فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

آزمون استخدامی 99

آزمون استخدامی همه ساله برای علاقه مندان و متقاضیان برگزار می شود که برای شرکت در این آزمون باید ثبت نام کرد که ثبت نام این آزمون مانند سال های گذشته در شهریور ماه انجام خواهد شد. آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در 20 شهریور ماه آغاز و تا  29 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان در زمان های مشخص شده می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام فرمایند. باید این نکته را توجه کنید که از آنجاکه این ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود برای ثبت نام و شرکت در آزمون نیاز به یک سری مدارک می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

آزمون استخدامی

این آزمون با رویکرد جذب نیروهای جوان و تحصیل کرده سالهاست که در سرتاسر کشور اجرا میشود و سالیانه افراد زیادی در این آزمون قبول میشوند و در دستگاه های اجرایی کشور مشغول به کار میشوند.این آزمون دو منبع مختلف دارد که یک منبع عمومی و یک منبع تخصصی دارد.منبع عمومی این ازمون بین همه‌ی آزمون های اجرایی مشترک میباشد اما دروس تخصصی آنها با هم متفاوت است.

نکاتی در رابطه با آزمون استخدامی 99

راهنمای دفترچه ها و پاسخنامه

در جلسه امتحان به هر داوطلب (به جز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول) دو بسته آزمونی داده می شود که بسته اول حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و بسته دوم حاوی دفترچه آزمون تخصصی (شماره دو) است.

در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام درج شده است. در مستطیل بالای پاسخنامه نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محلها خودداری شود، در غیراین صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

داوطلب به محض دریافت بسته آزمون مربوط و قبل از بازکردن پوشش نایلونی، لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام و شماره مندرج در روی جلد دفترچه سوالات امتحانی و پاسخنامه و همچنین شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در روی کارت ورودی خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

دفترچه آزمون استخدامی
دفترچه آزمون استخدامی

نحوه پاسخ دادن به سوالات

داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سئوال تعیین شده است، فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ پرکند.

چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامتخوان تصحیح میشود از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری شود. جواب ها فقط در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص مشخص می شود.

در آزمون های گذشته مشاهده شده که داوطلبان ابتدا پاسخ را در دفترچه سوالات مشخص می کنند و بدون توجه به زمان، بعد از اتمام زمان مقرر درخواست انتقال آن را به پاسخنامه دارند که این امر برخلاف روال مطلوب آزمون است و امکانپذیر نیست. بنابراین توصیه می شود از ابتدا پاسخ سئوالات را در پاسخنامه درج کنند.

در تست های چهارگزینه ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخهای حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد.

به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلاً نمی دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سئوال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

تست زنی صحیح

جزئیات فرآیند برگزاری آزمون

 

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح روزهای پنجشنبه ۱۱ دی و جمعه ۱۲ دی آغاز می شود. درهای ورودی حوزه های اصلی امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد. داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

آزمون در تمامی مراکز استانها و برخی از شهرستان های کشور برگزار خواهد شد. داوطلبان باید با توجه به شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون خود و براساس آدرس مندرج در کارت، نسبت به شناسایی حوزه های امتحانی خود اقدام کنند.

تعداد سوالات و مدت پاسخگویی

 

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان عناوین شغلی مختلف (به جز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول)، دو بسته آزمونی داده می شود. دفترچه سوالات همه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج شده است.

این دفترچه ها، دارای تنوع بوده و کد عددی و حروف انگلیسی که بر روی دفترچه سوال داوطلبان درج شده، باید با کد عددی و حروف انگلیسی درج شده در پاسخنامه مطابقت داشته باشد.

آزمون عمومی: دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) حاوی ۱۰۵ سئوال و متناسب با گروه عنوان شغلی است. آزمون عمومی گروه اول (کد دفترچه ۳۰۰)، آزمون عمومی گروه دوم (کد دفترچه ۴۰۰)، آزمون عمومی گروه سوم (کد دفترچه ۶۰۰)، آزمون عمومی گروه چهارم (کد دفترچه ۷۰۰)، آزمون عمومی گروه پنجم (کد دفترچه ۸۰۰)، آزمون عمومی گروه ششم (کد دفترچه ۸۰۰) است که داوطلبان باید در مدت ۱۱۵ دقیقه به سئوالات آن پاسخ دهند.

اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت، نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سئوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

عناوین شغلی گروه اول: مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست و مامور اجرایی محیط زیست دارای آزمون تخصصی نیستند و فقط به سوالات دفترچه عمومی پاسخ می دهند.

آزمون اختصاصی: تعداد سئوالات تخصصی عناوین شغلی هریک از گروه ها در راهنمای آزمون مشخص شده است که داوطلبان باید در مدت ۸۰ دقیقه به سئوالات آن پاسخ دهند.

عناوین شغلی گروه اول شامل کاردان پزشکی قانونی، کاردان آزمایشگاه تشخیص طبی، کاردان شبکه، متصدی امور دفتری، مسئول خدمات مالی، مراقب اقدامات تامینی و تربیتی زندانها، کاردان حقوقی، کاردان دامپزشکی، کاردان انتقال خون علاوه بر پاسخگویی به سوالات آزمون عمومی، آزمون تخصصی نیز خواهند داشت.

در مورد سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) هیچگونه ویرایشی برای این بند انجام نمی گیرد. با توجه به هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضیان باید از ۱۶ تا ۱۸ آبان ویرایش خود را انجام می دادند.

شرایط عمومی داوطلبان برای شرکت در آزمون

برای شرکت در آزمون استخدامی داوطلبان شرایطی را باید داشته باشند که در این قسمت این موارد را ذکر میکنیم. متقاضیان باید تابعیت ایرانی داشته باشند. به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند. برای مردان لازم است که خدمت انجام داده یا دارای کارت معافیت باشند. تمامی افراد شرکت کننده باید از سلامت جسمانی و روانی لازم و توانایی انجام کاری که در  آن استخدام می شوند را داشته باشند. متقاضیان باید عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر داشته باشند. نداشتن سابقه جزایی نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیار مهم است. کسانی که در این آزمون شرکت می کنند نباید جزء افراد بازنشسته یا بازخرید باشند. از نظر سنی نیز یکی سری موارد است که باید مورد توجه قرار بگیرد. برای افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند (20 تا 25 سال) - برای افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم هستند (حداکثر 30 سال) - برای افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند (حداکثر 35 سال) - برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند (حداکثر 40 سال) و برای کسانی که دارای مدرک دکتری هستند (حداکثر 45 سال ) در نظر گرفته شده است.

آزمون استخدامی

مواد آزمون

مواد آزمون عمومی :

موادی که در آزمون عمومی مطرح می شود شامل دروس : 

  • فناوری اطلاعات
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی - عمومی
  • اطلاعات عمومی - دانش اجتماعمی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی های عمومی

نکته : تمامی دروس عمومی و تخصصی به صورت چهارگزینه ای می باشند که به ازای هر پاسخ اشتباه یک سوم نمره منفی در نظر گرفته می شود. 

شرایط اختصاصی دستگاه های اجرایی

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

شغل کارشناس مراقب پرواز : 1- گذراندن دوره 9 ماهه مصوب پرواز در مدت حداکثر یکسال پس از شروع کار الزامی است. 2- کسب صلاحیت پزشکی سطح 3 سازمان هواپیمایی کشوری که منوط به انجام آزمایشات در مراکز پزشکی مورد تأئید. 3- تسلط کامل به زبان انگلیسی الزامی است.

شغل کارشناس الکترونیک هواپیمایی : گذراندن موفقیت آمیز 510 ساعت دوره تخصصی و فنی الکترونیک هواپیمایی و آموزش های عملی مرتبط الزامی است.

شغل کارشناس ارتباطات هواپیمایی : گذراندن موفقیت آمیز 340 ساعت دوره تخصصی مخابرات هواپیمایی و آموزش های عملی مرتبط الزامی است.

شغل ایمنی زمینی هواپیما : 1 -امتحان آمادگی جسمانی بعد از قبولی در آزمون عمومی گرفته خواهد شد. 2 -دارابودن حداقل قد 175 سانتی متر. 3 -الزام به گذراندن111 course بعد از قبولی در آزمون. 4 -داشتن شاخص BMI بين (18,5 تا 25) الزامی است.

سازمان امور عشایر ایران

داوطلبان پذيرفته شده، بايستی توانايی جسمانی انجام ماموريت های مكرر در مناطق دور دست عشايری و صعب العبور را داشته باشند.

سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی

براي مشاغلی كه تسلط به يكی از زبانهای خارجی از شرايط آنها ذكر شده از افراد در مرحله بررسی مدارك تسلط به زبان مربوطه ارزيابی می گردد و در صورت موفقيت وارد مرحله مصاحبه استخدامی ميگردند.

سازمان هواشناسی کشور

1 -طي نمودن موفقيت آميز دوره های آموزشی تخصصی هواشناسی به مدت شش ماه درمركز آموزش هواشناسـی و علـوم جـو جهـت دارندگان ساير مدارك تحصيلي(غير از رشته تحصيلی هواشناسی) براي متقاضيان مشاغل اختصاصی هواشناسی الزامي اسـت. صـدورحكم كارگزينی و پرداخت حقوق منوط به موفقيت و كسب امتيازهای لازم در دوره مربوطه ميباشد.
2 -ارائه تعهد خدمت نوبتكاری(شيفتی) درمشاغل پيش بين هواشناسی، كارشناس زيرساخت ارتباطات هواشناسی و كارشناس هواشناسـی الزامی ميباشد.

سازمان پزشکی قانونی کشور

1 -تمامی پذيرفته شدگان در شغل محلهای سازمان پزشكی قانونی كشور، بايستی توانايی انجام كار جهت مشاغل پذيرفته شده را به تشخيص كميسيون پزشكی اين دستگاه، دارا باشند.
2 -در شغل كارشناس آزمايشگاه تشخيص طبي(2) ،دارندگان مدرك تحصيلی ژنتيك انسانی مشروط به دارا بودن مدرك تحصيلی كارشناسی علوم آزمايشگاهی، ميتوانند در آزمون ثبت نام نمايند.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

1 -در شغل كارشناس امور هنری، علاوه بر مصاحبه استخدامی از تمامی داوطلبان معرفی شده در مرحله سه برابر ظرفيت، آزمون عملی بمنظور سنجش شايستگی های هنری صورت ميپذيرد.

آزمون استخدامی
منبع دروس عمومی آزمون استخدامی

مراحلی که در بالا ذکر کردیم شرایط ثبت نام و شرایط عمومی داوطلبین بود و همچنین موارد امتحانی برای دروس عمومی آزمون استخدامی. در این قسمت می خواهیم دو کتاب بسیار مهم و کاربردی به عنوان منبع دروس عمومی آزمون استخدامی نیز به شما معرفی کنیم که با استفاده از این دو کتاب که توسط اساتید برجسته کشور تألیف شده است خیال خود را از دروس عمومی این آزمون راحت کنید. این دو کتاب شامل : مجموعه سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی و آموزش نکته به نکته دروس عمومی آزمون استخدامی می باشد.

این کتاب شامل آموزش نکته به نکته کلیه دروس عمومی آزمون استخدامی می باشد به همراه درسنامه. در این کتاب به صورت کامل به توضیح تمامی دروس عمومی آزمون استخدامی پرداخته می شود که به صورت تشریحی می باشد و شما به صورت کامل با مباحث دروس عمومی آشنا می شوید.

کتاب نکته به نکته دروس عمومی آزمون استخدامی

پس از مطالعه کتاب آموزش نکته به نکته دروس عمومی و زمانی که به صورت کامل به دروس مسلط شدید حالا زمان آن رسیده است که با استفاده از این کتاب که شامل تست های آزمون های سال های گذشته می باشد میزان یادگیری خود را محک زده و هم با سوالات آزمون استخدامی آشنا شوید و هم خود را برای آزمون آماده سازید.

دروس عمومی آزمون استخدامی

جزئیات رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون

چنانچه بندهای مربوط به جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و اولویت انتخابی شغل محل مندرج در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی اینترنتی مغایرت دارد، لازم است برای پیگیری در یکی از روزهای سه شنبه ۹ دی، چهارشنبه ۱۰ دی و پنجشنبه ۱۱ دی صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ شخصاً به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مربوطه مراجعه کنند.

داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در کارت شرکت در آزمون در گزینه های نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۲ دی با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات سایت سازمان سنجش نسبت به اصلاح اقدام کنند.

چنانچه داوطلبان در قسمت عکس روی کارت شرکت در آزمون مغایرتی (از قبیل اشتباه عکس و یا عدم درج عکس) مشاهده کردند، لازم است بمنظور پیگیری و رفع مشکل در تاریخ و ساعت های اعلام شده به باجه رفع نقص مراجعه کنند. چنانچه داوطلبان دارای این مشکل شخصاً در زمان اعلام شده جهت رفع اشکال به باجه رفع نقص مراجعه نکنند با آنها به عنوان متقلب آزمون رفتار خواهد شد.

داوطلبان باید علاوه بر کارت شرکت در آزمون، کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق به همراه داشته باشند.

استخدام وزرات آموزش و پرورش

از آنجایی که علاقه مندان و متقاضیان شغلی معلمی بسیار زیاد است و افرادی زیادی همه ساله به این شغل جذب می شوند در این قسمت می خواهیم در رابطه با مشاغل دبیری و رشته های مورد نیاز و دروس این مشاغل توضیحاتی را خدمت شما متقاضیان این شغل بگوییم.  رشته هایی که برای مدارس ابتدایی و نظری پذیرش دارند عبارتند از : دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی و روان شناسی - روانشناسی شخصیت و علوم تربیتی - دانش آموختگان رشته های روانشناسی بالینی - سنجش و اندازه گیری - برنامه ریزی درسی و تخقیقات آموزشی می باشد. در ادامه به به صورت مجزا به مشاغل دبیری و رشته های مورد پذیرش آن برای آزمون استخدامی 1400 می پردازیم.

آزمون استخدامی 1400

شغل دبیری تربیت بدنی

big circle کارشناسی و کارشناسی ارشد  تربیت بدنی 

big circle کارشناسی و کارشناسی ارشد  

شغل دبیری ریاضیات

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی

شغل دبیری زیست شناسی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد زیست شناسی، بیولوژی 

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری علوم تجربی و زیست شناسی محض  

شغل دبیری عربی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری زبان و ادبیات عرب 

big circle دانش اموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد عربی و مترجمی زبان عربی

شغل دبیری فیزیک

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری فیزیک، فیزیک محض، فیزیک کاربردی و هواشناسی 

big circle دانش آموختگان کارشناسی وکارشناسی ارشد فیزیک علوم دریا و فیزیک اتمی هم پذیرش می‌شوند.

شغل دبیری ادبیات فارسی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان فارسی

شغل دبیری دینی و قرآن

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری الهیات، معارف اسلامی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم قران و حدیث. دانش آموخته حوزه.

شغل دبیری انگلیسی

big circle کلیه دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های زبان انگلیسی

شغل دبیری شیمی

big circle دانش آموختگان کارشناسی، کارشناسی ارشد کلیه گرایش های شیمی (آلی، تجزیه، کاربردی)

شغل دبیر علوم اجتماعی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، مطالعات اجتماعی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد، برنامه ریزی اجتماعی، مردم شناسی و جامعه شناسی

آزمون رشته مربی پرورشی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های روانشناسی (رشد، شخصیت، بالینی)

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های مشاوره تربیتی و علوم قرآنی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های علوم معارف اسلامی

در پایان باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای موفقیت و قبولی در آزمون استخدامی و فعالیت در شغل مورد نظر نیاز است که بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید و برای موفقیت در این آزمون شما نیاز به منابع بسیار کامل و جامعی دارید تا با استفاده از آنها بتوانید خود را برای آزمون استخدامی آماده کنید. ما در این قسمت تمامی منابعی که شما برای آزمون استخدامی نیاز دارید که برای شما آماده کرده ایم که شامل کتاب و فیلم های آموزشی هستند و توسط اساتید برتر کشور تهیه شده اند و کامل ترین و جامع ترین منابعی هستند که شما می توانید در اختیار داشته باشد.

آزمون استخدامی

با آرزوی موفیت برای شما عزیزان در آزمون استخدامی

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها