فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

انواع سوالات زبان انگلیسی آزمون استخدامی

تعداد سوالات زبان انگلیسی آزمون استخدامی معمولاً 15 عدد است و به طور کلی به سه بخش قابل تقسیم هستند که هر بخش حدود 30 تا 35 درصد از کل سوالات زبان انگلیسی را به خود اختصاص می‌دهد.


دسته اول؛ سوالات لغت محور: در متن این دسته از سوالات معمولاً یک جمله با جای خالی داریم که برای آن جای خالی باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه دانش لغت شما مورد سنجش قرار گیرد، نقش گرامری گزینه‌ها یکسان است تا از طریق گرامر نتوانید گزینۀ درست را تشخیص دهید. یعنی همۀ گزینه‌ها مثلاً فعلی با حالت یکسان، یا قید یا صفت یا حرف اضافه هستند. به نمونۀ زیر از آزمون استخدامی سال 1397 توجه کنید:

1- The test takers had ……………. 45 minutes to complete the difficult test, but they knew that they needed more time in order to finish it.

1) significantly                       2)  reluctantly                   3) approximately        4)  enormously

در این نمونه تمامی گزینه‌ها قید هستند، پس اینکه شما از روی گرامر متوجه شوید جای خالی باید با قید پر شود کمکی به شما نخواهد کرد و تنها راه برای پاسخ به این سوال دانستن معنی گزینه‌ها است.

 

دستۀ دوم؛ سوالات درک مطلب: در این دسته از سوالات متنی یک تا پنج پاراگرافه داده می‌شود و سپس 3 تا 5 سوال چهار گزینه‌ای در مورد آن متن پرسیده می‌شود. برای پاسخ به این سوالات باید مفهوم متن و همچنین سوالات را متوجه شوید. در این نوع از سوالات نیز شما نیازمند دانستن معنی لغات و درک مفهوم متن هستید. به نمونۀ زیر توجه کنید.

 

سوال درک مطلب آزمون استخدامی سال 1398

Directions: Read the following passage and select the choice (1), (2), (3) or (4) that best answers each question.

A recent survey has shown that the number of people in the United Kingdom who do not intend to get internet access has risen. These people, who are known as “net refuseniks” make up 44% of UK households, or 11.2 million people in total. The research also showed that more than 70 percent of these people said that they were not interested in getting connected to the internet. This number has risen from just over 50% in, 2005 with most giving lack of computer skills as a reason for not getting internet access, though some also said it was because of the cost.

More and more people are getting broadband and high-speed net is available almost everywhere in the UK, but there are still a significant number of people who refuse to take the first step. The cost of getting online is going down and internet speeds are increasing, so many see the main challenge to be explaining the relevance of the internet to this group. This would encourage them to get connected before they are left too far behind. The gap between those who use the internet and those who do not is the digital divide, and if the gap continues to widen, those without access will get left behind and miss out on many opportunities, especially in their careers.

 

1- Which of the following is the best title for the passage?

a) Refusing to take the First step                 b) The advantages of using the internet

c) How life would be without the internet    d) The digital divide in the United Kingdom

2- Which of the following statements is true?

a) About 44% of the households in Europe do not intend to get connected to the interne

b) More and more people are getting broadband services in the United Kingdom.

c) More than 70% of UK households are not interested in using the internet.

d) About 11.2 million people in the world have no access to the internet.

3- Which reasons do people offer for showing no interest in using the internet?

a) Lack of computer skills and technical problems   b) Computer illiteracy and cultural factors

c) Lack of computer skills and the cost                     d) Economic and cultural problems

4- The word “relevance” in paragraph 2 is closest meaning to  …………….. .                   

a) applicability      b) originality      c) superiority       d) familiarity

5- The word “their” in paragraph 2 refers to …………………. .          

a) people using the internet b) many opportunities

c) net refuseniks                  d) those

همانطور که مشاهده می‌کنید، دانستن معنای لغات برای پاسخ به این نوع از تست‌ها نیز حیاتی است.

 

دستۀ سوم؛ سوالات گرامر: این دسته از سوالات نیز از نوع جای خالی هستند و شما باید یکی از گزینه‌ها را برای جای خالی انتخاب کنید. در این حالت دانستن معنی، تنها برای درک مفهوم جمله و جایگاه جای خالی در جمله به شما کمک می‌کند، ولی مسئلۀ اصلی دانستن نکتۀ گرامری است که گزینه‌ها را از هم متفاوت می‌کند. به نمونۀ زیر از آزمون استخدامی سال 1401 توجه کنید:

5- The minister is pleased to answer all the questions. He has agreed ………….  On television.

a) interviewing                b) being interviewed

c) to have interviewed    d) to be interviewed

همانطور که در این سوال مشاهده می‌کنید، همۀ گزینه‌ها فعل هستند و با interview ساخته شده‌اند. تفاوت آنها در فرمول ساختشان، زمانشان و معلوم و مجهول بودنشان است که با توجه به مفهوم و ساختار متن سوال باید گزینۀ درست را تشخیص دهید.

حالا چطوری باید در تست‌های زبان انگلیسی آزمون‌های استخدامی موفق شویم؟

همانطور که در توضیحات بالا متوجه شدید، حدود 70 درصد از تست‌های زبان انگلیسی آزمون استخدامی وابسته به دانستن معنی لغات هستند و 30 درصد باقی  نیز با توجه به نکات گرامری طراحی شده‌اند. بدین ترتیب دانستن لغت مهمترین عامل در موفقیت در بخش زبان آزمون استخدامی است. زیرا از یک سو برای پاسخ به این 70 درصد نیاز به دانستن معنی لغت دارید و از سوی دیگر برای فهمیدن ترکیب جملات تست‌های گرامری نیز باید معنی کلیِ متن تست را متوجه شوید.

حال این پرسش بوجود می‌آید که "آیا واقعاً نیازی به گرامر در زبان انگلیسی آزمون استخدامی نداریم؟"

اصلاً اینطور نیست، زیرا از یکسو حدود 30 درصد از سوالات با محوریت گرامر طرح می‌شوند و از سوی دیگر بدون دانستن گرامر قادر به درک معنی متن درک مطلب و حتی متن تست‌های لغت محور نخواهید بود. پس دانش گرامر در حد متوسط برای پاسخ به تقریباً کلیۀ تست‌ها لازم است.

برای یادگیری بهتر بر آیکون‌های زیر کلیک کنید و اطلاعات بیشتری در مورد در زبان در آزمون استخدامی کسب نمایید.

کتاب "لغات ضروری زبان انگلیسی برای آزمون استخدامی" اولین و تنها کتاب تألیف شده با تمرکز کامل بر روی آزمون استخدامی است که لغات انگلیسی به کار رفته در آزمون‌های استخدامی سال‌های گذشته را آموزش داده است. در این کتاب با روش‌های متنوع ، ساده و مؤثر معنی و نحوۀ کاربرد این لغات ارائه شده و سوالات آزمون‌های استخدامی قبلی که از این لغت‌ها استفاده نموده‌اند را آورده و پاسخ داده است.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها