فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

فیلم آموزشی آموزش پیشرفته پروژه محور جاوا اسکریپت

روزبه یگانه
7 ساعت و 18 دقیقه

امتیازبه این صفحه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 رای)
Loading...
دی 21, 1399
2151

نام استاد:روزبه یگانه

مهندس برق گرایش الکترونیک،متخصص در طراحی و اجرای سیستم های مبتنی بر وب ، وب اپلیکیشن و اپلیکیشن های اندروید و ios ،متخصص و مدرس زبان های برنامه نویسی c ، java، php، javascript، nodejs swift و... ،کارشناس تحلیل گر در زمینه BigData، متخصص در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ،متخصص در زمینه طراحی مدارهای دیجیتال و میکرو کنترلری AVR و ARM ، مولف و مدرس دروس تخصصی برق و کامپیوتر و ریاضی

1
توضیحات

در این بخش در رابطه با نرم افزار جاوااسکریپت توضیح خواهیم داد. در رابطه با اینکه نرم افزار جاوااسکریپت چه برنامه ای است و چه ویژگی هایی دارد. در رابطه با انواع زبان های برنامه نویسی توضیح خواهیم داد. در این ویدئو به طور کامل می توانید با این نرم افزار شیرین آشنا شوید.

مقدمه
برای مشاهده کلیک کنید
23 دقیقه
2
توضیحات

در این قسمت در رابطه با کلیات و مفاهیم اولیه مانند کامپیوتر، طبقه بندی کامپیوترها بر اساس قدرت پردازش، انواع کامپیوترها، تعریف سخت افزار، سیستم های نمایش اعداد و کدگذاری داده ها، واحدهای ذخیره اطلاعات، حافظه ها به صورت کامل توضیح می دهیم.

مفاهیم اولیه کامپیوتر و سیستم های عددنویسی
برای مشاهده کلیک کنید
25 دقیقه
3
توضیحات

دراین قسمت آرایه مسیرها را ایجاد کرده و به کمک یک تابع این مسیرها را به یک گراف مسیریاب تبدیل می نماییم.

پروژه ربات تحویل دهنده نامه (قسمت 1)
برای مشاهده کلیک کنید
22 دقیقه
4
توضیحات

در این قسمت به طراحی کلاس village state که در متد سازنده خود دو آرگومان با نام های place و parcells به عنوان ورودی دریافت می کند و یک متد به نام move دارد که بسته را تحویل می دهد و موقعیت فعلی ربات را به روزرسانی می نماید، می پردازیم.

پروژه ربات تحویل دهنده نامه (قسمت 2)
برای مشاهده کلیک کنید
24 دقیقه
5
توضیحات

در این قسمت یک تابع برای حرکت ربات مینویسیم همچنین یک تابع برای تست کردن کلیه مراحل ایجاد میکنیم که این تابع به صورت رندم بسته هایی را ایجاد مینماید

پروژه ربات تحویل دهنده نامه (قسمت 3)
برای مشاهده کلیک کنید
24 دقیقه
6
توضیحات

در این قسمت عملکرد ربات را با پیدا کردن یک مسیر که از تمامیه آدرس ها میگذرد بهبود میدهیم

پروژه ربات تحویل دهنده نامه (قسمت 4)
برای مشاهده کلیک کنید
29 دقیقه
7
توضیحات

در این قسمت به توضیح مفاهیم برنامه نویسی به روش ناهمگامی می پردازیم و یک مثال برای اضافه کردن Jquary به صفحه HTML به صورت نا همگام اجرا می کنیم.

شروع برنامه نویسی نا همگام
برای مشاهده کلیک کنید
26 دقیقه
8
توضیحات

در این قسمت در ابتدا پروژه ی Loadscript را اجرا می نماییم و سپس Promise ها را توضیح داده و تمامی حالات آن را بررسی می نماییم و در آخر یک پروژه را با بهره گیری از Promise با متد ناهمگام اجرا می نماییم.

آموزش Promise ها در برنامه نویسی ناهمگام
برای مشاهده کلیک کنید
33 دقیقه
9
توضیحات

در این قسمت (با کمک Promise) توابع Loadscript را بازنویسی می کنیم، به صورتی که می توان به صورت کارآمد یک فایل Script را در ابتدا به یک پروژه اضافه کرد و سپس از آن در برنامه استفاده کرد و مطمئن بود که فایل Script به آن اضافه شده است.

بازنویسی تابع Loadscript
برای مشاهده کلیک کنید
14 دقیقه
10
توضیحات

در این ویدئوی آموزشی به کمک توابع Acync و Await توابع ناهمگام را اجرا و پیاده سازی می کنیم. توابع Acync توابعی می باشند که از اکما اسکریپت 8 در جاوا اسکریپت موجود می باشد و کار با توابع ناهمگام را بسیار ساده تر می نمایند. در این قسمت با یک مثال کاربردی توابع Acync را به کمک Await اجرا می نماییم.

توابع Acync
برای مشاهده کلیک کنید
16 دقیقه
11
توضیحات

در این قسمت مقدمه ای را در رابطه با پروتکل های وب خدمت شما عزیزان گفته خواهد شد.

جاوااسکریپت و مرورگر بخش اول
برای مشاهده کلیک کنید
25 دقیقه
12
توضیحات

در این قسمت در رابطه با پروتکل های وب توضیح داده و مبحث World Wide Web را مورد بررسی قرار می دهیم.

جاوااسکریپت و مرورگر بخش دوم
برای مشاهده کلیک کنید
17 دقیقه
13
توضیحات

در این قسمت به توضیح در رابطه با مفاهیم HTML و اتصال جاوااسکریپت به سند HTML می پردازیم.

جاوااسکریپت و مرورگر بخش سوم
برای مشاهده کلیک کنید
20 دقیقه
14
توضیحات

در این قسمت اطلاعاتی در رابطه با مرورگرها داده می شود و سپس مرورگرها را مورد مقایسه قرار می دهیم و در رابطه با یکپارچه نبودن مرورگرها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان خواهیم داد.

جاوااسکریپت و مرورگر بخش چهارم
برای مشاهده کلیک کنید
17 دقیقه
15
توضیحات

در این قسمت مدل شیء سند توضیح داده می شود. ارتباط مدل Dom با مدل درختی را توضیح می دهیم. همچنین به توضیح متغیر سراسری Document پرداخته و با کمک آن به عناصری مانند Head، Body، و عناصر داخل آن دسترسی پیدا می کنیم. در ادامه Document.DocumentElement را توضیح می دهیم. سپس به توضیح childe Nodes و مفاهیمی مانند Firstchilde و Lastchilde می پردازیم.

شیء سند یا Dom
برای مشاهده کلیک کنید
45 دقیقه
16
توضیحات

در این قسمت با مفاهیم اولیه Node Js آشنا می شویم و Node Js را بر روی سیستم خود نصب می کنیم و با ماژول های NPM و نحوه نصب و راه اندازی آنها در Node Js آشنا می شویم. همچنین نحوه اتصال ماژول ها به برنامه Node Js را فرا می گیریم، همچنین با require کردن یک ماژول آشنا خواهیم شد.

شروع برنامه نویسی آموزش Node Js
برای مشاهده کلیک کنید
28 دقیقه
17
توضیحات

در این قسمت با نحوه به کارگیری Framework Express آشنا می شویم و با کمک این Framework یک سرور Node Js را اجرا می کنیم، همچنین با مدیریت URL ها آشنا می شویم و با مدیریت درخواست های Get و Post آشنا می شویم.

راه اندازی سرور Node Js با Framework Express
برای مشاهده کلیک کنید
17 دقیقه
18
توضیحات

در این قسمت به نصب و به کارگیری موتور قالب ساز EJS می پردازیم و یک فایل HTML ساخته و آن را به فرمت EJS تبدیل می نماییم و به کمک Playwork require ارتباط میان سرور و فایل EJS را برقرار می نماییم.

نصب و به کارگیری موتور قالب ساز EJS
برای مشاهده کلیک کنید
33 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

آموزش پیشرفته پروژه محور
جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک نوع زبان برنامه نویسی می‌باشد که با ویژگی‌های ارائه شده در مشخصات اکما اسکریپت مطابق می‌کند. جاوا اسکریپت نوعی زبان سطح بالا و چند الگویی است. در کنار HTML و CSS، جاوااسکریپت یکی از فن‌آوری‌های هسته‌ای وب جهان‌گستر است. علیرغم اشتباه عمومی، زبان جاوااسکریپت با زبان جاوا ارتباطی ندارد، دلیل این نام‌گذاری محبوبیت زبان جاوا در هنگام تولد جاوااسکریپت بود. اگر چه ساختار این زبان به سی پلاس پلاس (++C) و سی شارپ (#C) شباهت دارد که این امر برای یادگیری آسان در نظر گرفته شده‌ است. از همین رو دستورهای متداول مانند iffortry..catch ,”while” و… در این زبان هم یافت می‌گردند.

اگر بخواهیم کمی حرفه‌ای‌تر به این زبان نگاه کنیم، جاوا اسکریپت یک زبان محبوب مبتنی بر شی، داینامیک و مفسری است. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و سمت کاربر استفاده می‌شود. شی‌گرایی یک تفکر و شیوه در برنامه‌ نویسی است. در برنامه نویسی شی‌گرا کدها در واحدها‌ی کوچک‌تری تقسیم‌بندی می‌شوند و در طی برنامه این واحدها باهم پیوند می‌خورند تا برنامه‌ی نهایی ایجاد شود. زبان مفسری (Interpreter) زبانی است که کدهای آن به صورت خط به خط ترجمه و اجرا می‌شوند! این زبان مقابل زبان‌های کامپایلری (Compiled) قرار می‌گیرد که یکباره کل کدها ترجمه و اجرا می‌شوند. بنابراین سرعت اجرای زبان‌های مفسری نسبت به زبان‌های کامپایلری کمتر است.

جاوا اسکریپت

کاربرد زبان جاوا اسکریپت

زبان جاوا اسکریپت بخاطر انعطافی که دارد بسیار مورد توجه برنامه‌نویسان قرار گرفته است. جاوا اسکریپت علاوه بر طراحی سایت، در برنامه‌نویسی موبایل و دسکتاپ نیز استفاده می‌شود. از کاربردهای دیگر این زبان توسعه‌ی بازی‌های تحت وب، ایجاد گرافیک‌های دو و سه بعدی است.

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت زبانی است تحت وب که برای طراحی اپلیکیشن‌های وب از آن استفاده می‌شود. اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری جاوا اسکریپت هستید و دوست دارید که بیشتر با کاربردهای جاوا اسکریپت آشنا شوید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه بدست بیاورید. قبلا معمولا وب سایت‌هایی که ایجاد می‌شدند به صورت ایستا طراحی می‌شدند و در صورتی که شما وارد سایت می‌شدید با یک محیط بی روح روبرو می‌شدید، یکی از کاربردهای جاوا اسکریپت که‌ امروزه شاهد آن هستیم این است که می‌توان به وسیله‌ی آن وب سایت‌هایی با صفحات داینامیک را ایجاد کرد که باعث می‌شود که تا وب سایت شما روح داشته باشد و کاربر با ورود به آن احساس خوبی پیدا کند، به همین علت است که این مورد جز مهمترین کاربردهای جاوا اسکریپت می‌باشد.
جاوا اسکریپت

آموزش پروژه ربات نامه‌رسان

در این آموزش ابتدا آرایه‌های مسیرها را ایجاد کرده و به کمک یک تابع این مسیرها را به یک گراف مسیریاب تبدیل می‌نماییم. این پروژه بسیار کاربردی می‌باشد و مشاهده‌ی این پروژه به شما عزیزان بسیار توصیه می‌شود. در ادامه پرداخته می‌شود به طراحی کلاس village state که در متد سازنده‌ی خود دو آرگومان با نام‌های place و parcells به عنوان ورودی دریافت می‌کند و یک متد به نام move دارد که بسته را تحویل می‌دهد و موقعیت فعلی ربات را به روزرسانی می‌نماید، می‌پردازیم.

اساسی ترین بخش هر وب سایت

یکی از مهمترین کاربردهای جاوا اسکریپت این است که تقریبا مهمترین بخش از هر وب سایتی را زبان جاوا اسکریپت تشکیل می‌دهد چرا که این زبان یکی از مهمترین زبان‌های اسکریپت نویسی است که امروزه وجود دارند و شما می‌توانید از آن برای اسکریپت نویسی سایت خود استفاده کنید.بعد از به وجود آمدن جاوا اسکریپت حتی شرکت مایکروسافت نیز این زبان قدرتمند اسکریپت نویسی را به مرورگر اینترنت اکسپلورر اضافه کرد و امروزه این مرورگر نیز از جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کند.

جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت چگونه کار می‌کند؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که جاوا اسکریپت چگونه در مرورگر‌های مختلف اجرا می‌شود؟ جواب این سوال موتورهای پردازشی (Engine) هستند. مرورگرهای مختلف برای اجرای کدهای جاوااسکریپت از موتورهای مختلفی استفاده می‌کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • موتور V8 برای مرورگرهای اپرا و کروم
  • موتور SpiderMonkey برای فایرفاکس
  • موتورهای Trident و Chakra برای ورژن‌های مختلف اینترنت اکسپلورر
  • موتور ChakraCore برای مرورگر Edge
  • موتورهای Nitro و SquirrelFish برای مرورگر سافاری

همانطور که می‌دانید امروزه افراد بسیار زیادی به برنامه نویسی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند و دلیل این اتفاق نیز آن است که این قسمت از برنامه‌نویسی دارای درآمد خوبی می‌باشد و به همین علت است که بسیاری از برنامه نویسان به این قسمت از برنامه‌نویسی روی آورده‌اند. یکی از بهترین کاربردهای جاوا اسکریپت این است که می‌توان به وسیله‌ی آن اپلیکیشن‌هایی را طراحی کرد که در هر یک از گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل‌های ios، اندروید و بلک بری اجرا شوند.

JS

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    4 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    هستی راد
    1 سال قبل

    تدریس ها بسیار خوب بودش ایا ادامه ی این فیلم ها تولید خواهد شد؟؟

    1 سال قبل
    پاسخ به  هستی راد

    درود بر شما دوست عزیز
    امکان ادامه ضبط این فیلم های آموزشی وجود دارد

    مهسا غفاری
    3 سال قبل

    استاد یگانه واقعا کارشون عالیه و خیلی مسلط هستند رو برنامه نویسی.ازشون خواهش میکنم مطالب رو ساده تر توضیح بدن چون برای ما سخته این جوری برنامه نویسی کنیم.خواهشا از سطح پایین تری شروع کنید.ممنون از شما

    3 سال قبل
    پاسخ به  مهسا غفاری

    با سلام روز بخیر
    ممنون از شما دوست عزیز
    بله حتما این موارد در فیلم های بعدی لحاظ خواهد شد.
    ممنون از همراهی شما