فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

پرسش های متداول پایه چهارم

در ابتدا می خواهیم توضیحاتی درباره اینکه بچه های زرنگ چه کارهایی انجام می دهند و چگونه در مطالعه و کسب نمره عالی موفق می شوند، را برای شما صحبت کنیم:

پرسش های متداول پایه چهارم
پرسش های متداول پایه چهارم
سوالات متداول کنکور کامپیوتر

رمز موفقیت اینگونه دانش آموزان پشتکار داشتن در مطالعه و رسیدن به هدف می باشد. برخی از کارهایی که به شما کمک می کند تا به موفقیت نزدیکتر شوید عبارتند از:

1- پیش از حضور در کلاس درس، نگاهی به کتاب درسی خود بیاندازید و سعی کنید بر روی تیترها، عنوان ها و موضوعاتی که قرار است در کلاس، توسط معلم درس داده شود،مطالعه کلی داشته باشید و اطلاعاتی را جمع آوری کنید. این کار علاوه بر کمک کردن به درک و فهم آسان تر و سریع مطالب و بالا بردن تمرکز حواس شما، اعتماد به نفس شما را در کلاس بالا می برد و شما به عنوان یک دانش آموز زرنگ و باهوش به چشم معلم و سایر دوستانتان می آیید.

 

2- به موقع و پیش از حضور معلم در کلاس، حاضر شوید.

 

3- در کلاس از نکات مهم و کلیدی که معلم درس می دهد، یاداشت برداری کنید این کار باعث درک بهتر از درس می شود و این یادداشت ها به شما در هنگام مطالعه در خانه و زمانی که معلم در کنار شما نیست، کمک می کند. 

 

4- درس همان روز را در همان روز مطالعه کنید: شاید این جمله را بارها شنیده باشید، اما باور کنید عمل به آن، معجزه می کند. هنگامی که معلم موضوعی را درس می دهد تا چند ساعت اول در ذهن دانش آموز باقی می ماند، اگر همان روز که به خانه می روید زمان کوتاهی برای مطالعه مطالب یادداشت شده خود در سر کلاس بگذارید، باعث می شود که در روز دیگر قبل از ورود به کلاس با یک زمان بسیار کوتاه همه چیز به یادتان بیاید و با این کار در زمان خود صرفه جویی می کنید.

برخی از سوالات متداول بچه ها:

هنگام یادداشت برداری در کلاس، به جای تمرکز و درک بر روی صحبت های معلم، مشغول نوشتن نکات و توضیحات معلم هستم و تمرکز لازم را ندارم!!

در یادداشت برداری موفق باید به این نکته توجه کرد که هیچ وقت نباید جمله ای را به طور کامل یادداشت کرد بلکه باید خلاصه و مختصر آنها را نوشت. یعنی باید به نحوی باشد که شما با دیدن آن واژه ها به یاد تمام موضوعات سر کلاس که توسط معلم آموزش داده شده است، بیفتید. باید سعی کنید از نوشتن جمله های بلند و در واقع همانند جمله های بکار رفته معلمتان پرهیز کنید و ازکلمات کلیدی و مهم استفاده نمائید.

برای کسب نمره خیلی خوب در امتحانات، مطالعه کتاب درسی کفایت می کند؟

باید گفت که درست است که سوالات امتحانی از کتاب های درسی مطرح می شوند، اما شاگرد خوب معمولا به کتاب درسی اکتفا نمی کند و از کتاب های متفرقه ایی که با موضوع درسی خود ارتباط دارند کمک می گیرند، زیرا این کار فهم بیشتر و درک عمیقتر از مطالب درسی را به دنبال دارد و باعث می شود دانش آموز در موقع امتحانات خود استرسی از سوال ها نداشته باشد و اعتماد به نفس خود را بالا ببرد.

شما هم اگر سوالی در نحوه مطالعه، شیوه پاسخگویی به سوالات امتحانی و یا هر سوالی که در زمینه درسی دارین، می تونین از ما بپرسین. 

موفقیت شما آرزوی ماست

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها