگلیسی را برای داوطلبان آزمون استخدامی از یکسو مورد شناخت و بررسی قرار داده‌ایم و از سوی دیگر اقدام به نشر کتاب‌های آموزشی و ارائۀ منابع مطالعه و یادگیری و همچنین ویدئوهای آموزشی نموده‌ایم.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
1 سال قبل

سلام. یک هفته دیگه هم گذشت! مشخص میشه کی کتاب موجود میشه؟

1 سال قبل
پاسخ به  محمد

با سلام خدمت شما
دوست عزیز این کتاب در حال حاضر موجود هستش و شما میتوانید آن را خریداری کنید از طریق لینک زیر
https://4khooneh.org/product/%d9%84%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85/

محمد
1 سال قبل

سلام. قرار بود این کتاب تا آخر هفته موجود شود اما نشد مشخصه کی موجود می شود؟

سینا
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام، کتاب موجود شده

محمد
1 سال قبل

سلام. دقیقا معلومه کی قابل تهیه می شود چون من آزمون دارم روی این کتاب خیلی حساب کردم؟اولین سری چاپه و نسخه های قدیمی ترش وجود نداره؟

ویرایشگر
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام، حداکثر تا آخر هفته پیش رو توزیع میشود. متأسفانه نسخۀ قدیمی ندارد.

محمد
1 سال قبل

سلام. کی این کتاب موجود می شود؟

ویرایشگر
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

کتاب لغات ضروری زبان انگلیسی هفتۀ آینده موجود می‌شود.

علیرضا
1 سال قبل

سلام چطور این کتاب رو سفارش بدم

ویرایشگر
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام، این کتاب، هفتۀ آینده موجود می شود.