فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

آموزش آنلاین(مجازی)

online education

آموزش آنلاین

در این روش آموزشی (آموزش آنلاین) که یک روش جدید میباشد در واقع بستری فراهم شده است تا تمام افرادی که امکان حضور در کلاس های آموزشی را ندارند از این طریق بتوانند آموزش ببینند . این بستر آموزشی شامل ابزارهای ارتباطی میباشد که امکان استفاده ی راحت تر برای کابران ایجاد میکند.این ابزار ارتباطی شامل ایمیل ، وبلاگ ، وب سایت و نرم افزار ها هستند که محتوای آموزشی را در اختیار کاربران میگذارد.

در یک آموزش آنلاین مدرس و کاربر (دانشجو ، دانش آموز ، هنرجو ، کارآموز) از طریق شبکه ی اینترنت به صورت همزمان (Synchronous) با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و فرآیند آموزش و یادگیری از مدرس به کاربر به صورت آنلاین و همزمان برقرار میشود .

در این روش آموزشی امکاناتی وجود دارد که ارتباط بین مدرس و کاربر را آسوده تر میکند که از قبیل گرافیک ، صدا ، تصویر و صفحات وب میباشد که همه از طریق یک مرورگر اینترنتی قابل دسترسی میباشد .

در این روش علاوه بر این که امکان ارائه ی محتوا را به مدرس میدهد این امکان وجود دارد که همزمان کاربر ( دانشجو ، دانش آموز ، هنرجو) صدا و یا سوال خود را به صورت صوتی و یا به صورت پیام برای استاد ارسال میکند . در واقع یک تبادل ارتباطی همزمان بین استاد و دانش آموز برقرار میشود که کاملا یک فضای آموزشی شکل بگیرد تا یک بازخورد بسیار خوب برای یادگیرنده داشته باشد .

هدف اصلی این روش آموزشی در واقع همه گیر شدن افراد یک جامعه هستش تا بتوانند از آموزش های متفاوت در هر نقطه ای از جهان به صورت آنلاین و با دسترسی به رایانه و با استفاده از اینترنت در این آموزش های آنلاین شرکت کنند.به این روش آموزشی ، آموزش آنلاین مبتنی بر وب میگویند.

آموزش الکترونیک 

E - Learning

آموزش الکترونیک

به آموزشی گفته میشود که توسط تکنولوژی الکترونیکی برای دسترسی به برنامه های آموزشی خارج از کلاس درسی (کلاس درس حضوری یا سنتی) ساخته شده است تا در هر زمان و هر مکان دانش آموز بتواند به راحتی از کلاس آنلاین برای یادگیری استفاده کند . به این دوره های آموزشی (کلاس آنلاین) که با استفاده از اینترنت مدرس مطالب خود را برای کابران به اشتراک میگذارد را آموزش الکترونیک میگویند 

آموزش از راه دور 

Distance Learning

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور یک روش آموزشی میباشد که وابسته به اینترنت و رایانه یا گوشی موبایل میباشد . در این روش آموزشی نیازی به حضور دانش آموز به صورت فیزیکی در کلاس درس نیست و مدرس با تهیه کردن مطالب آموزشی به صورت یک لوح فشرده و یا به صورت یک فایل به طور مستقیم این مطالب را به دانش آموز انتقال میدهد .

تکامل آموزش مجازی

تکامل آموزش مجازی

بعد از سال ها تحقیق در رابطه با آموزش در زمینه های مختلف دنیا به سوی حرکت کرد که دیگر نیازی نبود تا دانش آموز در کلاس درس به صورت فیزیکی حضور داشته باشد . و محققان بر این باور بودند که هر چه دانش آموز و کاربر مورد نظر در شرایط راحت تر و ایمن تر باشد یادگیری و بازدهی او بالاتر خواهد بود . و در نهایت نتایج منجر به این شد تا اینگونه آموزش ها ( آموزش مجازی) توسعه و فراگیر شود . دلیل بعدی این نوع آموزش ها شرایطی بود (بیماری کرونا) که هر سال باعث پیشرفت این نوع آموزش میشد .

درباره ی آموزش آنلاین
درباره آموزش مجازی

در سال های گذشته ، اینترنت و رایانه باعث این شد تا آموزش های مختلفی از طریق اینترنت و رایانه صورت بگیرد و توسعه ی چشمگیری در زمینه ی آموزش داشت . در واقع آموزش آنلاین یک نوع شیوه ی آموزشی میباشد که محتوای آموزشی از طریق اینترنت و رایانه از استاد به دانش آموز منتقل میشود .

مزایای آموزش آنلاین 
مزایای آموزش آنلاین

این روزها موارد مختلفی برای افراد پیش می آید که نمیتوانند در سرکلاس های درس به صورت فیزیکی حضور پیدا کنند و یا امکان رفت و آمد افراد در سرکلاس درس نمیباشد و یا بعضاً پیش می آید که افراد از پس هزینه های تحصیلی بر نمی آیند و به دنبال موسسه های هستند که به صورت آنلاین آموزش دهند و در عین حال هزینه شهریه ی کمتری بابت آموزش بدهند . در واقع تمام این مشکلات باعث شد تا آموزش آنلاین مزایای بهتر و ساده تری در مقایسه با کلاس درس سنتی داشته باشد . در ادامه به شش مزایای این روش آموزشی میپردازیم .

اولین مزیت
بهرمندی از اساتید برتر کشور
بهرمندی از اساتید مجرب

اولین مورد از این شش مزایای آموزش آنلاین ، بهرمندی از اساتید برتر کشوری هست که شما میتوانید در هر نقطه ای از جهان از این طریق از آموزش این اساتید استفاده کنید . به دلیل این که اکثر اساتید برتر در آموزشگاه ها و دانشگاه های تدریس میکنند که در شهر ها ی بزرگ و پیشرفته تر هستند . در واقع آموزش آنلاین این امکان را فراهم ساخته تا تمام افراد از طریق این نوع آموزش بتوانند از آموزش این اساتید استفاده کنند .

دومین مزیت
یادگیری در سفر
یادگیری در سفر

دومین مزیت این روش ، یادگیری در سفر میباشد . بسیاری از دوره های آموزشی در تعطیلات برگزار میشود تعطیلاتی از قبیل تعطیلات عید ، تابستان ، روزهای تعطیل در ایام هفته و ... . که باعث میشود تا شما نتوانید به سفر بروید و مجبور بشید در این دوره های آموزشی حضور پیدا کنید اما آموزش آنلاین به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در سفر هم به خوبی از آموزش ها و دوره های مختلف آموزشی استفاده کنید .

سومین مزیت
آموزش در هر شرایط آب و هوایی
عدم وابستگی به آب و هوا

سومین مزیت آموزش آنلاین در شرایط آب و هوایی میباشد . در خیلی از موارد پیش می آید که کلاس ها به دلیل شرایط آب و هوایی مانند برف و کولاک و یا سیل و باران های شدید کلاس های درسی و آموزشی رو لغو کنند تا افراد مجبور به بیرون آمدن از خانه نشوند به همین دلیل آموزش آنلاین با بستری که برای استاد و دانش آموز فراهم میکند میتواند هم استاد و هم دانش آموز را در خانه نگهدارد و محتوای آموزشی از طریق این روش به افراد آموزش داده شود .

چهارمین مزیت
ارسال فایل جزوه و تمرین
ارسال فایل جزوه و تمرین

چهارمین مزیت آموزش آنلاین اشتراک فایل جزوه و تمرین بین استاد و دانش آموز میباشد . یکی دیگر از اهداف آموزش آنلاین حذف و جلوگیری از هدر رفتن کاغذ و قطع کردن درختان است .

پنجمین مزیت
صرفه جویی در زمان و هزینه
صرفه جویی در زمان و هزینه

پنجمین مزیت آموزش آنلاین صرفه جویی در زمان و هزینه میباشد . برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین باعث این شد تا از امکانات آموزشی مانند مکان، تجهیزات آموزشی، میز، صندلی و … چشم پوشی شود که منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری شد . علاوه بر این ، حذف رفت ‌و آمد به آموزشگاه باعث صرفه ‌جویی در زمان و هزینه‌ های جانبی مانند هزینه رفت ‌و آمد نیز خواهد شد.

ششمین مزیت
راحتی و آسایش هنگام آموزش
راحتی و آسایش در یادگیری

ششمین مزیت آموزش آنلاین راحتی و آسایش بیشتر در هنگام یادگیری میباشد . که یکی از دلایل برگزاری این دوره های آموزشی آنلاین یادگیری بهتر در هنگام راحتی بیشتر دانش آموز میباشد در ضمن افزایش بازدهی استاد و دانش آموز در هنگام راحتی بیشتر خواهد شد . دلیل بعدی این روش آموزشی کم شدن استرس و اظطراب دانش آموزان و شرکت دانش آموزان خجالتی در بحث های مختلف درسی میباشد .

کاربرد های مختلف آموزش آنلاین 
آموزش آنلاین و امکانات آن

از کاربردهای مفید آموزش آنلاین ، می‌توان به برگزاری دوره و کلاس آموزشی به هر شکل اشاره کرد . این دوره‌ های آموزشی شامل آموزش در مدارس ، آموزشگاه ‌ها ، دانشگاه‌ ها و همچنین کلاس ‌های خصوصی و جلسات مشاوره می‌شوند . 

مدارس
مدارس

یکی از مشکلات کلاس های حضوری کمبود فضای آموزشی کافی مخصوصاً در مناطق محروم و رفت و آمد های طولانی میباشد . حال با بسترهای آموزشی آنلاین تمام افرادی که این محدودیت ها را دارند میتوانند از آموزش های مفید و جامع استفاده کنند .

دانشگاه ها
رفت و آمد

یکی دیگر از مشکلات دانشجو ها ، هزینه های رفت و آمد در دوران تحصیلی خود در دانشگاه ها میباشد و با بستر آموزشی آنلاین این امکان فراهم میشود تا دانشجوه های که توان مالی خوبی ندارند و یا قادر به سفر به شهر های بزرگ نیستند بتوانند از طریق این روش آموزش ببینند .

موسسات و کلاس های خصوصی
کلاس های خصوصی

مشکل بعدی فراهم کردن مکان و زمانی مناسب برای برگزاری جلسات خصوصی همواره مشکلی بوده است که کلاس های خصوصی با آن دست و پنجه نرم میکردند . اما امروزه با روش آموزشی آنلاین این امکان میسر شده تا شما عزیزان بتوانید از طریق اینترنت در کلاس های خصوصی آنلاین که موسسات برای شما تدارک دیدند استفاده کنید .

مشاوره های غیر حضوری
مشاوره

مشاوره های از قبیل مشاوره خانواده ، تحصیلی ، شغلی ، روان شناختی ، فردی و ... مشاوره های هستند که بعضاً افراد در مطب یا آن دفتر باید حضور داشته باشند اما با آموزش آنلاین میتوان بدون حضور فیزیکی در این جلسات شرکت کنند و آموزش مربوطه ی خود را یاد بگیرند . در ضمن مشاوره های آنلاین به دلیل حفظ حریم خصوصی افراد به خصوص بانوان میتواند جایگزین خوب و مطمئن برای جلسات مشاوره حضوری باشد.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها