فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

معرفی رشته ساخت و تولید

1
توضیحات

در این ویدئو درباره رشته ساخت و تولید و آینده شغلی این رشته به صورت کامل بحث خواهد شد.

معرفی رشته ساخت و تولید
برای مشاهده کلیک کنید
9 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته ساخت و تولید

یکی دیگر از رشته های فنی حرفه ای، رشته مهندسی ساخت و تولید است که از زیر شاخ های مکانیک محسوب می شود. در این گرایش هنرجویان به آشنایی با مباحثی مثل : ریخته گری، جوشکاری، ابزارسازی، ماشین کاری، تعمیرات و نگهداری می پردازند. گرایش ساخت و تولید از جامع ترین گرایش های مهندسی مکانیک می باشد. زمان که هنرجویان در این رشته به تحصیل می پردازند این توانایی را پیدا می کنند که یک محصول را طراحی کنند، روند تولید را با مباحثی که آموزش می بینند طرح ریزی کنند و پس از بررسی امکاناتی که وجود دارد یک روش عالی و بی نقص را برای تولید محصول پیشنهاد دهند و هزینه ها را به حداقل برسانند.

معرفی رشته ساخت و تولید

این رشته نیز مانند سایر رشته های فنی حرفه ای که بیشتر دروس عملی می باشد، این رشته نیز بیشتر به صورت عملی بوده و هنرجویان باید توانایی و علم کارهای فنی را داشته باشند تا بتوانند در این رشته موفق باشند.

هنرجویان این رشته پس از اتمام تحصیل چه مهارت های را کسب می کنند؟

big circle تسلط بر مفاهیم ریاضی و علوم مهندسی 

big circle بهینه سازی سیستم های تولید

big circle توانایی طراحی کردن با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری

big circle طراحی سیستم های متناسب با داده های گردآوری شده

اهمیت رشته ساخت و تولید

تمامی محصولات از هواپیما گرفته تا اتومبیل یا حتی اسباب بازی ها باید تولید شوند. راه و روش طراحی کردن فرآورده ها بر عهده مهندسین ساخت و تولید است. این مهندسین باید با روش های مختلف مونتاژ آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند فرآورده را طراحی کرده و برای شرایط کارکرد آن یک روش مناسب پیدا کنند.

رشته ساخت و تولید

بازار کار رشته ساخت و تولید

اگر بخواهید شغل و سطح درآمد مهندسین ساخت و تولید را بدانید باید بگوییم که منبع درآمد هر یک از افراد با توجه به میزان کارکرد آنها در هر یک از شرکت های خصوصی یا دولتی و میزان سواد و توانایی و تجربه این افراد در نظر گرفته میشود. همچنین مهندسین ساخت و تولید علاوه بر اینکه می توانند در شرکت های دولتی و خصوصی مشغول باشند می توانند به عنوان کارآفرین نیز فعالیت داشته باشند که در این صورت میزان درآمد آنها با توجه به فعالیتی که می کنند و میزان توانایی ها، فعالیت و تخصصشان متفاوت است.

معرفی کتاب

در این قسمت می خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب های سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه می باشد که شامل تست های تألیفی سوالات کنکور سال های گذشته می باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه بندی شده به توضیح دروس می پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب های مجموعه می توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه در آن پرداخته می شود و سپس به حل تست های مربوط به آن مبحث می پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    Abbas
    1 سال قبل

    سلا من رشته‌م ریاضی هست ولی میخوام کنکور فنی بدم، دوست داشتم برم رشته ساخت و تولید باید چیکار کنم؟