فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

کنکور فنی حرفه ای سال 1399

زمان برگزاری کنکور فنی و حرفه ای 99

کنکور فنی حرفه ای 99

تمام دانش آموزان و هنرجویان هنرستانی که قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در کنکور سال 99 را دارند باید از زمان برگزاری کنکور ، نحوه ی ثبت نام و منابع درسی رشته ی مربوطه ی خود مطلع باشند و خود را تا قبل از کنکور آماده کنند.ثبت نام در رشته های بدون آزمون و دارای آزمون فنی و حرفه ای سال 99 در بازه زمانی 18 لغایت 25 خرداد ماه انجام می شود.

نحوه ی برگزاری کنکور 99

نحوه برگزاری کنکور 99

نکته ی قابل توجه در نحوه ی برگزاری کنکور 99 این است که داوطلبان نظام جدید و قدیم در کنکور 99 سوالات متفاوتی دارند و بنابر نظام آموزشی هر کدام از این گروه ها (نظام جدید و قدیم) سوالاتی مرتبط با نظام آموزشی آن طراحی شده است.اطلاعیه رسمی سازمان سنجش در مورد نحوه ی برگزاری کنکور 99 به این شرح میباشد:

بدین‌ وسیله به اطلاع می‌ رساند، براساس مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 97/12/26، با توجه به درخواست داوطلبان، در آزمون سراسری سال 1399، برای آخرین بار همانند آزمون سراسری سال 1398 سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) مطابق موارد ذیل انجام خواهد شد، ضمناً از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید (3-3-6)، سوال یکسان طرح خواهد شد.منبع اصلی طراحی سوالات کنکور 99 برای داوطلبان نظام جدید کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم برای تمامی رشته ها می باشد و منبع اصلی طراحی سوالات کنکور 99 برای داوطلبان نظام قدیم ، کتاب های پایه های دوم و سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد.

تأثیر معدل در کنکور 99 

تاثیر معدل در کنکور 99

درصد تاثیر معدل دیپلم در کنکور 99 برای داوطلبان نظام جدید و قدیم به صورت 30% قطعی اعمال می شود . به این صورت میباشد که داوطلبانی که دیپلم خود را در سال 84 دریافت نمودند ، 25% تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دیپلم در کنکور 99 را دارا میباشند . و دانش آموختگانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال 91 تا 97 دریافت کردنند فقط 5% تاثیر قطعی معدل در کنکور 99 را دارا میباشند . داوطلبانی که در پایه دوازدهم مدرک دیپلم خود را دریافت نمودند (نظام جدید) درصد تاثیر معدل مدرک آن ها 30% میباشد

دوازده ساله شدن دیپلم هنرستانی ها چه مزیت های دارد؟

دوازده ساله شدن دیپلم فنی حرفه ای

12 ساله شدن دیپلم هنرستانی ها همانند دانش آموزان شاخه نظری از سال 98 عملی شد که به این معنا میباشد که بعد از گذراندن پایه دوازدهم فارغ التحصیل میشوند.با این که اولویت هنرجویان شاخه فنی و حرفه ای ورود به دوره تکنسین و دانش آموزان شاخه کاردانش ورود به بازار کار میباشد،با دوازده ساله شدن دیپلم این دو شاخه باعث این شد تا هنرستانی ها امکان ورود به دوره کارشناسی پیوسته را داشته باشند تا در صورت قبولی وارد دانشگاه شوند.

لیست رشته های دارای آزمون کنکور فنی و حرفه ای سال 99 و گرایش های مختلف آنها
لیست کنکور فنی و حرفه ای
  • الکتروتکنیک : الکتروتکنیک – برق صنعتی ، الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی ، برق – قدرت گرایش توزیع ، برق – قدرت گرایش پست و انتقال ،  برق و تاسیسات گرایش برق ، نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی ، تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی.
  • کامپیوتر : کامپیوتر – نرم افزار کامپیوتر ، سخت افزار کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • مکانیک خودرو : مکانیک خودرو – مکانیک خودرو ، مکانیک صنایع – ماشین آلات صنایع ، خدمات پس از فروش خودرو ، علمی – کاربردی کنترل کیفی خودرو ، علمی – کاربردی تعمیر و نگهداری خودرو.
  • تاسیسات مکانیکی : تاسیسات – حرارت مرکزی و تهویه مطبوع ، تاسیسات – تبرید ، گازرسانی ، کاردانی فنی تاسیسات تهویه و تبرید ، تاسیسات – تهویه مطبوع. 
  • نقشه کشی معماری : نفشه کشی معماری – معماری ، شهرسازی ، معماری سنتی.
  • حسابداری : حسابداری ، حسابداری گرایش حسابرسی ، حسابداری گرایش دولتی ، حسابداری گرایش صنعتی ، حسابداری گرایش مالی ، حسابداری گرایش مالیاتی ، تبلیغات و بازاریابی.
  • تربیت بدنی : تربیت بدنی
  • گرافیک : گرافیک – گرافیک
  • صنایع غذایی : صنایع غذایی – کنترل کیفیت مواد غذایی 
شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 99
شرایط عمومی کنکور 99
  1. اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  2. عدم پیشینه عضویت در سازمان های مخالف جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم دشمنی و اعتراض نسبت به اساس جمهوری اسلامی ایران
  4. نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داشتن سلامت جسمانی متناسب با رشته انتخابی
  5. نداشتن سوء سابقه کیفری
شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 99
شرایط اختصاصی کنکور 99
  1. داشتن دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا یکی از مدارک کاردانی
  2. دارا بودن کارت معافیت خدمت یا پایان خدمت هوشمند (برای متقاضیان مرد)
  3. داوطلب نباید دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی باشد.
  4. افرادی که در کنکور سراسر 97 شرکت کرده اند و برای اولین بار در یکی از رشته های روزانه قبول شده اند، در صورتی که نهایت تا تاریخ 20/12/97 انصراف دهند، می توانند در یکی از رشته های غیرروزانه آزمون سراسری سال 98 شرکت کنند.
  5. اما دانشجویانی که در یکی از رشته های غیر روزانه مشغول به تحصیل هستند، می توانند بدون اینکه از تحصیل انصراف دهند در آزمون سراسری سال 98 شرکت کنند. این داوطلبان در صورت قبولی باید فرم انصراف قطعی خود را به دانشگاه جدید ارائه دهند.
معرفی رشته های دارای کنکور در کنکور فنی حرفه ای سال 1399 

در این قسمت می خواهیم شما عزیزان را با رشته های مختلف فنی حرفه ای آشنا کنیم. شاید شما عزیزانی که می خواهید ادامه تحصیل دهید آشنایی اندکی با رشته ها داشته باشید و یا حتی اصلا آشنایی درستی با رشته های مختلف ندارید. در این قسمت در رابطه با هر رشته توضیح مختصری خواهیم داد و آینده شغلی هر رشته را به صورت کوتاه توضیح خواهیم داد تا شما عزیزان با اطلاعات کافی و کامل به انتخاب رشته و ادامه تحصیل در رشته مورد نظرتون بپردازید.

رشته نقشه کشی معماری

رشته نقشه کشی معماری از رشته های قابل توجه و مهم و پر طرفدار هنرجویان می باشد. کسانی که در این رشته ادامه تحصیل می دهند با طراحی ساختمان شامل طراحی خارجی و نمای ساختمان ها و دکوراسیون و گاها مسائل فنی ساختمان سروکار دارند. توانمندی هایی که هنرجویان این رشته نیاز دارند شناخت رنگ، اصول هندسه و ریاضیات، طراحی قوی و علاقه مندی و قوه خلاقیت می باشد.

رشته نقشه کشی معماری

آینده شغلی رشته نقشه کشی معماری

فارغ التحصیلان این رشته می توانند پس از کسب پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کار نظارت بر ساختمان را انجام دهند. همچنین کارهایی نظیر  طراح فنی ساختمان ها، نظارت بر اجرای طرح و سرپرستی دفاتر مشاوره، طراحی داخلی، طراحی ماکت را انجام داده یا به صورت مستقل بنابر شرایط خود شرکت مستقلی را تأسیس کنند و مشغول به کار شوند. 

فیلم های آموزشی رشته ی معماری

فیلم آموزشی مبانی هنرهای تجسمی
فیلم آموزشی متره و برآورد

کتاب های تخصصی رشته ی نقشه کشی معماری

گام به گام نقشه کشی 10

راهنمای گام به گام رشته نقشه کشی معماری

نکته معماری

مجموعه سوالات طبقه بندی شده معماری

کتاب تست معماری

سوالات چهارگزینه ای معماری

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین و آزمون های رشته نقشه کشی معماری انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

آزمون های رشته نقشه کشی معماری

آزمون رشته نقشه کشی معماری

رشته شبکه و نرم افزار رایانه

یکی دیگر از رشته های فنی حرفه ای که خیلی قابل توجه دانش آموازن است رشته شبکه و نرم افزار رایانه می باشد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز بشر به کامپیوتر و متخصصین کامپیوتر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از رشته های پر طرفدار از سوی دختران و پسران می باشد. رشته شبکه و نرم افزار شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار است که شامل برنامه ها و قطعات قابل لمس کامپیوتر می شود.

رشته شبکه و نرم افزار

آینده شغلی رشته شبکه و نرم افزار رایانه

فارغ التحصیلان این رشته معمولا با بیکاری مواجه نخواهند شد و سریعا جذب بازار کار می شوند. آنها می توانند در شرکت های تولید قطعات ، مراکز صنعتی و تولیدی به فعالیت های پیاده سازی و طراحی سیستم های کامپیوتری بپردازند. همچنین خود نیز می توانند به تأسیس شرکت بپردازند و در آن به فعالیت هایی در این زمینه بپردازند.

فیلم های آموزشی تخصصی رشته شبکه و نرم افزار رایانه

تولید محتوا الکترونیک و برنامه سازی
نصب و نکهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار
نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای
دانش فنی تخصصی شبکه و نرم افزار رایانه
تجارت الکترونیک
توسعه برنامه سازی و پایگاه داده
دانش فنی پایه شبکه و نرم افزار رایانه

کتاب های تخصصی رشته شبکه و نرم افزار رایانه

گام به گام شبکه و نرم افزار

راهنمای گام به گام رشته شبکه و نرم افزار 

نکته به نکته شبکه و نرم افزار

مجموعه سوالات نکته به نکته دروس شبکه و نرم افزار

کتاب تست شبکه و نرم افزار

مجموعه سوالات چهارگزینه ای شبکه و نرم افزار

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین و آزمون های شبکه و نرم افزار رایانه انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

آزمون های رشته شبکه و نرم افزار

رشته حسابداری

رشته حسابداری به معنی ثبت و ذخیره اطلاعات مالی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی. رشته حسابدرای به گونه ای است که هر سه شاخه ریاضی و فیزیک و علوم انسانی می توانند این رشته را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب کنند و همینطور بچه های فنی حرفه ای نیز می توانند از پایه نهم این رشته را انتخاب کنند و در آن ادامه تحصیل دهند. این رشته برای کسانی مناسب است که بتوانند با اعداد و ارقام رابطه خوبی داشته باشند.

رشته حسابداری

آینده شغلی رشته حسابداری 

فارغ التحصیلان این رشته معمولا می توانند به عنوان حسابدار، کارشناس امور مالی، حسابرس و تحلیل گر مالی، حسابرس داخلی و کارشناس بودجه فعالیت کنند.

فیلم های آموزشی تخصصی رشته حسابداری

حسابداری اموال و انبار
حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی
حسابداری حقوق و دستمزد
دانش فنی تخصصی حسابداری
حسابداری خرید و فروش
دانش فنی پایه حسابداری
حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی
بسته ی کامل دروس تخصصی حسابداری
بسته کامل فیلم حسابداری

کتاب های تخصصی رشته حسابداری

راهنمای گام به گام گرافیک

راهنمای گام به گام رشته حسابداری

آموزش نکته به نکته حسابداری

مجموعه سوالات نکته به نکته دروس حسابداری

مجموعه سوالات چهارگزینه ای حسابداری

مجموعه سوالات چهارگزینه ای حسابداری

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین و آزمون های رشته حسابداری انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

رشته حسابداری

آزمون های رشته حسابداری

رشته الکتروتکنیک

هر کشوری برای توسعه و پیشرفت نیاز به تولید انرژی برق و توسعه آن در سراسر کشور دارد تا تمام واحده های صنعتی، تولیدی و خدماتی در کل کشور بتوانند از این برق استفاده کنند. تمامی مراحل تولید و توزیع نیروی برق از نیروگاه تا درب منزل و نیروگاه های مختلف توسط متخصصین رشته الکتروتکنیک انجام می شود. 

رشته الکتروتکنیک

آینده شغلی رشته الکتروتکنیک

در حال حاضر با توسعه صنایع کوچک و بزرگ در کشور، فرصت های شغلی بسیاری برای متخصصین رشته الکتروتکنیک فراهم شده است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در زمینه طراحی و ساخت، مدیریت و هدایت عملیات سیستم ها عمل کنند. یک متخصص برق باید کارآفرین باشد و تنها به دنبال استخدام در یک ارگان یا سازمانی نباشد بلکه باید نیازهای کشور را پیدا کند و در جهت رفع آنها بکوشد.

فیلم آموزشی تخصصی رشته الکتروتکنیک

دانش فنی پایه الکتروتکنیک

کتاب های تخصصی رشته الکتروتکنیک

کتاب تست الکتروتکنیک

سوالات چهارگزینه ای الکتروتکنیک

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین و آزمون های رشته الکتروتکنیک انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

آزمون های رشته الکتروتکنیک

آزمون های رشته الکتروتکنیک

رشته گرافیک

رشته گرافیک یکی دیگر از رشته هایی است که در هنرستان های فنی و حرفه ای و دانشگاه ها تدریس می شود و به خاطر تنوع شاخه هایی که این رشته دارد دانش آموختگان این رشته به راحتی می توانند در بخش های مختلف این رشته به فعالیت بپردازند. گرافیک زبان تصویری است. می توان با استفاده از علائم، رنگ ها، خطوط، منحنی ها در کنار یکدیگر دنیایی از حرف و معنا را در خود جای داد.

رشته گرافیک

آینده شغلی رشته گرافیک

فارغ التحصیلان این رشته فرصت های شغلی زیادی می توانند داشته باشند. زیرا امروزه علم گرافیک در تمامی قسمت های کشور حائز اهمیت است و مورد استفاده قرا می گیرد. مانند تبلیغات متنوع و متعدد، بسته بندی محصولات غذایی، بهداشتی، طراحی ست های اداری،، طراحی بروشور و کاتالوگ ،طراحی جلد کتاب و مجله و صفحه بندی مجلات و کتاب ها و بسیاری از مشاغل دیگر که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آن زمینه مشغول به کار شوند.

فیلم های آموزشی رشته ی گرافیک

فیلم آموزشی مبانی هنرهای تجسمی
کتاب های تخصصی رشته ی گرافیک
کتاب تست گرافیک

مجموعه سوالات چهارگزینه ای گرافیک

گام به گام گرافیک

راهنمای گام به گام رشته گرافیک

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین و آزمون های رشته گرافیک انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

آزمون های رشته گرافیک

آزمون های رشته گرافیک

رشته مکانیک خودرو

رشته مکانیک خودرو یکی از رشته های گروه مکانیک می باشد. به هنرجویان این رشته در رابطه با صنعت خودرو آموزشهایی داده می شود. دانش آموزانی که وارد این رشته می شوند باید علاوه بر علاقه مند بودن به این حرفه و داشتن استعداد، از سطح علمی مناسبی در درس ریاضی و فیزیک برخوردار باشند.

رشته مکانیک خودرو

آینده شغلی رشته مکانیک خودرو

از آنجایی که بازار خودرو در جهان رو به گسترش است و به صورت مداوم مدل ها و سیستم های جدیدی در حوزه خودرو به بازار عرضه می شوند از طرفی نیز داشتن خودرو برای همگان به یک ضرورت در زندگی تبدیل شده است و تقریبا هر خانواده حداقل یک خودرو دارد از این رو مردم برای رفع مشکلات مکانیکی ماشین های خود به مکانیک خودرو نیازمندند از این فارغ التحصیلان این رشته می توانند به راحتی با توجه به مهارت خود به شغل مناسب خود مشغول شوند. همچنین فارغ التحصیلان این رشته می توانند به صورت مستقل برای خود به این کار مشغول شوند.

فیلم های آموزشی تخصصی رشته ی مکانیک خودرو

دانش فنی تخصصی مکانیک خودرو
فیلم دانش فنی پایه الکتروتکنیک

کتاب های تخصصی رشته ی مکانیک خودرو

گام به گام گرافیک

راهنمای گام به گام رشته مکانیک خودرو

سوالات طبقه بندی شده مکانیک خودرو

مجموعه سوالات نکته به نکته دروس مکانیک خودرو

سوالات چهارگزینه ای مکانیک خودرو

مجموعه سوالات چهارگزینه ای مکانیک خودرو

همراهان عزیز شما می توانید از کلاس های آنلاین و آزمون های رشته مکانیک خودرو انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

آزمون های رشته مکانیک خودرو

آزمون های رشته مکانیک خودرو

 

شما دوستان و داوطلبان عزیز میتوانید از منابع و ضرایب دروس عمومی و تخصصی و تعداد سوالات این دروس در کنکور باخبر شوید.

(( منابع و ضرایب کنکور فنی و حرفه ای ))

جدول شماره ( 1) منابع و ضرایب دروس آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات غیرانتفاعی سال 1398 (رشته های پذیرش با آزمون)

رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر (کد 14)

الکتروتکنیک

رشته الکترو تکنیک (کد 12)

رشته تاسیسات مکانیکی

رشته تأسیسات مکانیکی (کد 19)

رشته مکانیک خودرو

 رشته مکانیک خودرو (کد 17)

رشته حسابداری

رشته حسابداری ( کد 33 )

رشته نقشه کشی معماری

 رشته نقشه کشی معماری ( کد 23 )

رشته گرافیک

رشته گرافیک ( کد 39 )

رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی ( کد 38 )

داوطلبان و دانش آموختگان کنکور سال 99 فنی و حرفه ای میتوانند از طریق لینک زیر از مشاوه های کنکوری برای آزمون پیش روی خود استفاده کنند

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
yasamin
3 سال قبل

سلام ایا معدل در ورودی به به دانشگاه های فنی حرفه ای دولتی روزانه برای ورودی های ۱۴۰۰ به دوره کاردانی تاثیر داره؟؟؟؟
اگه تاثیر داره تاثیرش چقدر؟؟؟
ممنون میشم جوابمو بدین
با تشکر???

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  yasamin

سلام روز به خیر
بله دوست گرامی برای بعضی از رشته ها کنکور برداشته شده و سوابق تحصیلی و شرط معدل مد نظر قرار گرفته می شود. هرچقدر که معدل شما بالاتر باشد شانش شما بیشتر است دوست عزیز.
موفق و پیروز باشید.

J@V@D
4 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید من یه سوالی داشتم…
من محصل پایه دوازدهم رشته کامپیوتر در هنرستان فنی و حرفه هستم
من در کنکور سراسری 99 در رشته انسانی ثبت نام کردم
آیا این کنکور تاثیری در کنکور سراسری رشته کامپیوتر 99 که ندارد
هر 2 تا آزمون رو می تونم بدم؟
مشگلی پیش نمی یاد؟
چون که یکی از دوستان به من پیشنهاد داد که کنکور اصلی رشته شما در مرداد و شهریور انجام می شه
بد هم نیست تو کنکور سراسری 99 در رشته انسانی در خرداد شرکت کنی
آیا این درست که این کنکور تاثیری نداره فقط یه امتحان از خود و آماده شدن برای کنکور اصلی رشته ماست
خیلی ممنون می شم که جواب بدین
با تشکر 🙂

مدیر
4 سال قبل
پاسخ به  J@V@D

با درود
کنکور انسانی برای دانش آموزان فنی حرفه ای بسیار سخت میباشد.و نمیتوانید در آن موفق نخواهید بود.لطفا در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر تماس تلفنی برقرار نمایید