فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

ادامه تحصیل هنرستان

1
توضیحات

در این ویدئوی آموزشی توضیحات مهندس مصطفی حقمرادی نیا سرگروه رشته الکتروتکنیک آموزش و پرورش استان همدان را رابطه با تفاوت هنرستان و دبیرستان، هدف از هنرستان و کاردانش، هدایت تحصیلی، ادامه تحصیل در هنرستان، کنکور هنرستان و رشته های دارای کنکور می بینیم. در این ویدئوی آموزشی هرآنچه در رابطه با هنرستان و رشته های هنرستان و ادامه تحصیل نیاز دارید خواهید آموخت.

ادامه تحصیل هنرستان
برای مشاهده کلیک کنید
58 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

ادامه تحصیل در هنرستان

مسیر تحصیل بعد از پایه‌ی نهم به دهم بسیار مهم می‌باشد. در این مرحله مهمترین بخش انتخاب رشته می‌باشد، در واقع بعد از گذراندن پایه‌ی نهم دو مسیر اصلی وجود دارد که در دو حوزه‌ی هنرستان و دبیرستان می‌باشد. اما در این بخش فقط در رابطه با حوزه‌ی هنرستان یا شاخه‌ی فنی‌حرفه‌ای می‌پردازیم. اما هدف از تحصیل در شاخه فنی حرفه‌ای چیست؟

هدف اصلی ادامه تحصیل در هنرستان فراگیری مهارت‌های عملی و تخصصی در کنار یادگیری دانش علمی می‌باشد که به یک دانش‌آموز کمک زیادی می‌کند تا بتواند در بازار کار به راحتی فعالیت داشته باشد و استخدام شود. در واقع ایجاد سیاست هنرستان و شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش و پرورش، تربیت و آموزش تکنسین‌های ماهر و با دانش علمی بالا برای راهیابی دربازار کار می‌باشد.

کارگاه مهارت آموزی

همانطور که در قسمت بالا به مسیر فنی و حرفه‌ای اشاره شد این شاخه برای مهارت‌آموزی در کنار دانش علمی به وجود آمده است. و دانش‌آموز بعد از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌ی مورد نظر خود و گرفتن مدرک دیپلم می‌تواند وارد بازار کار شود که البته می‌تواند بعد از دریافت مدرک به تحصیل ادامه دهد که البته برای ادامه تحصیل برای رشته‌های فنی مسیرهای مختلفی وجود دارد .

هدف اصلی شاخه فنی و حرفه‌ای در واقع می‌توان گفت که بیشتر مهارت‌آموزی می‌باشد و تفاوت آن با شاخه‌ی دبیرستان (نظری) در این است که در شاخه‌ی هنرستان دانش‌آموز بیشتر مهارت کسب می‌کند اما در شاخه‌ی دبیرستان بیشتر دانش کسب می‌کند و این تفاوت اصلی بین هنرستان و دبیرستان می‌باشد.

هنرستانی ها

با توجه به این که در این بخش به شاخه فنی و حرفه‌ای پرداخته می‌شود می‌توان گفت که نظام علوم مهندسی از دو طریق صورت می‌گیرد طریقه‌ی اول از مسیر رشته‌های ریاضی فیزیک و طریقه‌ی دوم از مسیر هنرستان می‌باشد. در واقع رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مقاطع بالاتر منجر به علوم مهندسی می‌شوند. که این رشته‌ها به صورت کلی در هنرستان وجود دارد و بعد از گذراند هر مقطع در هر رشته‌ای می‌تواند وارد رشته‌های علوم مهندسی شوند و به گرایش‌های تخصصی‌تر بپردازند و تحصیل کنند.

راه‌های ادامه تحصیل بعد از اخذ مدرک دیپلم

راه‌های زیادی بعد از اخذ مدرک دیپلم وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از طریق دانشگاه‌ها به دو بخش تقسیم کرد بخش اول دانشگاه‌های نظری بخش دوم دانشگاه‌های فنی و حرفه‌‌ای می‌باشد. در بخش دوم که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارند باید بدانید که یکسری از رشته‌ها برای جذب دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به همراه کنکور می‌باشند و یکسری بدون کنکور و شرط معدل می‌باشند.

رشته‌های که دارای کنکور می‌باشند شامل رشته‌های مانند: معماری، الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، تأسیسات، تربیت بدنی، حسابداری، شبکه و نرم‌افزار رایانه، صنایع غذایی، گرافیک است.

دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه‌های نظری

دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

تعداد رشته‌های موجود در هنرستان‌های کارودانش بیش از 170 رشته می‌باشد که برای ورود به دانشگاه زیر گروه یکی از چهل رشته‌ی فنی و حرفه‌ای خواهند شد. اما نکته‌ای که باید فارغ‌التحصیلان شاخه‌ی کارودانش بدانند این است که در صورت شرکت در کنکور فنی و حرفه‌ای باید برای آمادگی آزمون از کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای استفاده نمایند.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    1 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    حسنی
    1 سال قبل

    خدا خیرتون بده عالی بود 🙏👌ان شالله امسال هم ازشون فیلم بزارید تا اطلاعات مون به روز شود

    زهرا فرهادی
    2 سال قبل

    خیلی اطلاعات خوبی ارائه کردند،تشکر میکنم