فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

مشاهیر معماری جهان

big circle فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت در ۸ ژون ۱۸۶۹ در ریشلند سنتر ایالت ویسکانسین متولد شد. پدرشWilliam Carey Wright یک کشیش و تعمید دهنده کلیسا بود و مادرشAnna Lloyd Jones بود. در سال ۱۸۸۵، اختلافات خانوادگی سبب شد تا ویلیام، پدر فرانک برای همیشه از آنجا برود و هرگز باز نگردد.نام اصلی اوFrank Lincoln Wright بود که در این زمان به احترام خانواده مادرش نامش را ازLincoln بهLloyd تغییر داد.

big circle زاها حدید

زاها حدید

زاها حدید در سال ۱۹۵۰ در بغداد در خانواده ای روشنفکر و مسلمان متولد شد. اوتحصیلات دوران ابتدایی را در یکی از دیرهای کاتولیک فرانسوی زبان بغداد سپری کرد. پس از آن، به‌ سبب جوّ فرهنگی خانواده، با حمایت والدینش و روابط گسترده شان به آرزوی ایام کودکی اش تحقق بخشید و بعد از گذراندن دوره ریاضیات در دانشگاه امریکاییبیروت (۱۹۶۸ـ۱۹۷۱) به مدرسه معماریAAلندن رفت و بدین ترتیب وارد دنیای زیبای معماری شد. 

big circle ریچارد راجرز

ریچارد راجرز

ریچارد راجرز جورج در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۱۹۳۳ در فلورانس ایتالیا از  پدر و مادر انگلیسی متولد شد. پدر او پزشک بود و مادرش علاقه زیادی به طراحی مدرن داشت. خانواده راجرز در سال ۱۹۳۸، همزمان با پدیدار شدن نشانه‌های آغاز جنگ جهانی دوم، به انگلستان بازگشتند. راجرز توانست در سال ۱۹۵۹ مدرک دیپلم خود را از مدرسهAA لندن در رشته معماری دریافت کند. 

big circle ماریو بوتا

ماریو بوتا

معمار ماریو بوتا در سال ۱۹۴۳در مندریزیو سوئیس متولد شد. وی یکی از دانشجویان برجسته مدرسه معماری تیچینو بوده و در رشته محاسبات ساختمان آموزش دیده است. ماریو بوتا همکاری با معماران به نام و مشهوری چون لوکوربوزیه در سالهای ۱۹۶۵-۱۹۶۹و لوئی کان در سال ۱۹۶۹ (یکی از مهم ترین اعضای مدرسه فنی سوئیس) را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. ماریو بوتا یکی از اعضای مهم مکتب تیسینز بود که در همین راستا گرایشهای فرمالیستی در یکسری خانه های ویلایی ساده و ظریف در کارهای او به چشم میخورد. نخستین کار وی خانه روحانی در ترتاکه (۱۹۶۱-۱۹۶۳) بود که از خود به یادگار گذاشت.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها