فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته علوم دریایی

1
توضیحات

در این قسمت در رابطه با رشته علوم دریایی به طور کامل بحث خواهیم کرد.

معرفی رشته علوم دریایی
برای مشاهده کلیک کنید
27 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته علوم دریایی

رشته علوم دریایی نیز یکی دیگر از رشته های هنرستان است که علاقه مندان خود را دارد. هدف این رشته پرورش هنرجویانی است که پس از اتمام دوره تحصیلات خود توانایی هدایت یگان های شناور نظامی یا بازرگانی را بر عهده گیرند. در این‌ راستا دانش‌ و تخصص‌ لازم‌ را در زمینه‌ ناوبری‌، عملیات‌ دریایی‌، توپخانه‌ و موشک‌، ملوانی‌، ضد زیردریایی‌، هواشناسی‌، آب‌نگاری‌ ، غواصی‌، یگان‌های‌ شناور سطحی‌ و زیر سطحی‌، مبانی‌ علوم‌ پروازی‌ و تخلیه‌ و بارگیری‌ به دست‌ می‌آورند. 

اهمیت این رشته در کشور ما بسیار زیاد است و از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا کشور ما هزاران کیلومتر مرز آبی دارد. پس از هیمن جا می توان نتیجه گرفت که پرورش جوانان در این رشته برای کشور ما از اهیمت بالایی برخوردار است.

توانایی های لازم برای هنرجویان رشته علوم دریایی

رشته علوم دریایی شامل شاخه های مختلفی است که هر کدام شرایط و سختیهای خود را دارد مثلا یک مهندس کشتی یا دریانوردی به دلیل سفرهایی که انجام می دهد نمی تواند همیشه در کنار خانواده اش باشد و باید دوری از خانواده را تحمل کند. یک مهندس کشتی سازی نیز باید خود را با محیط های ساحلی تطبیق دهد. پس به همین منظور در انتخاب این رشته دقت لازم را به کار گیرید. البته قبل از پذیرش نهایی از دانشجویان این رشته آزمایشات لازم گرفته می شود تا سلامتی دانشجویان رشته دریانوردی به طور کامل سنجیده شود. همچنین از نظر درسی نیز متقاضیان این رشته باید توانایی لازم را در درس ریاضی و فیزیک را داشته باشند و در این دروس قوی باشند. همچنین باید به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.

آینده شغلی رشته علوم دریایی

فارغ التحصیلان این رشته می توانند بر اساس سفارش ارگان های خاصی همچون شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی پذیرفته شوند و در همانجا مشغول به کار شوند و  از همان ابتدای کار بورسیه نهادهای دریایی می شوند و در نهایت آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته تضمین شده است.

معرفی کتاب
کتاب عمومی و پایه

سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه

ریاضی 3

کتاب آموزش جامع ریاضی (3)

فیزیک دهم

نمونه سوالات امتحانی فیزیک دهم

 

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها