فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

پرسش های متداول نقشه کشی معماری یازدهم

 برای موفقیت بیشتر شما دانش آموزان نقشه کشی معماری به یکسری نکات اشاره میکنیم:

پرسش های متداول نقشه کشی معماری یازدهم
پرسش های متداول نقشه کشی معماری یازدهم

1- زبان و نمادهای رشته نقشه کشی معماری را فرابگیرید: زیرا فراگیری اصول و اصطلاحات خاص رشته ی خود به شما برای ارتباط با مهندسان و معماران دیگر و برای پیاده کردن آن طرحی که در ذهن دارید، بسیار کمک می کند.

 

2- مفاهیم پایه طراحی مثل نقشه خوانی،اصول پایه هندسه و آشنایی با ابزار طراحی را فرا بگیرید. فهمیدن این مفاهیم به شما برای همکاری با مهندسان و معماران کمک فراوانی می کند.

 

3- با پیشرفت روزانه تکنولوژی، نیاز به نرم افزارهای مدرن و پیشرفته در زمینه طراحی و نقشه کشی خیلی احساس می شود. به همین دلیل شما هنرجویان عزیز همواره باید در یادگیری آنها کوشا باشید.

 

4- حتما دوره های کارآموزی را جدی بگیرید و سعی کنید در این دوره تجارب خود را بالا ببرید، زیرا در آینده که وارد بازار کار حرفه ای می شوید نسبت به رقبای خود، مهارت و تجربه لازم و کافی را دارید و این برای شما سکوی پرتابی است به سمت موفقیت.

برخی از سوالات متداول بچه ها:

وسایل موردنیاز برای رشته نقشه کشی معماری چه به صورت دستی و چه با استفاده از کامپیوتر شامل چه چیزهایی می شود؟

اگر طراحی به صورت دستی انجام بگیرد به ابزاری مثل گونیا، زاویه سنج، اشل مبلمان، اشل برای مقیاس، نقاله، مداد های طراحی و پاک کن، الگو و کاغذ های طراحی و... نیاز است. اگر بخواهید طراحی را با استفاده از کامپیوتر انجام بدهید باید نرم افزارهای مربوطه مانند اتوکد دو بعدی و سه بعدی و ... را فرابگیرید.

سختی ها و مشکلات موجود در این رشته چه در دوران تحصیل و چه در زمانی که مشغول به کار می شویم را برای ما میگین؟

اول از همه اینکه همه ی مدارس و دانشگاه هایی که طراحی و نقشه کشی را آموزش می دهند مثل هم نیستند و از نظر کیفیت و نوع آموزش با یکدیگر تفاوت دارند. باید خودتون رو آماده کنید که در آینده گرفتن کار در زمینه طراحی چندان راحت نیست و برای شنیدن جواب رد  از کارفرما و یا صاحبان شرکت های معماری ناراحت نشوید! تعداد خیلی کمی از طراحان هستند که به صورت نیمه وقت کار می کنند. طراحان ممکن است با مشکلاتی مثل کمر درد، گرفتگی دست و مچ و خستگی چشم که به دلیل کار زیاد ایجاد می شود، مواجه شوند که برای پیشگیری از آن باید در بین انجام کار، وقفه های استراحتی کوتاه در برنامه خود داشته باشند.

شما هم اگر سوالی در نحوه مطالعه، شیوه پاسخگویی به سوالات امتحانی و یا هر سوالی که در زمینه درسی دارین، می تونین از ما بپرسین. 

موفقیت شما آرزوی ماست

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها