فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

دکتر پرویزجبه دارمارالانی

دکتر پرویزجبه دارمارالانی

دكتر پرويز جبه دارمارالانی در سال 1320 ه‍ . ش در تبريز بدنيا آمد. او پس از اخذ مدرك كارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران برای تكميل تحصيلات دانشگاهی به آمريكا عزيمت كرد و موفق شد مدرك كارشناسی ارشد و دكتری رشته فوق را از دانشگاه بركلی كاليفرنيا دريافت كند. سپس به ايران آمد و از سال 1342 در دانشكده فنی تهران به تدريس مشغول شد. وی استاد ممتاز دانشگاه تهران و چهره ماندگار در عرصه مهندسی برق در سال 1381 می باشد. ترجمه كتاب های «سيستم كنترل نوين» و «روش‌های كامپيوتری طرح و تحليل مدار» پرويز جبه دارمارالانی، به ترتيب در دوره‌های ششم و نهم كتاب سال جهموری اسلامی ايران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان كتاب سال برگزيده شده است. گروه: فنی و مهندسی رشته: مهندسی برق تحصيلات رسمی و حرفه‌ای پرويز جبه دارمارالانی دوره تحصيلات دبستان و دبيرستان را در زادگاه خود به پايان برد و در سال 1338 به دانشگاه تهران راه يافت. وی در سال 1342 با كسب رتبه اول موفق به دريافت درجه مهندسی برق از دانشكده فنی دانشگاه تهران گرديد و سپس در سال 1343 جهت تكميل تحصيلات دانشگاهی راهی آمريكا شد و با احراز رتبه ممتاز، به دريافت درجات فوق ليسانس (1345) و دكتری مهندسی برق (1347) از دانشگاه كاليفرنيا (بركلی) نايل آمد. خاطرات و وقايع تحصيل: سفرهای پرويز جبه دارمارالانی به آمريكا (اقامت) و كانادا (تدريس) از وقايع مهم روزگار تحصيل وی بوده‌اند. فعاليت‌های ضمن تحصيل: پرويز جبه دارمارالانی در هنگام تحصيل در رشته مهندسی برق، به مطالعه و نظريه اساسی مدارها و شبكه‌ها و سيستم‌های كنترل نوين و سيگنال‌ها و سيستم‌ها می پردازد.

وقايع ميانسالی: پرويز جبه دارمارالانی از سال 1342 عضو هئيت علمی دانشگده فنی و مهندسی دانشگاه تهران شد. وی از سال 1348 از آمريكا به ايران بازگشت و به تدریس ادامه داد. اما در سال 1349 به آمريكا رفت و به تحقيق در آزمايشگاه بل پرداخت اما پس از اندكی بازگشت و به تدريس ادامه داد و تا كنون به اين فعاليت اشتغال دارد.

مشاغل و سمت‌های مورد تصدی: مشاغل، عضويت‌ها و مسئوليت‌های پرويز جبه‌دار مارالانی به قرار زير است:

 

 استاديار گروه مهندسی برق دانشكده فنی (52 ـ 1349) و دانشيار گروه مهندسی برق دانشكده فنی (65 ـ 1352) دانشگاه تهران

 سرپرستي دوره دكترای مهندسی برق دانشگاه تهران ـ عضويت كميته برق شورای عالی برنامه‌ريزی

از سال 1365 تاكنون استاد تمام وقت گروه مهندسی برق دانشكده فنی دانشگاه تهران

 محقق در آزمايشگاه‌های تحقيقاتی بل در آمريكا 1349 ه‍ . ش

عضو پيوسته در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ايران

استاد مدعو دانشگاه واترلوی كانادا مدير گروه مهندسی برق دانشكده فنی

رئيس انستيتو الكتروتكنيك دانشگاه تهران ـ رئيس مركز انفورماتيك دانشگاه تهران

فعاليت‌هاي آموزشی: پرويز جبه دارمارالاني از سال 1342 تاكنون استاد بخش برق و كامپيوتر دانشكده فنی دانشگاه تهران است. وی در دانشگاه واترلوی كانادا نيز استاد مدعو بوده است.

ساير فعاليتها و برنامه‌های روزمره: پرويز جبه دارمارالانی تدريس و تصدی مسئوليت‌های علمی، ‌به مطالعه تحقيق و تأليف آثاری در زمينه مهندسی برق مشغول است.

آرا و گرايش‌های خاص: پرويز جبه دارمارالانی در حوزه مطالعات تخصصی مهندسی برق به نظريه‌ مدارها، تحليل مدار، سيستم‌های كنترل نوين و …علاقمند و صاحب تأليفات و تحقيقاتی در اين زمينه است.

جوائز و نشانها: ترجمه كتابهای «سيستم كنترل نوين» و «روش‌های كامپيوتری طرح و تحليل مدار» پرويز جبه دارمارالانی، به ترتب در دورهای ششم و نهم كتاب سال جمهوری اسلامی ايران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان كتاب سال برگزيده شده است.

آثار:

1ـ آناليز عددی و روش‌های كامپيوتری ويژگی اثر: (ترجمه) ـ‌2 جلد ـ انتشارات دانشگاه تهران ـ 13602 الكترومغناطيس 3 برنامه‌نويسی فرترن ويژگی اثر: (تأليف) ـ كانون معرفت ـ 13534 روش‌های كامپيوتری طرح و تحليل مدار ويژگی اثر: (ترجمه)، اين كتاب در دوره نهم كتاب سال جمهوری اسلامي ايران، از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرف و برگزيده شده است. آشنايی با كتاب: «روش‌های كامپيوتری طرح و تحليل مدار»: اين كتاب دارای هفده فصل است كه ده فصل اول آن در مورد تئوری و روش‌های محاسباتی و الگوريتمی متناظر با تحليل مدارهای خطی متمركز شده است. فصل‌های 11 و 12 و 13 مطالب اساسی و الگوريتمی مربوط به تحليل مدارهای غير خطی را ارائه می دهند. فصلهای باقيمانده كتاب در مورد كاربرد اين روش‌ها در طراحی مدارهای خطی و غيرخطی می باشند، در اين كتاب روش‌های الگوريتمی و مدرن محاسباتی مورد استفاده در تحليل و طراحی مدارهای الكترونيكی مورد توجه اصلی بوده و اصول ساختن اينگونه الگوريتمی و بسته‌های نرم‌افزاری مربوط به طور وسيعی مورد بررسی و تحليل قرار گرفته‌اند. با توجه به توسعه تكنولوژيكی و ساخت كامپيوترهای ارزان قيمت و در دسترس عمومی قرار گرفتن امكانات عظيم محاسباتی، آشنایی با ابزارهایی كه كارهای روزمره مهندسی و محاسباتی را با سرعت‌های بسيار زياد انجام داده و مدارهایی طراحي كنند كه از لحاظ عملكردهای مختلف بهترين پاسخ را ارائه می دهند از مسائل اصلی مورد توجه تكنولوژی امروز است، كه اين كتاب چنين امكاناتی را در حد وسيعی فراهم می آورد. همچنين برای انجام دادن مراحل مختلف تحليل و طراحی مورد بحث در فصول مختلف كتاب يك بسته نرم‌افزار كامل تهيه شده در آخر كتاب آورده شده است. مطالب كتاب همراه با بسته نرم‌افزاری مختلف موجود در آن ـ قابليت بسيار خوبی از لحاظ تحليل و طراحی مدارهای الكترونيكی مورد نياز تكنولوژی مهندسی برق امروز و فردا در اختيار خوانندگان آن قرار می دهد. 5 سيستم كنترل نوين ويژگی اثر: (ترجمه) ـ مركز نشر دانشگاهی ـ 1366 ـ اين كتاب در دوره ششم كتاب سال جمهوری اسلامی ايران، از طرف وزارت فرهنگ و ارشال اسلامی معرفی و برگزيده شده است. 6ـ سيگنالها و سيستم‌ها ويژگی اثر: (ترجمه) ـ 2 جلد ـ انتشارات دانشگاه تهران ـ 13667 طرح و تركيب مدار ويژگی اثر: (ترجمه) ـ مركز نشر دانشگاهی ـ 13648 ميدان موج 9 نظريه احتمال و كاربردهای آن ويژگی اثر: آن (تأليف) ـ 2 جلد ـ انتشارات دانشگاه تهران ـ 135510 نظريه اساسی مدارها و شبكه‌ها ويژگی اثر: (ترجمه) ـ 2 جلد ـ انتشارات دانشگاه تهران.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها