فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

مشاهیر الکترونیک جهان

big circle ادوین هاواد آرمسترانگ

مشاهیر الکترونیک جهان

ادوین هاوارد آرمسترانگ (زادهٔ ۱۸دسامبر ۱۸۹۰ – درگذشتهٔ ۳۱ژانویه ۱۹۵۴) مهندس برق و ابداع‌کنندهٔ مدولاسیون فرکانس رادیویی بود.رادیو FM را «ادوین هوارد آرمسترانگ» اختراع کرد. اما سال ها طول کشید تا این باند رادیویی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد و ردیفی از اعداد نشان گر موج را در گیرنده های کوچک خانگی به خود اختصاص دهد. خود آرمسترانگ نیز زندگی حرفه ای پر فراز و نشیبی را گذراند و برای به کرسی نشاندن حرف خود زحمات بسیار کشید و صدمات فراوان دید.

big circle مایکل فارادی

مایکل فارادی

مایکل فارادی، فیزیکدان و دانشمند بزرگ انگلیسی برای کشف‌های درخشانش در استقرار الکترومغناطیس، اثر مغناطیس – نور، چرخش الکترومغناطیس، دیامغناطیسم، نظریه‌ی میدان مغناطیسی و .. شناخته شده است. بسیاری از تاریخ‌شناسان مشهور او را موثرترین و بانفوذترین آزمایشگر در تاریخ علم دانسته‌اند. وسعت و عمق کار غیرقابل‌باور فارادی دورانی حدود 60 سال بود. او به عنوان یکی از بالاترین شخصیت‌های قرن 19برای کارهایش در زمینه‌ی الکتریسیته شناخته می‌شود.

big circle جرج سیمون اهم

جرج سیمون اهم

جرج سیمون اهم در سال 1787 در آلمان متولد شد. پدرش قفل ساز و مادرش، فاریا، دختر یک خیاط بود. با اینکه پدر و مادر جرج تحصیلات خود را به پایان نرسانده بودند. اما پدر جرج تحت تعلیمات و مطالعات شخصی خود بود تا جایی که قادر بود پسر خود را به عالیترین نحو با تعلیمات خود آموزش دهد. مارتین، برادر زیمون اهم، از همان کودکی قصد داشت در ریاضیات به درجات بالایی برسد و در حد یک دانشمند شهرت یابد. گئورگ و مارتین توسط پدرشان تعلیم می دیدند. پدرشان ریاضیات، فیزیک، شیمی و فلسفه را با استاندارد بالایی به آنها آموزش می داد و همچنین تجربیات خود را هم به صورت عملی در اختیار فرزندانش قرار می داد. آموزش های پدر اهم به نوعی بود که از سطح تحصیل او در دبیرستان بسیار بالاتر بود و این موضوع تفاوت عمده ی آموزش بین دبیرستان و پدرش را بازگو می کرد.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها