فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

معرفی رشته چاپ

1
توضیحات

در این ویدئو درباره رشته چاپ و آینده شغلی این رشته به صورت کامل بحث خواهد شد.

معرفی رشته چاپ
برای مشاهده کلیک کنید
21 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته چاپ

رشته چاپ در دهه های اخیر پیشرفت روز افزونی داشته است مخصوصا زمانی که صنعت چاپ به سمت دیجیتالی کردن صنعت جاپ رفت. از همین رو امروزه صنعت چاپ همچون گذشته روش شاگرد و استادی نیست و مدیر یا ناظر در یک چاپخانه لازم است که جنبه های فنی و هنری این صنعت مهم و حیاتی را بیاموزد.

هنرجویان این رشته با سه مرحله از چاپ : پیش از چاپ ، چاپ و پس از چاپ آشنا خواهند شد. به همین ترتیب می توانند یک محتوای طراحی شده و گرافیکی را بر روی یک سطح فیزیکی چاپ کنند و عرضه نمایند. همچنین هنرجویان این رشته می آموزند که چگونه پارامترهای مختلف را رعایت کنند تا کار با کیفیت مطلوب تری چاپ شود. 

این رشته را نمی توان یک رشته هنری نامید بلکه چاپ یک رشته هنری صنعتی می باشد.

مهارت های مورد نیاز در رشته چاپ

کسانی که به رشته چاپ علاقه مند هستند باید ویژگی ها و مهارت های خاصی داشته باشند تا بتوانند در این رشته موفق باشند و پیشرفت کنند و آینده خوبی در این رشته داشته باشند. این افراد باید با مهارت های کامپیوتری ، مسائل مکانیکی ، کارهای محاسباتی آشنایی کامل را داشته باشند و برای برآورد هزینه ها شم اقتصادی خوبی داشته باشند تا بتوانند کارها را با کمترین قیمت با بالاتری کیفیت به چاپ برسانند. همچنین علاقه مندان به رشته چاپ باید روابط عمومی بسیار خوبی داشته باشند و مسئول پذیر باشند و در قبال کار مشتری خود را موظف بدانند که در زمان مقرر با هزینه ذکر شده کار را به اتمام برسانند.

آینده شغلی رشته چاپ

فارغ التحصیلان رشته چاپ با شناخت خصوصیات هر یک از سیستم های چاپی و عملکرد هر یک از آنها می تواند تأثیر به سزایی در کیفیت محصولات چاپ شده داشته باشند. می توان گفت این رشته به نحوی با تمام فرآورده های صنعتی و محصولات کشاورزی و نیز بازاریابی داخلی و خارجی سر و کار دارد.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند به راحتی در تمامی عرصه های مختلف صنعتی و فرهنگی حضوری فعال داشته باشند.

برای چاپ انواع مجلات و روزنامه ها و کتاب درسی که بسیار حساس است همواره نیاز به یک متخصص خبره و کار بلد در این صنعت حس می شود تا بتواند تا جایی که امکان دارد فاصله طراحی تا چاپ را به حداقل برساند و با کیفیت بالا و هزینه کم به چاپ برساند.

معرفی کتاب
کتاب عمومی و پایه

سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه

 

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها