فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

کنکور کامپیوتر

معرفی رشته کامپیوتر

یکی از رشته های پر طرفدار هنرستان را می توان رشته کامپیوتر نام برد. این رشته در هنرستان بالاترین تقاضا را دارد و افراد زیادی چه دختر و چه پسر همه ساله در این رشته به ادامه تحصیل می پردازند. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بشر از کامپیوتر باعث شده است که همیشه نیروی متخصص کامپیوتر مورد توجه قرار گیرد و در هر شرکت و ارگانی از این نیروهای متخصص استفاده شود. 

رشته کامپیوتر

این رشته در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است و تا مقطع دکتری تدریس می شود. رشته کامپیوتر دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که این دو رشته در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

رشته کامپیوتر گرایش سخت افزار

هر کامپیوتر دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار است که سخت افزار مربوط به اجزاء فیزیکی و قابل لمس سیستم می شود که از این اجزای فیزیکی می توان به صفحه کلید، صفحه نمایش ، چاپگر ، مدارها و بردهای الکتریکی اشاره کرد. یک مهندس سخت افزار می تواند به طراحی بخش های مختلف سخت افزاری کامپیوتر شامل : پردازشگر مرکزی ، پورت های ورودی و خروجی ، سیستم ها و مدارات ورودی و خروجی بپردازد 

رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار

به قسمت غیر قابل لمس کامپیوتر بخش نرم افزار گفته می شود. برنامه هایی که به کامپیوتر دستور می دهند که چه عملیاتی را انجام دهد جزء نرم افزار کامپیوتر محسوب می شود. در واقع می توان گفت که نرم افزار کامپیوتر روح سیستم است و در واقع نرم افزار است که به سخت افزار جان می بخشد. نرم افزار به برنامه ای گفته می شود که برای به کارگیری سخت افزار از آن استفاده می شود. 

نرم افزار کامپیوتر را می توان به دو دسته تقسم کرد : نرم افزار سیستمی و نرم افزار کاربردی

به آن دسته از نرم افزارها که کاربر آنها را خریداری می کند یا در بعضی مواقع خود آنها را می نویسد، نرم افزار سیستمی گفته می شود. این نرم افزارهای در زمینه های مختلف عملی، آموزشی، هنری طراحی و تولید می شوند. 

 جدول ضرایب دروس تخصصی و عمومی رشته کامپیوتر

 همينطور كه از جدول پيداست تعداد كل سؤالات تخصصی معماری 80 تست می باشد كه طبق جدول زیر از منابع مشخصی سؤال مطرح می گردد گفتنی است كه هر تعداد تستی كه هنرجويان از دروس تخصصی بزنند طبق فرمول فرمولمحاسبه شده و درصد دروس تخصصی شخص مشخص می شود مثلاً اگر از 80 سؤال، 50 سؤال صحيح و 6 سؤال غلط و بقيه را بدون جواب زده باشد درصد وی به صورت زير محاسبه می شود.

formul2

حال هر درصدی از دروس تخصصی كسب كرده‌ايد در عدد 15 كه همان ضريب دروس تخصصی است ضرب می شود. يعنی امتياز 60 شما 15 برابر می شود و با امتيازات دروس عمومی و پايه جمع می شود تا نهايتاً نمره خام شما بدست آيد.

تعداد سوالات و ضرایب درس های کنکور کاردانی پیوسته رشته کامپیوتر

منابع و ضرایب کنکور

نکات ضروری کنکور کامپیوتر

1) اكثر هنرجويان فكر می كنند كه هر درس تخصصی به طور جداگانه در عدد 15 ضرب می شود كه اين كاملاً اشتباه است. در واقع تمامی دروس تخصصی مثل يك درس محسوب می شود.

2) به علت اهميت دروس تخصصی (ضريب 15) می بايست سرمايه‌گذاری بيشتری روی اين دروس انجام دهيد مثلاً تست‌های دروس ساده‌ای مثل سيستم عامل و مبانی کامپیوتر را نبايد به هيچ‌وجه از دست بدهيد چون اكثر تستهای اين درسها تعريفی هستند و حفظی!

3) هيچ تفاوتی بين تست‌های دروس تخصصی وجود ندارد. مثلاً يك تست از برنامه‌سازی دقيقاً همان ارزشی را دارد كه يك تست از شبكه، مبانی، بانك و … دارد. پس بايد دقت كنيد كه تمام وقت خود را چه زمان كنكور چه قبل از كنكور فقط متوجه درس برنامه‌سازی نكنيد!

4) بعضی از دروس مثل سيستم عامل تمام تعريفی و ساده هستند كه باعث می شود هنرجويان از مطالعه آنها خودداری كنند. در صورتی كه بايد بدانند از سيستم عامل 1 و 2 به مقدار 15 تست مطرح می گردد كه باعث می شود تأثير بسزایی در نتيجه كنكور داشته باشد.

5) بعضی از هنرجويان فكر می كنند كه به علت ضريب بالای دروس تخصصی فقط اگر همين دروس را مطالعه كنند توی كنكور نتيجه بهتری می گيرند كه البته صددرصد چنين چيزی اشتباه می باشد. زيرا دروس عمومی نيز جايگاه خود را دارند در واقع امتياز تخصصی با امتياز دروس عمومی و پايه جمع می شود. پس بهتر است برای قبولی همه دروس رو مطالعه کنیم.

رشته کامپیوتر

در مورد دروس عمومی بايد دقت كنيد كه اكثر اين دروس مربوط به سال‌های اول و دوم هنرستان می باشد و ممكن است از نظر برخی فقط دروس سال سوم مهم باشد كه اين امر اشتباه است.

در بخش عمومی و پايه، يكی از مهمترين درس‌ها رياضی می باشد متأسفانه به علت اينكه اكثر هنرجويان فنی اغلب در رياضی ضعيف هستند  اين امر باعث می شود كسانی كه پايه رياضی خوبي دارند و توانایی زدن درصد بالا را دارند نتيجه بهتری بگيرند. در ضمن درس رياضی بدين جهت مهم است که هم در دانشگاه چند واحد بايد بگذرانيد و هم در كنكورهای كارشناسی و ارشد و …يكی از دروس كنكور محسوب می شود.

درس فيزيك و شيمی از بابت اينكه فقط يك كتاب هستند و مربوط به سال اول می باشند اغلب هنرجويان از مطالعه آن اجتناب می كنند در صورتی كه سهم بسزایی می توانند در قبولی شما ايفا كنند. 

کتابهای ویژه کنکور کامپیوتر

شبکه و نرم افزار

سوالات چهارگزینه ای کامپیوتر

کتاب تست عمومی و پایه

کتاب عمومی و پایه

شما عزیزان می توانید از آزمون های رشته کامپیوتر و آزمون جامع کنکور کامپیوتر انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

شبکه و نرم افزار

آزمون جامع کنکور کامپیوتر

آزمون های رشته کامپیوتر

سوالات و پاسخنامه تشریحی کنکور کامپیوتر فنی حرفه ای سال 1396
کنکور کامپیوتر سال 96
سوالات و پاسخنامه تشریحی کنکور کامپیوتر فنی حرفه ای سال 1395
پاسخنامه دروس تخصصی کنکور سال 95

پاسخنامه دروس تخصصی کنکور کامپیوتر سال 95

کارنامه های قبولی سال 95

کارنامه های قبولی سال 95

کنکور دروس عمومی و پایه

پاسخنامه کنکور دروس عمومی و پایه سال 95

سوالات و پاسخنامه تشریحی کنکور کامپیوتر فنی حرفه ای سال 1394
کنکور عمومی و پایه سال 94

کنکور عمومی و پایه 94

کنکور کامپیوتر سال 94

کنکور کامپیوتر 94

دوستان گرامی برای دیدن منابع و ضرایت در سایر رشته ها لطفا کلیک فرمایید.

فیلم های آموزشی تخصصی

تولید محتوا الکترونیک و برنامه سازی
نصب و نکهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار
نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای
دانش فنی تخصصی شبکه و نرم افزار رایانه
تجارت الکترونیک
توسعه برنامه سازی و پایگاه داده
دانش فنی پایه شبکه و نرم افزار رایانه
فیلم های آموزشی عمومی و پایه
شیمی هنرستان
عربی دوازدهم هنرستان
دین و زندگی دوازدهم
فیلم آموزشی ریاضی 10
فیلم آموزشی ریاضی یازدهم
زبان و ادبیات فارسی
مجموعه کامل دروس عمومی و پایه
فیلم آموزشی فیزیک
ریاضی دوازدهم
زبان انگلیسی
ویژگی های لازم برای رشته کامپیوتر

دوستان عزیزی که این رشته را انتخاب می کنند باید سخت کوش و پر تلاش باشند. پشتکار داشته باشند. یک مهندس کامپیوتر باید همیشه اطلاعاتش به روز باشد و سعی کند همیشه در این زمینه مطالعه داشته باشد تا از هم رشته های خود عقب نیفتد. کسانی که فقط می خواهند 4 سال تحصیلی را به کتاب های درسی بپردازند و مطالعه آزاد و در این زمینه نداشته باشند در آینده نمی توانند در این رشته موفق باشند، ولی کسانی که همیشه در این زمنیه مطالعه دارند و اطلاعات خود را به روز می کنند و سعی می کنند علم و توانایی خود را افزایش دهند در این رشته بسیار موفق خواهند بود. مهندسین کامپیوتر باید در درس ریاضی و فیزیک نیز قوی باشند. آنها باید این توانایی را داشته باشند که بتوانند راه حل هایی را ارائه دهند که هم هزینه کمتری داشته باشد هم کارایی بالایی داشته باشد.

توانایی های فارغ التحصیلان کامپیوتر
  • بررسی کردن نرم افزارها و سخت افزارها جدید و نحوه به کارگیری آنها 
  • اجرای برنامه های کامپیوتری نصب، آزمایش و آموزش آنها
  • پیدا کردن عیب های کامیپوتر و سیستم های مختلف کامپیوتری و رفع عیب آنها
  • بررسی و تشخیص نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بخش های صنعت و خدمات
  • شناسایی فن های جدید رایانه، طراحی و به کارگیری آنها
رشته کامپیوتر
آینده شغلی رشته کامپیوتر
رشته کامپیوتر
رشته کامپیوتر

امروزه با پیشرفت علم و با توجه به گسترش نیاز بشر به کامپیوتر بیش از هر زمان دیگری نیاز به متخصصان کامپیوتر احساس می شود. یک مهندس کامیپوتر اگر در کار خود حرفه ای باشد و به شغل و رشته خود علاقه مند باشد هیچ گاه بیکار نخواهد ماند. مخصوصا مهندسین نرم افزار که برای شروع کار خود به امکانات و تجهیزات زیاد نیز نیاز ندارند. فرصت های شغلی رشته کامپیوتر به اندازه ای زیاد و متنوع است که نه تنها مهندسین کامپیوتر به راحتی می توانند شغل دلخواه و مورد نظر خود را پیدا کنند بلکه دانشجویان این رشته نیز می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند و به راحتی وارد بازار کار شوند.

همچنین مهندسین کامپیوتر علاوه بر اینکه می توانند در شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند، خود نیز می توانند کار آفرین باشند و با توجه به شرایط خود شرکت شخصی خود را تأسیس کرده و در آن مشغول به کار شوند. از نظر درآمدی نیز رشته کامپیوتر با توجه به علاقه و پشتکار مهندسین کامپیوتر و با توجه به علم و مهارتی که دارند در حد قابل قبول و ایده آلی می باشد.

دوستان عزیز و همراهان همیشگی در این بخش با مطالبی در رابطه با معرفی رشته کامپیوتر و کنکور کامپیوتر مطالبی را خواندید. آینده شغلی این رشته را مورد بررسی قرار دادیم. منابع و ضرایب این رشته را برای شما مشخص کردیم. کتاب هایی که برای کنکور به آنها نیاز دارید، فیلم های آموزشی مربوط به این رشته، آزمون های مربوط به رشته کامپیوتر را به شما معرفی کردیم. شغل هایی که پس از پایان تحصیلات در این رشته می توانید داشته باشید را بررسی کردیم. اکنون شما با اطلاعات کافی می توانید این رشته را انتخاب کرده و با استفاده از کتاب ها و فیلم های آموزشی که به شما معرفی کردیم قبولی خود را در کنکور تضمین کنید.

با آرزوی موفقیت برای همگی شما عزیزان

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
3 سال قبل

عالی بود.