فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

رشته مکانیک خودرو هنرستان

رشته مکانیک خودرو

رشته مکانیک خودرو جز رشته های زمینه صنعت در شاخه فنی حرفه ای است. بنابراین اگر به این رشته علاقه مند هستید باید در هنگام انتخاب رشته، این رشته جز اولویت های شما باشد. دانش آموزانی که وارد این رشته می شوند به اتومبیل و تعمیر کردن آن علاقه بسیار زیادی دارند و برای آنکه بتوانند در آینده یک مکانیک یا تکنسین و کارشناس ماهر مکانیک خودرو یا مهندس مکانیک شوند، وارد این رشته می گردند.

ادامه تحصیل رشته مکانیک خودرو

یکی از تصمیم های مهمی که هر دانش آموزی در طول زندگی خود می گیرد انتخاب رشته است. هنگامی که سال نهم را با موفقیت به پایان رساندید در صورتی که شرایط لازم را برای ورود به هنرستان فنی حرفه ای را داشته باشید، می توانید در رشته های فنی حرفه ای ثبت نام کنید. رشته مکانیک خودرو در گروه مکانیک و دسته بندی صنعت قرار دارد. این رشته نیز مانند دیگر رشته های فنی حرفه ای شامل دو مجموعه درس است : درس های تئوری و نظری و درس های کارگاهی و مهارتی. درس های تخصصی که در این رشته مورد تدریس قرار می گیرد درس سرویس و نگهداری خودروهای سواری، تعمیرات مکانیک موتور، دانش فنی پایه و دانش فنی رایانه ای است که هر کدام از این دروس شامل فصل های مختلفی هستند.

آدرس و شماره تلفن هنرستان های مکانیک خودرو در تهران

آدرس هنرستان ها
درس های رشته مکانیک خودرو در سه سال متوسطه دوم
درس های پایه دهم
درس های پایه دوازدهم
درس های پایه یازدهم
منابع و ضرایب کنکور فنی و حرفه ای
منابع و ضرایب کنکور مکانیک خودرو
با دروسی مثل شیمی و ریاضی و فیزیک چه کنیم؟

بسیاری از دانش آموزانی که به این رشته علاقه دارند ولی در این دروس خیلی قوی نیستند می ترسند که این رشته را انتخاب کنند و در این دروس کم بیاورند و از پس آن برنیایند ولی باید بگویم که دروس این رشته به صورتی است که باید روی آن بسیار تمرکز کنید و حتی شاید ممکن باشد نیاز به کلاس تقویتی نیز پیدا کنید تا بتوانید به صورت کامل و درست روی این دروس تمرکز پیدا کنید. تقویت این دروس نه تنها برای پایه دهم تا دوازدهم بسیار اهمیت دارد بلکه در دانشگاه نیز و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز به شما بسیار کمک می کند و بعدها باعث پیشرفت شما در کار و تخصص شما نیز خواهد شد.

رشته مکانیک خودرو
چطور بفهمیم این رشته به درد ما میخورد یا نه؟

این سوال شاید برای خیلی ها پیش بیاید که ما چطور بفهمیم به چه رشته ای علاقه داریم و آیا اصلا رشته مکانیک خودرو برای ما و با روحیات ما سازگار است یا خیر. 

برای اینکه بتوانید این سوال را به درستی به خود جواب دهید لازمه به چند نکته توجه کنید.

1- اینکه آیا شما اصلا به ماشین آلات علاقه ای دارید یا خیر. و از تعمیر کردن وسیله ای یا ماشینی یا دستگاهی لذت می برید یا خیر.

2- دوم اینک باید رابطه خوبی با آچار و این طور وسایل های داشته باشید زیرا بیشترین زمان شما را تعمیر کردن به خود اختصاص می دهد. پس باید از این کار لذت نیز ببرید.

3- و سوم اینکه شما به عنوان یک تعمیرکار باید توانایی انجام چندتا کار را همزمان با هم داشته باشید. که ممکنه این کارها خیلی هم به هم مربوط نباشند مثلا ممکنه شما مجبور باشید روی چند خودرو با مشکلات مختلف در یک روی کار کنید که هر کدام نیاز به تشخیص و عملکرد صحیح جداگانه دارد و همچنین نیاز به تمرکز زیاد.

4- نکته بعدی اینه که تعمیرگاه ها دارای یک فضا و محیط بسته است و شما نیز باید با این محیط ها بتوانید ارتباط برقرار کنید و از کار کردن در این محیط ها لذت ببرید و با روحیات شما سازگاری داشته باشد.

5- یک موضوع قابل اهیمت دیگر قدرت بدنی بالای شماست که در این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد. زیرا ممکن است برای تعمیر یک خودرو نیاز باشد روی آن و زیر آن خودرو بروید و یا قسمت های سنگین یک خودرو را جابه جا کنید پس اگر شما مقاومت بدن بالایی نداشته باشید در این شغل ممکنه به مشکل بر بخورید.

6- ذهن خلاق در این رشته  می تواند خیلی به کمک شما بیاید همچنین کنجکاوی که بتوانید یک وسیله یا یک ماشین را با دقت باز کنید و تمامی قسمت های آن را بررسی و تعمیر کنید و دوباره مجدد سر جایش قرار دهید پس ممکنه ساعت ها مجبور باشید روی یک وسیله فکر کنید تا مشکل آن را پیدا کنید و راه تعمیر آن را نیز پیدا کنید.

7- روابط عمومی قوی که در تمامی رشته ها می تواند به شما کمک کند در این رشته نیز وجود دارد. شما باید توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان و جلب اعتماد آنها را داشته باشید. تا دیگران برای تعمیر وسیله نقلیه خود بتوانند روی شما حساب کنند و اعتماد داشته باشند که در نهایت کار را بدون عیب و نقص به آنها تحویل خواهید داد که این نکته خیلی خیلی اهمیت دارد.

لیست دانشگاه های مورد پذیرش این رشته
آدرس دانشگاه ها

برای مطالعه کلیه دانشگاه ها در شهرهای مختلف و رشته های مختلف لطفا کلیک کنید.

برای قبولی در دانشگاه و ادامه تحصیل در این رشته ما نیاز به یک سری منابع معتبر و خوب داریم که بتوانیم با استفاده از آنها برای کنکور خود یک نتیجه عالی را کسب کنیم. در اینجا می خواهیم یک سری فیلم آموزشی که برای رشته مکانیک خودرو تهیه کرده ایم را به شما عزیزان معرفی کنیم که شامل فیلم های تخصصی و عمومی و پایه برای این رشته می باشد. با استفاده از این فیلم های آموزشی تمامی مشکلات درسی خود را حل کنید و با نمونه سوالات کنکور سال های گذشته آشنا شوید.

فیلم های آموزشی رشته ی مکانیک خودرو
دانش فنی تخصصی مکانیک خودرو
فیلم دانش فنی پایه الکتروتکنیک
فیلم های آموزشی دروس عمومی و پایه رشته مکانیک خودرو
ریاضی دوازدهم
زبان و ادبیات فارسی
دین و زندگی دوازدهم
فیلم آموزشی ریاضی یازدهم
فیلم آموزشی فیزیک
زبان انگلیسی
فیلم آموزشی ریاضی 10
شیمی هنرستان
عربی دوازدهم
کار تعمیرکار خودرو چیست؟
مکانیک خودرو

تعمیرکار حرفه ای ماشین به کسی گفته می شود که کارش تعمیر وسایل نقلیه است. برای اینکه بتوانید در این رشته تحصیل کنید و در نهایت که تعمیرکار خودرو حرفه ای شوید باید علاوه بر داشتن مهارت و کسب اطلاعات لازم روحیه لازم برای انجام این کار را نیز داشته باشید و از سر و کله زدن با ماشین ها و پیدا کردن ایراد هر یک و تعمیر کردن آنها نهایت لذت را ببرید.

به جایی که یک تعمیرکار خودرو کار خود را انجام میدهد تعمیرگاه گفته می شود. تعمیرگاه ها به چند دسته تقسیم می شود : تعمیرگاه ی بزرگ، عاملیت های مجاز تعمیرات، تعمیرگاه های شخصی که معمولا کوچک هستند. تعمیرکاران خودرو باید از روحیه خوبی برای برخورد با مشتری برخوردار باشند تا بتوانند ارتباط خوبی با آنها برقرار کنند و کار آنها سر وقت و با دقت و درست انجام دهند. برای اینکه بتوانید یک تعمیرکار حرفه ای خودرو باشید باید مهارت های بسیار زیادی را یاد بگیرید که این مهارت ها می تواند شامل : تنظیم شاسی خودرو، جوش دادن وسایل نقلیه آسیب دیده، تخمین زدن هزینه تعمیرات و تعویض کردن اجزای ساختار خودرو و ....

درآمد در این رشته چگونه است؟

هر شغلی می تواند میزان درآمد متفاوتی برای هر کسی داشته باشد. و این میزان کاملا به توانایی های شما و تخصص و تسلط شما به این رشته مربوط است. هر چقدر شما میزان توانایی خود را در این رشته بالاتر بروید و بر کار خود مسلط تر باشید درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

رشته مکانیک خودرو

ارتباط مناسب با مشتریان استفاده از وسایل مرغوب و اصل سر وقت تحویل دادن کار و کار را مطابق میل مشتری انجام دادن همه از عواملی است که باعث رضایت مشتری و در واقع بالارفتن میزان درآمد شما نیز می شود. زیرا هر مشتری که از کار شما رضایت داشته باشد قطعا شما را به دیگر دوستان خود نیز معرفی می کند و به این ترتیب با بالارفتن تعداد مشتریان میزان درآمد نیز بالا خواهد رفت.

چه شغل هایی در یک نمایندگی مجاز وجود دارد؟

یک نمایندگی مجاز شامل شغل های متعددی است که در این قسمت می خواهیم به این شغل ها اشاره کنیم. 

این شامل 4 مدیر می باشد که شامل : مدیر فروش ، مدیر بخش بدنه ، مدیر تامین قطعات ، مدیر سرویس و قطعات

که هر کدام از اینها زیر شاخه های خود را دارد.

مدیر فروش  شامل : کارمند فروش - فروشنده خودرو

مدیر بخش بدنه شامل : نقاش بدنه - صافکار بدنه

مدیر تامین قطعات شامل : انباردار - فروشنده لوازم

مدیر سرویس و قطعات شامل : سوپروایزر - تکنسین سرویس و قطعات - سر تکنسین

که شما بر اساس تجربه و تخصص خود می توانید در هر کدام از این بخش ها فعالیت کنید.

بازار کار رشته مکانیک خودرو
رشته مکانیک خودرو

با توجه به زیاد شدن جمعیت و زیاد شدن روز افزون نیاز بشر به وسایل نقلیه و با تولید بسیار بالای خودرو در کشور به نظر می رسد بازار کار این رشته از رونق خوبی برخوردار باشد. اغلب کسانی که این رشته را انتخاب می کنند به مکانیک های ماهر یا کارشناسان فنی خوبی تبدیل خواهند شد و با توجه به میزان مهارت و تجربه ای که به دست آورده اند می توانند روی ماشین های مدل بالا کار کنند و مشتری جذب کنند و درآمد خوبی را داشته باشند.

همراهان عزیز شما می توانید از آزمون های رشته مکانیک خودرو، کلاس های آنلاین و فیلم های آموزشی انتشارات چهارخونه استفاده فرمایید.

فیلم های آموزشی مکانیک خودرو

فیلم های آموزشی مکانیک خودرو

کلاس آنلاین

کلاس‌های آنلاین

آزمون رشته مکانیک

آزمون های رشته مکانیک خودرو

چطور در این شغل موفق و به روز باشیم؟

با توجه به اینکه دنیا همواره در حال پیشرفت است و همواره امکانات و سایل جدیدی در اختیار بشر قرار می گیرد. روش های قدیمی شاید خیلی گزینه خوب و مناسبی نباشد. به این ترتیب شما باید سعی کنید همواره از طریق مطالعه همواره در مورد آخرین پیشرفتهای تعمیر خودرو همواره خود را به روز کنید. حتی گاهی ممکنه نیاز باشد که شما به کلاس های آموزشی فنی حرفه ای بروید و در این رشته خود را تقویت کنید. زیرا تمامی ماشین ها همواره در حال پیشرفت هستند مثلا در حال حاضر که خودروهای هیبریدی، ماشین های الکتریکی و سایر تکنولوژی ها در حال ورود به بازار هستند بنابراین این بهترین موقعیته که شما بتوانید با استفاده از کلاس های مختلف خود را بروز کنید و از دیگران در این زمینه سبقت بگیرید.

دوستان عزیز و همراهان همیشگی در این بخش با مطالبی در رابطه با رشته مکانیک خودرو آشنا شدیم. آینده شغلی این رشته را مورد بررسی قرار دادیم. شغل هایی که پس از پایان تحصیلات در این رشته می توانید داشته باشید را بررسی کردیم. اکنون شما با اطلاعات کافی می توانید این رشته را انتخاب کرده و با استفاده از کتاب ها و فیلم های آموزشی که به شما معرفی کردیم قبولی خود را در کنکور تضمین کنید.

با آرزوی موفقیت برای همگی شما عزیزان

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

4.1 11 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامیار
2 ماه قبل

رشته ی مکانیک خودرو طرفدار داره ولی به علت سختیش
نمی تونن به این رشته وارد بشن

کیمیا
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر .
میشه بگید این رشته ی مکانیک خودرو فقط در هنرستان های پسرانه است یا نه ؟
و اگر هست ، هنرستان هایی که این رشته رو در استان تهران دارند رو معرفی کنید 🙏

کامیار
2 ماه قبل
پاسخ به  کیمیا

سلام
پیش رشته مکانیک خودرو چند تا رشته دیگه هم هست که جوشکاری، تراشکاری، برق ساختمان، برق صنعت، برق فنی،..هنرستان خوارزمی در اذرشهر
و هنرستان های دیگه ای هم هست که توش فعالیت کامپیوتر ،الکترونیک،برق هم هست. هنرستان شهید رجائی باز هم در اذرشهر
کامپیوتر فقط برا دخترا هستش از این دیگه خبر ندارم که دخترا هم میتونن مکانیک،یا الکترونیک بخونن ومطمعنم هنوز تو قانون ثبت نشده

علیرضا
5 ماه قبل

خوب بود

علی
7 ماه قبل

ممنون،از مطالب آموزندتون