فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

  مشاوره دروس تخصصی حسابداری

 شکی نیست، تخصص در رشته حسابداری در گروی داشتن دانش تخصـصی و تـسلط بـر مفـاهیم بنیـادی و کـاربردی حسابدرای است. آنچه شما را از یک ریاضیدان یا اقتصاددان متمایز می کند، تسلط به فنون حسابداری است؛ آنچه از شما انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور از این فن و هنـر در راسـتای اهـداف سهامداران تان تلاش کنید. در آزمونی که در پیش رو دارید، این بخش در قالب دفترچه دوم و 80 سوال به شما مجال رقابت بـا سـایرداوطلبان را می دهد. دانش تخصصی و معلومات دوره هنرستان تان راه را برای شما هموار می کند. با توجه به اهمیت و ضریب بالای دروس تخصصی بایستی تسلط بالایی به این دروس داشته باشید شاید بتوان گفت عامل موفقیت بسیاری از داوطلبان کنکور سال های گذشته توجه بیشتر به دروس تخصصی بوده است.

مشاوره دروس تخصصی حسابداری

منابع درسی و تستی از دروس تخصصی کنکور در بازار کتاب فراوان است ولی آنچه که براي شما بایست حـائز اهمیـت باشـد منابع جامع است تا اولاً از سردر گمی رهایی یابید و ثانیاً آنکه وقت گرانبهـاي خـود را صـرف مبـاحثی نکنیـد کـه خسته کننده اند و در آزمون مد نظر طراحان نمی باشند.

نگارنده در مجموعه (Accounting package) كه حاصل تدريس حرفه ­ای دوره­ های تخصصی آمادگی كنكور رشته حسابداری از سال 1375 تاكنون مي­باشد تلاش كرده است تا ضمن كمك به داوطلبين جهت ارتقاء سطح دانش حرفه ­ای و تخصصی خود، مناسب­ترين و روان­ترين تكنيك­های حل سريع منابع امتحانی را به نحو مقتضی به داوطلبين انتقال دهد.

بسته آموزشی حسابداری (Accounting package) با هدف پوشش كليه نيازهای داوطلبان براي كسب موفقيت در كنكور حسابداری تهيه شده و شامل سه كتاب به شرح ذيل مي­باشد:بدون اغراق می­توان گفت این کتب مجموعه ­ای است که حاصل سال­های سال تجربه مفید و دستاوردهای مولف آن است، منبع بی­ کم و کاستی که به اذعان بسیاری از اساتید گرامی و دانش پژوهان قدرشناس به راحتی توان پاسخ به نیازهای شما را داراست. «انشاء ا. . . تعالی »

   كتاب اول: مجموعه سوالات طبقه بندی شده كنكور حسابداری

حسابدرای

شامل مجموعه تست­های كنكور حسابداری (از سال 75 تاكنون) طبقه‌بندی شده منطبق با سر فصل كتب درسی همراه با جواب تشریحی  مي­باشد.

با مطالعه اين كتاب داوطلب علاوه بر آزمون دانش خود، حوزه سوالات كنكور در بحث مورد نظررا درمي‌يابد و از مطالعه پراكنده رها مي­شود. با توجه به اينكه تست­های اين كتاب سوالات كنكور سال­های گذشته مي­باشد از نظر سطح دشواری كاملاً تابع سليقه طراحان سوالات كنكور است.

كتاب دوم: آموزش نكته به نكته حسابداری

آموزش نكته به نكته حسابداري

در اين كتاب، كتب تخصصی حسابداری از زاويه آمادگی آزمون كاردانی تشريح گرديده تا ضمن در برگرفتن تمام نكات كليدی مباحث دوره كاردانی به طور موجز راهنمای حل تست باشد.

 در نگارش اين كتاب سعی شده است نكات ويژهكليدی و تشريح دروسبه نحوی بيان گردد، كه مطالب و درك دقيق آن در حوزه مباحث كنكوری قابل درك بوده و به شما كمك كند تا ضمن يافتن نقاط ضعف علمی خود، به طور گزينشی آن را رفع نماييد و از دوباره ­كاری و اتلاف وقت پرهيز كنيد.

كتاب سوم: گنجينه سؤالات تأليفی كنكور حسابداری   

گنجينه سؤالات تأليفي كنكور حسابداري

به داوطلبان امتحانات حسابداری توصيه مي­شود پس از مطالعه و تسلط بر تست­های ورودی كاردانی به اين منبع جهت آزمون دانش و بالا بردن سرعتخود مراجعه نمايند بديهی است مطالعه اين مجموعه شما را قادر به شناسایی حوزه مباحث امتحانی مي­نمايد تا از اتلاف وقت جلوگيری شود شايان ذكر است مجموعه تست­های امتحانی اين كتاب گنجينه عظيمی برای خودآزمایی است.

کنکور آزمایشی:

 در نهایت شرکت در کنکور آزمایشی رشته حسابداری به شما عزیزان توصیه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنکور های آزمایشی اینجا کلیک کنید.

شرط پذیرش دوره کاردانی

نکته حائز اهمیت دیگر این است که چه افرادی مورد پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی می باشند ؟

به جدول زیر توجه کنید :

[ultimate_info_table design_style="design02" color_scheme="blue" css_info_tables=".vc_custom_1578991230325{margin-right: 20px !important;margin-left: 20px !important;}"]
نام رشته امتحان عنوان رشته تحصیلی در دوره كاردانی دیپلم مورد پذیرش فنی و حرفه ای دیپلم های مورد پذیرش شاخه نظری با كد مجازی كد رایانه ای دیپلم های مورد پذیرش كاردانش
نظام قدیم با كد رایانه ای مجازی نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی با كد رایانه ای دیپلم نظام جدید 6-3-3
حسابداری -حسابداری -حسابداری گرایش حسابرسی - حسابداری گرایش دولتی - حسابداری گرایش صنعتی - حسابداری گرایش مالی - حسابداری گرایش مالیاتی - تبلیغات و بازاریابی اداری بازرگانی، بازرگانی، بانكداری، منشی گری، حسابداری 4190 حسابداری بازرگانی 2471 حسابداری  41110 ریاضی فیزیك 9991 علوم تجربی 9992 علوم انسانی 9993 علوم ومعارف اسلامی 9994 6274 6230 6183 6172
  61831 61721 9860
[/ultimate_info_table]

نکته جالب اینکه حتی دانش آموزان رشته نظری (ریاضی ، تجربی و...) نیز می توانند با شما در کنکور دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی شرکت کنند . شما دانش آموزان نظام جدید فنی و حرفه ای (3-3-6) نیز می توانید در کنکور سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد شرکت کنید.

نکته بسیار مهم:

تحصیل برای شما عزیزان در اینجا (مقطع کاردانی) به پایان نمی رسد و امکان ارتقاع مقطع (کارشناسی و حتی بالاتر) به شیوه های مختلف برای شما وجود دارد ، که از جمله آن شرط معدل و یا آزمون (کنکور کارشناسی و ... ) می باشد.

مهمترین مساله در این مرحله انتخاب دانشگاهی است که از هر نظر مطابق با سلیقه ، شرایط و امکانات شما باشد. ازین رو تحقیق و مطالعه در رابطه با محل قرارگیری دانشگاه ، شرایط عمومی دانشگاه ، ظرفیت پذیرش دانشگاه و سایر نکاتی که برای شما اهمیت دارد بسیار مهم است و آینده تحصیلی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اطلاعات مذبور را می توانید در مرحله اول از سایت دانشگاه ها و در مرحله بعد  از تجربیات دانشجو های آن دانشگاه به دست آورید .

لیست دانشگاه ها

در جدول های زیر نام برخی از دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی استان تهران در مقاطع کاردانی و کارشناسی و ظرفیت پذیرش آن ها آورده شده است. لیست سایر دانشگاه ها را می توانید در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی و یا کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی که هر ساله توسط سازمان سنجش منتشر می شود مشاهده کنید .

لازم به ذکر است جدول ها صرفا برای رشته حسابداری می باشد و از سایر گرایش ها در اینجا صرف نظر شده است . ( به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی و یا کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی رجوع شود)

دوره کاردانی حسابداری :
[ultimate_info_table design_style="design02" color_scheme="green" css_info_tables=".vc_custom_1578991269254{margin-right: 20px !important;margin-left: 20px !important;}"]
استان دوره تحصیلی کد رشته محل نام مؤسسه آموزش عالی محل تحصیل نوع كاردانی ظرفیت پذیرش نیمسال جنس پذیرش
اول دوم زن مرد
تهران روزانه 5434 آموزشكده فنی و حرفه ای پسران شماره دو تهران - شهید شمسی پور کاردانی پیوسته 30     مرد
تهران روزانه 5435 آموزشكده فنی و حرفه ای پسران شماره دو تهران - شهید شمسی پور کاردانی پیوسته   30   مرد
تهران روزانه 5436 آموزشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - ولیعصر(عج) کاردانی پیوسته 30   زن  
تهران روزانه 5437 آموزشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - ولیعصر(عج) کاردانی پیوسته   30 زن  
تهران روزانه 5438 دانشكده فنی و حرفه ای پسران شماره یك تهران - انقلاب اسلامی کاردانی پیوسته 20     مرد
تهران روزانه 5439 دانشكده فنی و حرفه ای پسران شماره یك تهران - انقلاب اسلامی کاردانی پیوسته   20   مرد
تهران روزانه 5440 دانشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - دكتر شریعتی کاردانی پیوسته 30   زن  
تهران روزانه 5441 دانشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - دكتر شریعتی کاردانی پیوسته   30 زن  
تهران نوبت دوم 5442 آموزشكده فنی و حرفه ای پسران شماره دو تهران - شهید شمسی پور کاردانی پیوسته 10     مرد
تهران نوبت دوم 5443 آموزشكده فنی و حرفه ای پسران شماره دو تهران - شهید شمسی پور کاردانی پیوسته   10   مرد
تهران نوبت دوم 5444 آموزشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - ولیعصر(عج) کاردانی پیوسته 20   زن  
تهران نوبت دوم 5445 آموزشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - ولیعصر(عج) کاردانی پیوسته   20 زن  
تهران نوبت دوم 5446 دانشكده فنی و حرفه ای پسران شماره یك تهران - انقلاب اسلامی کاردانی پیوسته 20     مرد
تهران نوبت دوم 5447 دانشكده فنی و حرفه ای پسران شماره یك تهران - انقلاب اسلامی کاردانی پیوسته   20   مرد
تهران نوبت دوم 5448 دانشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - دكتر شریعتی کاردانی پیوسته 20   زن  
تهران نوبت دوم 5449 دانشكده فنی و حرفه ای دختران تهران - دكتر شریعتی کاردانی پیوسته   20 زن  
  غیرانتفاعی 5450 موسسه غیرانتفاعی آل طه (ویژه خواهران) کاردانی پیوسته 100   زن  
[/ultimate_info_table]

اصول حسابداری

 ساختار اصول حسابداری در آزمون کاردانی

اصول حسابداری از جمله درس های مهم در دوره هنرستان و آزمون ورودی تحـصیلات تکمیلـی مـی باشـد . ایـن درس و سایر دروس تخصصی ضریبی معادل 15 داشته و شامل 25سوال است. نمره حاصل از این درس در آزمـون سراسـری معـادل 4 براي هر پاسخ مثبت و 1.33 منفی برای هر پاسخ نادرست است.

 

حسابداری شرکت ها

ساختار حسابداری شرکت ها در آزمون کاردانی

حسابداری شرکت ها شامل 10 سوال در آزمون سراسری و هر پاسـخ صـحیح معـادل 10 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست، معادل 3.33 منفی خواهد داشت. معمولاً در آزمون سراسری کنکور مبحث حسابداری شرکت های تضامنی مهمتر است.

 

حسابداری صنعتی

ساختار حسابداری صنعتی در آزمون کاردانی

حسابداری صنعتی شامل 10 سوال در آزمون سراسری و هر پاسـخ صـحیح معـادل 10 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست، معادل 3.33 منفی خواهد داشت. معمولاً در آزمون سراسری کنکور فصل های 2 و 3 مهمتر است. در بررسی حسابداری صنعتی تمرین مکرر و مداوم را فراموش نکنید حل تست بسیار مهم است پس از مرور متن درس، حتماً تست کار کنید.

 

مفاهیم و روش های آماری

ساختار مفاهیم و روش های آماری در آزمون کاردانی

آمار شامل 15 سوال در آزمون سراسری و هر پاسـخ صـحیح معـادل 6.66 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست، معادل 2.22 منفی خواهد داشت. درس آمار از جمله درسهایی است که طیف وسیعی از داوطلبان بـه آن چندان که باید توجه نمی کنند و بالطبع با توجه به اینکه داوطلبانی که مدعی قبولی انـد بـر ایـن درس تاکیـد زیـادی دارند از گردونه رقابت بطور 100%خارج می شوند. اگر بدنبال موفقیت در کنکور هستید حتماً برای آمار حساب ویژه باز کنید.

 

ریاضیات امور مالی

ساختار ریاضیات امور مالی در آزمون کاردانی

ریاضیات امور مالی شامل 10 سوال در آزمون سراسري و هر پاسـخ صـحیح معـادل 10 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست، معادل 3.33 منفی خواهد داشت. فصل های 3 و 4 و 5 ریاضیات امور مالی برگرفته از مباحث اصول حسابداری است که پس از تسلط کامل بر مباحث اصول حسابداری به نظر نمی رسد خواندن فصول مذکور مشکل باشد.

 

مدیریت بازرگانی

ساختار مدیریت بازرگانی در آزمون کاردانی

مدیریت بازرگانی شامل 10 سوال در آزمون سراسري و هر پاسـخ صـحیح معـادل 10 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست، معادل 3.33 منفی خواهد داشت. در این بخش معمولاً 5 سوال از کتاب سازمان مدیریت و 5 سوال از کتاب مدیریت بازرگانی مطرح می شود. 

سخن آخر:

و سخن آخر اینکه انتخاب رشته تحصیلی در پایان پایه نهم فقط به مدرسه ختم نمی شود و می توان گفت زندگی شما در آینده تحت تاثیر مستقیم این انتخاب است . پس با چشمی باز و با آگاهی کامل این انتخاب سرنوشت ساز را انجام دهید و از تمامی مراحل بعدی آن از جمله دانشگاه ، آینده کاری و ... تصویر ذهنی واضح و مشخص داشته باشید . ان شاء الله که در تمامی مراحل زندگی شاد و موفق باشید. 

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها