فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

آزمون استخدامی استاد کار رشته الکتروتکنیک

آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور همه ساله در تاریخ و روز مشخصی برگزار می‌شود که متقاضیان با توجه به رشته‌ی خود و علاقه و شغلی که می‌خواهند داشته باشند در این آزمون شرکت می‌کنند. سازمان‌ها، ادارات و بخش‌های دولتی و خصوصی همه ساله به منظور تأمین نیروی کارآمد و متخصص خود به انجام آزمون استخدامی می‌پردازد تا بتواند متقاضیان را پس از انجام مراحل مختلف جذب کرده و به کار گیرد تا افراد نیز بتوانند در رشته و شغل مورد نظر خود که در آن استعداد و علاقه دارند مشغول به کار شوند.

راهنمای دفترچه‌ها و پاسخنامه

 

در جلسه‌ی امتحان به هر داوطلب (به جز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول) دو بسته آزمونی داده می‌شود که بسته‌ی اول حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و بسته‌ی دوم حاوی دفترچه آزمون تخصصی (شماره دو) است.

در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام درج شده است. در مستطیل بالای پاسخنامه نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل‌های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها خودداری شود، در غیراین صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

داوطلب به محض دریافت بسته‌ی آزمون مربوط و قبل از بازکردن پوشش نایلونی، لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام و شماره مندرج در روی جلد دفترچه سوالات امتحانی و پاسخنامه و همچنین شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در روی کارت ورودی خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آن‌ها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

دریافت دفترچه آزمون استخدامی
مراحل ثبت نام

تهیه فایل عکس اسکن شده : جهت شرکت در آزمون اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام است. در این قسمت می‌خواهیم تمامی مراحل ثبت نام را به شما توضیح دهیم. اولین قدم تهیه فایل عکس اسکن شده است. داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ که در سال جاری گرفته است را با فرمت JPG تهیه کند که فاقد هر گونه مهر و منگنه یا لکه باشد و حجم آن کمتر از 70 کیلو بایت باشد. در مرحله بعد باید پرداخت وجه را انجام دهید. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و مدت ثبت نام به هیج عنوان قابل تمدید نیست. مرحله بعد تکمیل تقاضانامه ثبت نام است که در ردیف‌های مشخص شده باید نام و نام خانوادگی، نام پدر و تمامی مشخصات طبق شناسنامه وارد شود.

پرداخت وجه : متقاضیان در این مرحله باید به سایت سنجش به آدرس www.sanjesh.org  مراجعه کنند و پس از پرداخت مبلغ مشخص شده به صورت الکترونیکی و با کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند. تأکید می‌گردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت‌نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی‌شود و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. همچنین پس از اتمام کار باید کد رهگیری را یادداشت کنید و تا پایان مراحل استخدام نزد خود داشته باشید. به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد. لطفا در ثبت نام دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

تکمیل تقاضانامه ثبت نام : داوطلب باید در محل مشخص شده برای نام و نام خانوادگی نام پدر خود را مطابق با شناسنامه به صورت کامل و درست وارد کند همچنین کد ملی ده رقمی خود را چپ به راست به صورت صحیح وارد کنید و همینطور به ترتیب مشخص کردن جنسیت، تاریخ تولد، مجرد یا متأهل بود و …. را به ترتیب و به صورت کامل وارد کنید.

آزمون استخدامی

مواد امتحانی هنرآموز رشته الکتروتکنیک (مکاترونیک)

ردیف عنوان شغل مواد آزمون
 

 

 

116


 

 

 

 

 

 

 

 

هنرآموز

كد شغلی 2575


 

 

 

 

1- الكترونيك پايه (الكترونيك ـ مدار منطقی ـ ميكروكنترلر)
2- ـ الكترونيك كاربردی (مدارهای الكتريكی ـ PLC و اتوماسيون ـ حسگرها و مبدّل‌ها)
3- مكانيك (هيدروليك و پنوماتيك ـ اجزای ماشين)
4- كامپيوتر (زبان ++C ـ MATLAB ـ روباتيك ـ سخت افزار و معماری كامپيوتر)
5- تأسيسات الكتريكی و هوشمندسازی ساختمان (BMS)

شرایط عمومی داوطلبان برای شرکت در آزمون

برای شرکت در آزمون استخدامی داوطلبان شرایطی را باید داشته باشند که در این قسمت این موارد را ذکر می‌کنیم. متقاضیان باید تابعیت ایرانی داشته باشند. به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند. برای مردان لازم است که دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت باشند. تمامی افراد شرکت کننده باید از سلامت جسمانی و روانی لازم و توانایی انجام کاری که در  آن استخدام می‌شوند را داشته باشند. متقاضیان باید عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر داشته باشند. نداشتن سابقه‌ی جزایی نیز یکی‌دیگر از مواردی است که بسیار مهم است. کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند نباید جزء افراد بازنشسته یا بازخرید باشند. از نظر سنی نیز یکی سری موارد است که باید مورد توجه قرار بگیرد. برای افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند (20 تا 25 سال) - برای افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم هستند (حداکثر 30 سال) - برای افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند (حداکثر 35 سال) - برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند (حداکثر 40 سال) و برای کسانی که دارای مدرک دکتری هستند (حداکثر 45 سال ) در نظر گرفته شده است.

آزمون استخدامی

مواد آزمون

مواد آزمون عمومی :

موادی که در آزمون عمومی مطرح می‌شود شامل دروس : 

  • فناوری اطلاعات
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی - عمومی
  • اطلاعات عمومی - دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی‌های عمومی
نحوه پذیرش داوطلبان و اعلام نتیجه

 

اعلام نتیجه، تعیین حد نصاب و انتخاب افراد در هر یک از کدشغل محلهای آزمون استخدامی موسسه به ترتیب زیر صورت می پذیرد:

1.محاسبه‌ی نمره‌ی کل اولیه داوطلبان براساس ضرایب دروس عمومی و اختصاصی.

2.این نمره کل ملاک تعیین حدنصاب خواهد بود.

3.تعیین حد نصاب نمره‌ی علمی لازم: شرط لازم (و نه کافی) برای معلولین و داوطلبان آزاد جهت معرفی به مؤسسه به منظور بررسی مدارک، بر مبنای کسب 50 درصد حداقل میانگین امتیاز (مجموع نمره‌ی عمومی و تخصصی آزمون کتبی با اعمال ضرایب مربوطه) سه نفر اول دارای بالاترین امتیاز آزمون کتبی در هر یک از مشاغل هر موسسه می‌باشد.

با آرزوی موفقیت شما در آزمون استخدامی

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها