فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

کتاب نکته به نکته عمومی استخدامی-زبان انگلیسی - عمومی

زبان انگلیسی عمومی یکی از هفت درس مصوب از دروس عمومی آزمون‌های استخدامی است و معمولاً در هر آزمون 15 سوال چهارگزینه‌ای به آن اختصاص می‌یابد. این سوالات به سه گروه مساوی تقسیم می‌شوند و از هر گروه حدود 5 سوال مطرح می‌شود:

1- سوالات گرامر

2- سوالات لغت محور

3- سوالات درک مطلب

سوالات گرامر

در این سوالات موضوع اصلی مورد پرسش گرامر است و داوطلب برای یافتن پاسخ صحیح باید نکتۀ گرامری سوال را بداند. مواردی همچون زمان فعل‌ها، فعل‌های متوالی، جمله‌های پیچیده، ضمایرموصولی، حروف ربط، حروف اضافه و ... از محورهای سوالات این گروه محسوب می‌شوند. نمونه سوالات ادوار گذشته آزمون استخدامی در کتاب "سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی" به همراه پاسخ‌های تشریحی آورده شده‌اند که می‌تواند راهنمای خوبی برای آشنایی شما با این دست از سوالات باشد. از طرف دیگر مباحث گرامر در کتاب "آموزش نکته به نکته دروس عمومی آزمون استخدامی" نیز به صورت تشریحی توضیح داده شده‌اند.

سوالات لغت محور

در این نوع از سوالات، ما یک یا دو جمله با یک جای خالی داریم. ویژگی این سوالات این است که برای انتخاب گزینۀ مناسب برای جای خالی باید معنی گزینه‌ها را بدانید، زیرا گزینه‌ها تنها به لحاظ معنا با هم متفاوت هستند و از نظر گرامری تشابه دارند. برای موفقیت در این بخش شما باید دایرۀ لغات خود را گسترش دهید. مشکلی که در این مورد برای داوطلبان پدید می‌آید، تعداد بیشمار لغات در زبان انگلیسی است به طوریکه از یک طرف هر چقدر هم لغت یاد بگیرند، برای آن انتهایی وجود ندارد و از طرف دیگر نمی‌دانند کدام لغات را یاد بگیرند. برای حل این مشکل انتشارات 4خونه، کتاب "لغات ضروری زبان انگلیسی برای آزمون استخدامی" را منتشر کرده است. در این کتاب لغات انگلیسی که در آزمون‌های استخدامی قبلی تکرار شده‌اند با شیوه‌ای راحت و ماندگار آموزش داده شده است.

سوالات درک مطلب

درک مطلب نیز معمولاً 5 سوال را به خود اختصاص می‌دهد. ابتدا متنی (دو تا چهار پاراگرافه) داریم که پس از آن سوالاتی در مورد متن از شما پرسیده می‌شود. این سوالات مواردی مانند زیر را شامل می‌شوند:

الف- موضوع کلی متن در مورد چیست؟

ب- موضوع مطرح در یکی از پاراگراف‌ها را می‌پرسند.

ج- یک از ضمایر داخل متن را مشخص می‌کنند و می‌پرسند آن ضمیر به چه اشاره می‌کند؟

د- کلمه‌ای در متن را مشخص می‌کنند و معنای آن کلمه را در متن می‌پرسند.

ه- یک جمله می‌دهند و می‌پرسند که این جمله را در کجای متن می‌توان قرار داد؟

در مجموع شما باید مفهوم متن را متوجه شوید تا بتوانید سوالات درک مطلب را پاسخ دهید.  برای درک مفهوم متن به دو ابزار نیاز دارید. 1) لغت و 2) گرامر. شما از یک سو نیاز به دانستن معنی لغات دارید و از سوی دیگر باید گرامر بدانید تا ترکیب جملات را متوجه شوید و بدین طریق معنای جمله را درک کنید.

علاوه بر کتاب نکته به نکته دروس عمومی استخدامی، ساعت‌ها ویدئوی آموزشی درس زبان انگلیسی عمومی آزمون  استخدامی نیز برای شما تهیه شده که که از طریق لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید) می‌توانید به بخش عمدۀ آن به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید.

>>> فیلم های آموزشی زبان انگلیسی ازمون استخدامی <<<

تمامی این مباحث همگی در کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی به صورت تست وجود دارد که شما داوطلب گرامی میتوانید از طریق لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید) این کتاب را تهیه فرمایید

جهت کسب اطلاعات بیشتر از مباحث دروس عمومی آزمون استخدامی میتوایند به لینک زیر مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درس زبان انگلیسی و مطالب این درس در کتاب سوالات طبقه‌بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی اینجا کلیک کنید.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها