فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

مشاوره آزمون استخدامی

تمامی سازمان‌های دولتی و عمومی از طریق آزمون‌های استخدامی نیرو جذب می‌کنند که معمولاً سالی یکبار در سراسر کشور برگزار می‌شوند. در هر آزمون، عناوین شغلی متعددی از رشته‌های تحصیلی مختلف وجود دارد، البته طی سال‌های گذشته آموزش و پرورش بزرگترین تعداد پذیرش را داشته است.

در این میان برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی، آزمون‌های اختصاصی برگزار کرده‌اند، البته این آزمون‌ها نیز با اینکه به لحاظ مقیاس کوچکتر هستند، مطابق با قوانین آزمون‌های فراگیر به لحاظ مواد آزمون و سایر شرایط بوده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به آزمون‌های استخدامی بیمارستان‌ها، برخی بانک‌ها یا واحدهای صنعتی دولتی اشاره کرد.

 

ثبت‌نام در آزمون‌ استخدامی

دفترچۀ ثبت نام آزمون استخدامی (چه فراگیر و چه در مقیاس‌های کوچکتر) معمولاَ یک تا دو ماه قبل از برگزاری آزمون منتشر می‌شود. به همین علت فرصت چندانی پس از انتشار دفترچه تا زمان برگزاری آزمون وجود ندارد.

در نتیجه افرادی که قبل از انتشار دفترچه، اقدام به برنامه ریزی و مطالعه کرده‌اند موفق‌تر هستند. شما فارغ‌التحصیل هر رشته‌ای که باشید یا متقاضی هر عنوان شغلی که باشید مواد آزمون عمومی شما مشخص و ثابت است، بعلاوه با نگاهی به مشاغل مرتبط با رشتۀ تحصیلی‌تان می‌بینید که چند درس تخصصی در تمام مشاغل مرتبط با شما مشترک است. بدین ترتیب قبل از انتشار دفترچۀ آزمون نیز شما قادر هستید که غالب دروس و مواد امتحانی خود را مشخص کنید. با این حساب، اگر حقیقتاً استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌ها هدف اصلی شماست، نباید منتظر دفترچه بمانید و مطالعۀ دروس عمومی و تخصصی را از چند ماه قبل آغاز نمایید.

مواد آزمون

در آزمون‌های استخدامی دو دسته سوال وجود دارد: عمومی و تخصصی

مواد آزمون عمومی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین شده و باید در تمامی آزمون‌های استخدامی یکسان باشد. البته در آزمون‌هایی که برخی شرکت‌ها یا مجموعه‌های دولتی به طور اختصاصی برگزار می‌کنند، دروس عمومی به لحاظ اسمی متفاوت به نظر می‌رسند ولی در واقع ماهیت این دروس مطابق با مصوبۀ سازمان امور اداری و استخدامی است و با آزمون‌های فراگیر تفاوت چندانی ندارند. این دروس عبارتند از:

ریاضی

آمار مقدماتی

فناوری اطلاعات و مهارت های هفتگانه I.C.D.L

زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش

معارف اسلامی

هوش و توانمندی‌های عمومی

زبان انگلیسی عمومی

اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی

برای اطلاعات بیشتر در مورد دروس عمومی آزمون استخدامی اینجا کلیک کنید.

مواد آزمون اختصاصی بسته به رشتۀ شغلی متفاوت است. بنابراین نسخۀ ثابتی برای دروس اختصاصی وجود ندارد. برای آگاهی از دروس تخصصی شغل مورد نظرتان، لیست دروس تخصصی مشاغل مربوط به آزمون استخدامی سال‌های 1398، 1399 و 1401 را در لینک‌های زیر در اختیارتان قرار می‌دهیم.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها