فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته الکترونیک

1
توضیحات

در این ویدئو درباره رشته الکترونیک و آینده شغلی این رشته به صورت کامل بحث خواهد شد.

معرفی رشته الکترونیک
برای مشاهده کلیک کنید
26 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

معرفی رشته الکترونیک

کنکور رشته الکترونیک

مهندسی برق الکترونیک یکی از گرایش های رشته برق محسوب می شود که می توان آن را زیر بنای گرایش های رشته برق نام برد. این رشته به معرفی تمامی مدارهای الکترونیکی مانند تلفن ، موبایل ، لب تاپ ، کامپیوتر و تمامی سیستم های پیشرفته می پردازد. اگر به اطراف خود خوب نگاه کنید خیلی از وسایل برقی را می بینید که همگی توسط مهندس الکترونیک طراحی و ساخته می شوند. 

پس به طور کلی می توان گفت تمامی تجهیزات الکترونیکی که در اطراف ما وجود دارند، در محل زندگی ما، در محل کار ما در سطح شهر کار متخصصین رشته الکترونیک می باشد.

الکترونیک را می توانی علمی نامید که در آن به حرکت الکترون ها در خلاء در مواد رسانا یا نیمه رسانا و کاربردهایی که این دستگاه های داردند می پردازد. به این صورت می توان گفت که یک مهندس الکترونیک در حوزه ساختن قطعات الکترونیک و کاربرد آن در مدارهای مختلف فعالیت می کند.

مهندس الکترونیک

این رشته امروزه به دلیل گسترده شدن به گرایش های مختلفی چون الکترونیک هواپیمایی، الکترونیک و مخابرات دریایی، الکترونیک مدار مجتمع ، الکترونیک افزاه های میکرو نانو الکتریک و الکترونیک دیجیتال تبدیل شده است که هر کدام از این رشته ها به تنهایی جای بحث دارند.

این رشته به دو زیر بخش تقسیم می شود. بخش اول میکرو الکترونیک است و بخش دوم  مدار و سیستم نامیده می شود. 

رشته الکترونیک

big circleدر ادامه می خواهیم مطالبی را در رابطه با کسانی که به این رشته علاقه مند هستند بگذاریم. کسانی هستند که به این رشته علاقه مندند و می خواهند در این رشته ادامه تحصیلی دهند اما اطلاعاتی در رابطه با این رشته : کتاب های کنکور این رشته و فیلم های آموزشی و کتبی که باید مطالعه کنند و چگونگی مطالعه برای قبولی در کنکور را ندارند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید.

کتاب های پیشنهادی رشته الکترونیک

گام به گام الکترونیک

راهنمای گام به گام الکترونیک

 

نکته به نکته عمومی و پایه

آموزش نکته به نکته دروس کنکور عمومی و پایه کاردانی پیوسته

کتاب عمومی و پایه

سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه

مهارت هایی که فارغ التحصیلان این رشته به دست خواهند آورد

big circle درک یکپارچه از مباحث موجود در دروس گذرانده شده و مهارت های بکارگیری آنها

big circle ارائه ایده های راهبردی و تحول آفرین

big circle توانایی در به وجود آوردن گروه های کاری در این رشته و قدرت رهبری کردن آنها

big circle ایجاد کسب و کار در این رشته برای متقاضیان

big circle مشاوره دادن و راهنمایی کردن 

big circle شناسایی نیازهای کشور در حوزه های الکترونیک و دادن راه کار برای حل کردن آن نیازها

big circle قابلیت انجام کار تحقیقاتی در حیطه الکترونیک

big circle نصب و راه اندازی آنتن های مرکزی برای ساختمان های کوچک

big circle خواندن نقشه های الکترونیکی

big circle آشنایی با مدارهای دیجیتال و سخت افزار رایانه

فیلم های آموزشی دروس عمومی و پایه الکترونیک
ریاضی دوازدهم
زبان و ادبیات فارسی
دین و زندگی دوازدهم
فیلم آموزشی ریاضی یازدهم
فیلم آموزشی فیزیک
زبان انگلیسی
فیلم آموزشی ریاضی 10
شیمی هنرستان
عربی دوازدهم
اهداف رشته الکترونیک
رشته الکترونیک

اهدافی که مهندسین رشته الکترونیک انجام می دهند شامل کارهای زیر است: بسیار از خدمات و محصولات در جامعه امروزی توسط مهندسین رشته الکترونیک طراحی و تولید می شود و مورد استفاده همگان قرار می گیرد. در این قسمت به چند فعالیت مهندسین رشته الکترونیک اشاره می کنیم : 

تعمیر وسایل ساده خانگی – طراحی و ساخت مدارهای الکتریکی – مونتاژ قطعات چاپی – نصب و راه اندازی تجهیزات ساده الکترونیکی – نصب و راه اندازی آنتن های مرکزی ساختمان ها – کار با دستگاه های اندازه گیری – آشنایی با سیستم های مخابرات و ارتباطات – آشنایی با مدارهای دیجیتالی و سخت افزار و … 

کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین

فیلم های آموزشی رشته الکترونیک

آزمون های رشته الکترونیک

بازار کار و آینده شغلی رشته الکترونیک

فارغ التحصیلان برق می توانند با توجه به گرایش تحصیلی خود در دانشگاه شغل مناسب خود را پیدا کنند. به طور مثال می توانند در نیروگاه ها، انواع کارخانجات خودروسازی، سازمان های مخابراتی ، وزارتخانه های ارتباطات و فناوری ها اطلاعات در بخش دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوند. البته برای مهندسین برق شغل های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به صورت شخصی و مستقل در آن مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان یک کارآفرین در پیدایش شغل های در این زمینه نیز فعالیت کنند.

با توجه به اهمیت زیاد و رو به رشد بودن این صنعت پیش بینی می شود که روند استخدام فارغ التحصیلان این رشته رو به افزایش است.

رشته الکترونیک
یک مهندس الکترونیک باید:

کاملا مسلط به زبان انگلیسی باشد : تمامی مقالات و منبع های اطلاعاتی  و برگه اطلاعات قطعات به زبان انگلیسی می باشد لذا مسلط بودن بر زبان انگلیسی شرط اصلی انتخاب این رشته می باشد.

اطلاعات خود را به روز نگاه دارد: در دنیای تکنولوژی دائما اطلاعات در حال تغییر می باشد و هرروزه تکنولوژی جدیدی به بازار ارائه می گردد لذا یک مهندس برنامه نویس می بایست دائما اطلاعات خود را به روز نگاه دارد.

پشتکار بالایی داشته باشد: وجود پشتکار بالا نه تنها مختص مهندسان الکترونیک بلکه لازمه هرکاری می باشد اما در رشته الکترونیک با توجه به سختی مطالب و گستردگی آن ها نیاز به یک همت و پشتکار بالاست.

 نحوه  ادامه تحصیل هنرجویان:

 کلیه هنرجویان شاخه فنی وحرفه ای،پس ازپایان دوره سه ساله و دریافت دیپلم می توانند به صورت های ذکر شده در سطوح بالاتر ادامه تحصیل دهند:

big circle بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری دوره کاردانی پیوسته شرکت نموده و پس از  قبولی در یکی از آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای سراسر کشور ادامه تحصیل داده و موفق به دریافت کردن مدرک کاردانی شوند. البته باید توجه داشته باشید که بدون برنامه ریزی درسی و مطالعه به صورت پیوسته نمی توانید در کنکور رشته مربوط به خود قبول شوید. پس حتما برنامه ریزی درسی و منابع مهم کنکوری را که به شما معرفی کردیم را فراموش نکنید.

دوستان عزیز و همراهان همیشگی در این بخش با مطالبی در رابطه با رشته الکترونیک آشنا شدیم. آینده شغلی این رشته را مورد بررسی قرار دادیم. شغل هایی که پس از پایان تحصیلات در این رشته می توانید داشته باشید را بررسی کردیم. اکنون شما با اطلاعات کافی می توانید این رشته را انتخاب کرده و با استفاده از کتاب ها و فیلم های آموزشی که به شما معرفی کردیم قبولی خود را در کنکور تضمین کنید.

با آرزوی موفقیت برای همگی شما عزیزان

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    علی
    2 سال قبل

    باسلام
    طبق اینکه رشته الکترونیک کنکور نداره و با شرط معدل وارد دانشگاه می‌شویم حداقل معدل بايد چقدر باشد؟
    لطفا توضیح کامل بدهید