فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

شرکت اپل

شرکت اپل

فروش ساليانه:حدود 156 ميليارد دلار

سودخالص:  41 ميليارددلار

شعار شركت:متفاوت فكر كنيد.

تعداد كاركنان:72000 نفر 

شركت اپل در سال 1976 توسط استيو جايز و استفان وزنياك در دره سيليكون واقع در ايالت كاليفرنيا تأسيس شد كه در زمينه طراحي و ساخت لوازم الكترونيكي مصرفي و نرم‌افزار فعاليت مي‌كند. اين شركت‌ در ابتدا ريز رايانه‌هاي اَپل Iو اپل IIو اپل IIIو پس از آن مكينتاش را به بازار عرض كرد. از محصولات سخت افزاري اين شركت مي‌توان به آي پاد ـ آي مك ـ مك بوك و آي فون اشاره كرد. همچنين در زمينه نرم‌افزاري محصولاتي از قبيل آي تونز ـ آي لايف و سيستم عامل Macosمي‌باشد.

شرکت اپل

تصوير فوق يكي از ساختمان‌هاي اَپل به نام Apple campusكه محل برگزاري همايش‌هاي ساليانه شركت اَپل مي‌باشد را نشان مي‌دهد.

در سال 1997 استيو جابز مديرعامل شركت اپل شد و يك سال پس از آن باعث شد كه شركت پس از چند سال ضرر مالی به سود برسد وی تا يك ماه قبل از مرگش مديرعامل شركت بود و توانسته بود كه اين شركت را به بزرگترين برند جهانی تبديل كند. از ابداعات و نوآوری های اپل می توان به آيپد و آيفون اشاره كرد كه انقلابی در زمينه استفاده از فناوری های رايانه و موبايل محسوب می شد كه البته رقيب قدرتمندی مانند شركت گوگل با سيستم عامل اندرويد و سخت افزار سامسونگ را در برابر خود می بيند. 

استيوجابز قبل از اينكه رسماً شروع به فعاليت در اپل كند و اين شركت را راه‌اندازي كند با بيل گيتس كه او هم قصد راه‌اندازی شركت كامپيوتری داشت ملاقات می كند. استيوجابز به بيل گيتس می گويد تا با هم يك شركت با سخت‌افزار و نرم‌افزار يكپارچه تأسيس كنند (چيزي كه الان در اپل اتفاق افتاده است). اما بيل گيتس از همان اول عاشق نرم‌افزار بود. به همين خاطر در آن روز بيل گيتس به استيوجابز می گويد اين كار تو مانند اين است كه يك سيب را برداری و گاز بزنی اما آن را پرت كنی بيرون !!!. به همين دليل استيوجابز نام Apple(سيب) را براي شركتش در نظر گرفت و بعد از محبوبيت، براي اينكه طعنه‌ای به مايكروسافت زده باشد، درست همان زمان كه اختلاف مايكروسافت و اپل بالا گرفت لوگوی خود را به يك سيب گاز زده تغيير داد! 

شرکت اپل

در شكل روبرو رقابت بين 3 غول بزرگ دنيای انفورماتيك را می بينيد كه در تمامی زمينه‌ها با يكديگر رقابت می كنند.این‌‌‌ نقشه نشان دهنده يك جنگ تمام عيار در تمامی زمينه‌هاست كه هر يك سعی می كنند رقيب ديگر را از صحنه خارج كند!

در جدول زير 10 برند با ارزش جهانی را كه توسط مجله اقتصادی فوربس معرفی شده است نشان می دهد. همانطور كه می بينيد از بين 10 برند برتر دنيا 5 شركت متعلق به شركت‌های كامپيوتری است! 

10 برند با ارزش جهاني
نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها