فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

رشته گرافیک هنرستان

گرافیست

تمامی دانش آموزان باید در پایان پایه نهم رشته و گرایش مناسب با خود را انتخاب کنند و در آن رشته مهارت کسب کنند. یکی از رشته های خوب و کاربردی هنرستان رشته گرافیک است.

رشته گرافیک یکی از رشته هایی است که در هنرستان های فنی و حرفه ای و دانشگاه ها تدریس می شود. به دلیل تنوع و شاخه های مختلفی که این رشته دارد فرد دانش آموخته می تواند با استفاده از استعداد و توانایی و خلاقیت خود در زمینه های مختلفی شروع به

کار کند. گرافیک هنر و ذوق انتقال دادن یک موضوع از طریق رنگ و تصاویر و اشکال به مخاطب است. کلمه گرافیک در یونان به معنای حکاکی، نگاشتن است. در واقع گرافیک یک زبان تصویری است. رشته گرافیک زمانی گسترش پیدا کرد که تولید کالاهای صنعتی و غیر صنعتی بسیار توسعه پیدا کرد و برای تبلیغ گسترده کالاها نیاز به تبلیغ بود تا از طریق تبلیغ و معرفی درست کالاها مشتری بتواند کالای مورد نظر خود را به درستی خریداری کند.

آشنایی با مسیر تحصیلی رشته گرافیک 

بسیاری از دانش آموزان به این رشته علاقه دارند و قصد دارند مهارت خود را در این رشته بالا ببرند. پس بدین منظور برای تحصیلی و کسب مهارت در این رشته شما رشته گرافیک را در هنرستان انتخاب می کنید .دروس مربوط به این رشته شامل دروس عمومی و تخصصی و کارگاهی است که برای فراگیری بعضی از دروس نیاز به کارگاه است مانند چاپ یا طراحی که دانش آموزان در این کارگاه ها مهارت کافی را در زمینه مورد نظر بدست می آورند و با تمریناتی که در منزل انجام می دهند خود را برای یادگیری های هفته آینده کلاس کاملا آماده می سازند. و به این ترتیب در این رشته سه سال (دهم، یازدهم و دوازدهم) تا دیپلم تحصیلات خود را ادامه می دهید.

برای ورود به دانشگاه هم می توانید در آزمون فنی حرفه ای و هم کنکور سراسری هنر شرکت کنید. هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل خود در هنرستان با مباحثی مانند هنرهای تجسمی، رنگ شناسی، مبانی تصویرسازی، خط در گرافیک، خوشنویسی، آشنایی با چاپ و مراحل مختلف آن و عکاسی آشنا می شوند.

گرافیست کیست؟

گرافیست

گرافیست شخصی است که با استفاده از خلاقیت و ذوق بصیری، با استفاده از رنگ، تصویر، تکنیک و با استفاده از هنر و سلیقه خود بر مبنای سفارشی که به او داده می شود پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل می کند. کار طراحی گرافیک زمینه های مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

ارتباطات بصری: شامل طراحی های مختلفی می شود که می توان انجام داد مانند طراحی پوستر، طراحی جلد، طراحی نشان (لوگو) طراحی کارت ویزیت، سربرگ یا حتی طراحی صفحات وب و ...

تصویرسازی: شاخه تصویرسازی شامل تصویرسازی کتاب های کودک، کتاب های علمی، مدارس و آموزشی، تصویرسازی برای نشریات و مجله های مختلف و ...

گرافیک محیطی: این شاخه شامل طراحی نقشه ای برای یک محیط خاص است که قسمت های مختلف آن را با طرح و رنگ خاصی نشان می دهند. این نقشه یا طرح نقش به سزایی در راهنمایی افراد در آن محل خاص دارد.

یک گرافیست خوب علاوه بر خلاقیتی که در کار خود به کار می برد باید مهارت و توانایی لازم در استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری را نیز داشته باشد تا بتواند با تکیه بر ذوق و استعداد خود و به کارگیری نرم افزارهای مختلف طرح و ایده خود را به راحتی پیاده کند.

گرافیست ها تکنیک های خود را روی سطح دو بعدی کاغذ، مقوا، دیوار، فلز، چوب یا نمایشگر رایانه اجرا می کنند که هر یک بنابر سفارش مورد نظر انجام می شود.

وظایف یک گرافیست چیست؟

یک گرافیست ماهر زمانی که سفارشی را می پذیرد یک سری اقدامات اولیه باید انجام دهد که عبارتند از:

صحبت کردن در مورد نیازها و خواسته های مشتری خود و اینکه سفارش نهایی چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

انتخاب کردن بهترین و مناسب ترین مواد اولیه برای سفارش مشتری خود.

اتود زدن طرح اولیه کار و نشان دادن به مشتری برای تأیید نهایی کار.

انتخاب و استفاده از نرم افزار کامپیوتری مناسب مطابق با کاری که قرار است انجام شود.

نهایی کردن اتود زده شده که توسط مشتری به تأیید رسیده است.

انجام نهایی کار با استفاده از میزان مبلغ صحبت شده و تحویل کار در زمان تعیین شده توسط مشتری.

مهارت و توانایی های مورد نظر یک گرافیست

داشتن ذوق و استعداد هنری و مهارت کافی در طراحی کردن.

استفاده از تخصص های مختلف در زمینه گرافیک مانند روش های مختلف چاپی و آشنایی با حرفه عکاسی.

مدیریت کردن کار مطابق با زمان و بودجه مشتری.

به روز کردن اطلاعات و توانایی خود.

توانایی ارتباط برقرار کردن خوب.

توانایی بازاریابی کردن.

آینده شغلی رشته گرافیک

آینده شغلی

منابع و ضرایب کنکور گرافیک

منابع و ضرایب
نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها