فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ

1
توضیحات

در این قسمت با رشته صنایع چوب و کاغذ و محیط کارگاهی این رشته آشنا می شویم.

آشنایی با رشته صنایع چوب و کاغذ
برای مشاهده کلیک کنید
2 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ

چوب به گواه تاریخ و آثار باستانی به جا مانده از زمان‌های قدیم در ایران و اقصی نقاط دنیا ماده‌ای با دوام شناخته شده است. بطوری‌که عمر قدیمی‌ترین ساختمان چوبی جهان که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد به حدود 3000 سال پیش می‌رسد. امروزه با بررسی‌های بعمل آمده، ثابت شده است که بطور مستقیم و غیر مستقیم قریب به 5000 نوع محصولات و تولیدات متنوع از چوب و دیگر مشتقات آن بدست می‌آید. لذا با توجه به نیاز روز افزون جامعه به محصولات و مصنوعات چوب و کاغذ و فراوانی این ماده‌ی ارزشمند در کشور، موجبات ایجاد کارخانه جات صنایع چوبی و نهایتا باعث اشتغال گردیده و این رشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گشته است. هنر جویان این رشته در طی دوران تحصیل با محاسبات فنی، رسم فنی، تکنولوژی مواد، تکنولوژی سازه‌های چوبی، خواص فیزیکی و مکانیکی چوب، خشک کردن و نگهداری چوب، طراحی مبلمان، کابینت، روکش نمودن انواع سازه‌های چوبی و … آشنا می‌شوند.

رشته صنایع کاغذ و چوب

هنرجویان در این رشته جنبه‌های مختلف هنر خود را در غالب تولید محصولات ارائه کرده و در صورت علاقه می‌توانند به بازار تولید وارد شوند. کسانی که در این رشته مشغول به تحصیل می‌شوند باید از نظر ریاضیات قوی باشند و همچنین از قوه‌ی تخیل بالایی برخوردار باشند. در زمینه‌ی قدرت بدنی نیز باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند.

معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ

امروز در بین صنایع ایران فقط چندین رشته به صورت پویا باقی مانده است و اغلب رشته‌ها به صورت مونتاژ تبدیل شده‌اند. خوشبختانه رشته‌ی صنایع چوب و کاغذ از صنایعی است که در اغلب موارد متکی به مردان این مرز و بوم بوده است و کسانی که در این رشته مشغول می‌شوند از موفقیت نسبی برخوردار می‌شوند. البته لازم است هنرجویان در دروس تخصصی توانایی لازم را داشته باشند تا بتوانند در کارخانه و کارگاه موفق باشند.

معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ
معرفی رشته صنایع کاغذ و چوب

مطالبی که در این رشته می آموزیم

دانش‌آموان و دانشجویان این رشته به مطالب بنیادی و کاربردی در زمینه‌های مختلفی از این زمینه مانند شناخت ویژگی‌های آناتومیکی، شیمیایی، فیزیک و مکانیک و مواد اولیه، روش‌های تهیه‌ی خمیر کاغذ، رنگ بری خمیر، فناوری‌های تبدیلی کاغذ، بازیافت و مرکب‌زدایی کاغذ و مشتقات حاصل از سلولز می‌پردازند. دانش آموختگان این رشته با خواص مختلف چوب و عواملی که در تغییرات این خواص تأثیرگذار با کاربردهای متفاوت چوب و مدیریت واحدهای تولیدی آشنا می‌شوند.

آینده شغلی رشته صنایع چوب و کاغذ

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به راحتی در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی مانند دفاتر صنایع چوب سازمان جنگل‌ها و مراتع، واحدهای تولیدی موسسات مختلف دولتی یا خصوصی آموزشی و پژوهشی مشغول به کار می‌شوند. پس کسانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید سعی کنند در دروس تخصصی این رشته مهارت کافی را داشته باشند تا بتوانند علاوه بر مشاغلی که در گفتیم در مشاغل زیر که عنوان می‌کنیم به راحتی مشغول به کار شوند و موفق باشند.

big circle کابینت سازی چوبی

big circle سرپرستی کارگاه صنایع چوبی 

big circle نقشه کشی و طراحی سازه‌های چوبی

big circle راه‌اندازی و کار با ماشین‌آلات صنایع چوبی

big circle روکش نمودن انواع ورقه‌های چوبی و پرس کردن تخته‌های سه لایی

big circle قالب‌ساز چوبی، معرق کار، منبت کار و مشبک کار

big circle کارگاه ساخت انواع مبلمان، تختخواب، کمد،فایل

big circleکارگاه ساخت انواع میز تحریر، صندلی، نیمکت، درب‌های چوبی

big circle ارزیاب چوب، کنترل کیفیت محصولات چوبی در خطوط تولید و …

شما عزیزان و دانش آموختگان این رشته می‌توانید برای دروس عمومی و پایه رشته صنایع چوب و کاغذ از کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای و کتاب‌های نکته به نکته دروس عمومی استفاده بفرمایید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیحات دروس این رشته می‌پردازد و شما به راحتی با استفاده از این کتاب‌ها می‌توانید تخصص کافی در دروس عمومی این رشته بدست آورید.

معرفی کتاب
کتاب تست عمومی و پایه

سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه

نکته عمومی و پایه

آموزش نکته به نکته دروس کنکور عمومی

 

(( معرفی فیلم آموزشی ))
پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه

عزیزان امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    1 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها