فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

پرسش های متداول پایه سوم 

در ابتدا یکسری نکات مهم و کلیدی که اکثرا سوال دانش آموزان هست و هم اینکه برای موفقیت بهتر در مسیر مطالعه و کسب نمرات عالی به شما عزیزان کمک میکند را بیان می کنیم:

پرسش های متداول پایه سوم
پرسش های متداول پایه سوم
پرسش های متداول پایه سوم

برای شروع مطالعه باید به نکات زیر توجه کنیم:

1- در ابتدا فراهم کردن محیطی مناسب برای مطالعه می باشد. هنگامی که محیط درس خوندن، آرام، ساکت، دارای نور کافی  و به دور از عوامل مزاحم باشد، باعث تمرکز بهتر روی موضوع مورد مطالعه می شود.

 

2- داشتن برنامه ریزی: هنگامی که دانش آموز تصمیم به درس خواندن میکند، باید یک برنامه دقیق از موضوعات مورد مطالعه و ساعات و نحوه مطالعه آن داشته باشد زیرا دانش آموز با داشتن برنامه ریزی، از سردرگمی و گیجی خود جلوگیری می کند و نظم خاصی به روند یادگیری خود می دهد که به قدرت حافظه و به خاطر سپردن مطالب کمک زیادی می کند.

 

3- شروع و نحوه مطالعه بسیار مهم می باشد: در ابتدا دانش آموز باید مطلب را به صورت یک مطالعه اجمالی و مقدماتی شروع کند مانند: خواندن عنوان فصل ها، توجه به تصاویر و شکل های فصل و نگاه اجمالی به بخش های اصلی و خلاصه فصل. پس از آن به طرح سوال در مورد آن بپردازد که این کار باعث افزایش قدرت تمرکز و دقت در یادگیری می شود. بعد از آن شروع به خواندن دقیق و کامل مطالب فصل می کند به طوری که کلیات و جزئیات مطالب را به صورت کامل بفهمد و بتواند به سوالاتی که در مرحله قبل خودش مطرح کرده است، پاسخ دهد. همچنین برای فهم بهتر می تواند از کارهایی مثل یادداشت برداری، خلاصه نویسی و علامت گذاری نکات مهم استفاده کند.

برخی از سوالات متداول بچه ها:

شیوه خلاصه برداری به چه نحوی است و چگونه می توانم یک خلاصه برداری خوب انجام دهم؟

سوال اکثر بچه ها این است که وقتی می خواهیم خلاصه برداری کنیم، شروع به نوشتن تمام مطالب می کنیم و به صورت وسواسی تمام مطالب فصل را یادداشت می کنیم!! برای رفع این مشکل و استفاده مفید از خلاصه برداری، باید مفاهیم و موضوعات کلیدی متن را نوشت تا در مرور مطالب با نگاه انداختن به آن و خواندن خلاصه ها، همه مطالب خوانده شده را به یاد آوریم. یک روش دیگری که می توان برای اینگونه دانش آموزانی که در خلاصه برداری مشکل دارند پیشنهاد کنیم، این است که از خلاصه ها دوباره یادداشت برداری شود این تکنیک باعث می شود قسمت های مهم تر را شناسایی کنید و هر بار خلاصه ها کوتاه تر و مفید تر می شوند.

در تکنیک علامت گذاری، همه تمرکزم به نحوه خط کشیدن زیر نکات مهم می شود و بعد از خط کشیدن تازه شروع به حفظ کردن مطالب می کنم، آیا این شیوه درست است زیرا اینگونه مطالعه خیلی زمان می برد؟

حق با دانش آموز است، این روش علامت گذاری باعث طولانی شدن زمان مطالعه و کاهش بازدهی این تکنیک می شود. متاسفانه دانش آموزان نحوه و شیوه درست استفاده از تکنیک ها را بلد نیستن و همین باعث خسته شدن در هنگام مطالعه و استفاده نکردن این تکنیک ها می شود.

در این تکنیک ابتدا دانش آموز باید مطالب را بخواند و مفهوم آنها را کاملا درک کند و سپس با توجه به فهم خود از مطالب، زیر قسمت های مهم خط بکشد، نه آنکه قبل از مطالعه به دنبال نکات مهم بگردد تا زیر آن خط بکشد.

شما هم اگر سوالی در نحوه مطالعه، شیوه پاسخگویی به سوالات امتحانی و یا هر سوالی که در زمینه درسی دارین، می تونین از ما بپرسین. 

موفقیت شما آرزوی ماست

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها