فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

آزمون استخدامی 1400

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور همه ساله در تاریخ و روز مشخصی برگزار می شود که متقاضیان با توجه به رشته خود و علاقه و شغلی که می خواهند داشته باشند در این آزمون شرکت می کنند. در این مقاله می خواهیم هر آنچه که لازم است در رابطه با آزمون استخدامی بدانید به شما بگوییم. متقاضیان این رشته باید آگاهی کامل و کافی از نحوه، زمان، مکان و چگونگی برگزاری این آزمون داشته باشند و رشته های درج شده در دفترچه آزمون استخدامی را با رشته تحصیلی خود مطابقت داده در صورتی که مشکلی نبود در این آزمون شرکت کنند. در این قسمت به دلیل اینکه هنوز دفترچه آزمون استخدامی 1400 منتشر نشده است ما دفترچه آزمون استخدامی سال 1399 را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید مطالعه کنید. (به احتمال زیاد در دفترچه سال 1400 نیز شرایط و رشته ها به همین صورت خواهد بود.)

دفترچه آزمون استخدامی

این آزمون جهت تامین نیروی انسانی در ارگان ها و مشاغل مختلف اجرا می شود تا افراد متخصص و کسانی که در زمینه تحصیلی خود دانش و استعداد دارند بتوانند در مشاغل مهم و کاربردی کشور فعالیت کنند. این آزمون جهت جذب نیرو برای کلیه وزات خانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت ها دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است مانند شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی برگزار می شود.

شرایط عمومی داوطلبان برای شرکت در آزمون

برای شرکت در آزمون استخدامی داوطلبان شرایطی را باید داشته باشند که در این قسمت این موارد را ذکر میکنیم. متقاضیان باید تابعیت ایرانی داشته باشند. به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند. برای مردان لازم است که خدمت انجام داده یا دارای کارت معافیت باشند. تمامی افراد شرکت کننده باید از سلامت جسمانی و روانی لازم و توانایی انجام کاری که در  آن استخدام می شوند را داشته باشند. متقاضیان باید عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر داشته باشند. نداشتن سابقه جزایی نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیار مهم است. کسانی که در این آزمون شرکت می کنند نباید جزء افراد بازنشسته یا بازخرید باشند. از نظر سنی نیز یکی سری موارد است که باید مورد توجه قرار بگیرد. برای افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند (20 تا 25 سال) - برای افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم هستند (حداکثر 30 سال) - برای افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند (حداکثر 35 سال) - برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند (حداکثر 40 سال) و برای کسانی که دارای مدرک دکتری هستند (حداکثر 45 سال ) در نظر گرفته شده است.

آزمون استخدامی

مواد آزمون

مواد آزمون عمومی :

موادی که در آزمون عمومی مطرح می شود شامل دروس : 

  • فناوری اطلاعات
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی - عمومی
  • اطلاعات عمومی - دانش اجتماعمی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی های عمومی

نکته : تمامی دروس عمومی و تخصصی به صورت چهارگزینه ای می باشند که به ازای هر پاسخ اشتباه یک سوم نمره منفی در نظر گرفته می شود. 

مراحل ثبت نام

جهت شرکت در آزمون اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام است. در این قسمت میخواهیم تمامی مراحل ثبت نام را به شما توضیح دهیم. اولین قدم تهیه فایل عکس اسکن شده است. داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ که در سال جاری گرفته است را با فرمت JPG تهیه کند که فاقد هر گونه مهر و منگنه یا لکه باشد و حجم آن کمتر از 70 کیلو بایت باشد. در مرحله بعد باید پرداخت وجه را انجام دهید. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می گیرد و مدت ثبت نام به هیج عنوان قابل تمدید نیست. مرحله بعد تکمیل تقاضانه ثبت نام است که در ردیف های مشخص شده باید نام و نام خانوادگی، نام پدر و تمامی مشخصات طبق شناسنامه وارد شود.

آزمون استخدامی
نحوه اعلام نتیجه

الف) تعيين حدنصاب:
معرفي داوطلبان جهت انجام ساير مراحل استخدامی، منوط به كسب حد نصاب در آزمون كتبی بوده و انتخاب افراد پذيرفته شده براساس ترتيب نمرات مكتسبه، سهميه های قانونی و با رعايت ساير قوانين و مقررات جاری، مطابق قواعد زير ميباشد:
پس از برگزاری امتحان مشترك فراگير، نمرات داوطلبان به تفكيك حيطه هاي عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل كسب حداقل پنجاه (50 )درصد امتياز مكتسبه توسط نفر اول با ارزش وزنی چهل (40 )درصد برای حيطه عمومی و شصت (60) درصد برای حيطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای ساير مراحل معرفی داوطلبان قرار ميگيرد.

شرایط اختصاصی دستگاه های اجرایی

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

شغل کارشناس مراقب پرواز : 1- گذراندن دوره 9 ماهه مصوب پرواز در مدت حداکثر یکسال پس از شروع کار الزامی است. 2- کسب صلاحیت پزشکی سطح 3 سازمان هواپیمایی کشوری که منوط به انجام آزمایشات در مراکز پزشکی مورد تأئید. 3- تسلط کامل به زبان انگلیسی الزامی است.

شغل کارشناس الکترونیک هواپیمایی : گذراندن موفقیت آمیز 510 ساعت دوره تخصصی و فنی الکترونیک هواپیمایی و آموزش های عملی مرتبط الزامی است.

شغل کارشناس ارتباطات هواپیمایی : گذراندن موفقیت آمیز 340 ساعت دوره تخصصی مخابرات هواپیمایی و آموزش های عملی مرتبط الزامی است.

شغل ایمنی زمینی هواپیما : 1 -امتحان آمادگی جسمانی بعد از قبولی در آزمون عمومی گرفته خواهد شد. 2 -دارابودن حداقل قد 175 سانتی متر. 3 -الزام به گذراندن111 course بعد از قبولی در آزمون. 4 -داشتن شاخص BMI بين (18,5 تا 25) الزامی است.

سازمان امور عشایر ایران

داوطلبان پذيرفته شده، بايستی توانايی جسمانی انجام ماموريت های مكرر در مناطق دور دست عشايری و صعب العبور را داشته باشند.

سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی

براي مشاغلی كه تسلط به يكی از زبانهای خارجی از شرايط آنها ذكر شده از افراد در مرحله بررسی مدارك تسلط به زبان مربوطه ارزيابی می گردد و در صورت موفقيت وارد مرحله مصاحبه استخدامی ميگردند.

سازمان هواشناسی کشور

1 -طي نمودن موفقيت آميز دوره های آموزشی تخصصی هواشناسی به مدت شش ماه درمركز آموزش هواشناسـی و علـوم جـو جهـت دارندگان ساير مدارك تحصيلي(غير از رشته تحصيلی هواشناسی) براي متقاضيان مشاغل اختصاصی هواشناسی الزامي اسـت. صـدورحكم كارگزينی و پرداخت حقوق منوط به موفقيت و كسب امتيازهای لازم در دوره مربوطه ميباشد.
2 -ارائه تعهد خدمت نوبتكاری(شيفتی) درمشاغل پيش بين هواشناسی، كارشناس زيرساخت ارتباطات هواشناسی و كارشناس هواشناسـی الزامی ميباشد.

سازمان پزشکی قانونی کشور

1 -تمامی پذيرفته شدگان در شغل محلهای سازمان پزشكی قانونی كشور، بايستی توانايی انجام كار جهت مشاغل پذيرفته شده را به تشخيص كميسيون پزشكی اين دستگاه، دارا باشند.
2 -در شغل كارشناس آزمايشگاه تشخيص طبي(2) ،دارندگان مدرك تحصيلی ژنتيك انسانی مشروط به دارا بودن مدرك تحصيلی كارشناسی علوم آزمايشگاهی، ميتوانند در آزمون ثبت نام نمايند.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

1 -در شغل كارشناس امور هنری، علاوه بر مصاحبه استخدامی از تمامی داوطلبان معرفی شده در مرحله سه برابر ظرفيت، آزمون عملی بمنظور سنجش شايستگی های هنری صورت ميپذيرد.

آزمون استخدامی
منبع دروس عمومی آزمون استخدامی

مراحلی که در بالا ذکر کردیم شرایط ثبت نام و شرایط عمومی داوطلبین بود و همچنین موارد امتحانی برای دروس عمومی آزمون استخدامی. در این قسمت می خواهیم دو کتاب بسیار مهم و کاربردی به عنوان منبع دروس عمومی آزمون استخدامی نیز به شما معرفی کنیم که با استفاده از این دو کتاب که توسط اساتید برجسته کشور تألیف شده است خیال خود را از دروس عمومی این آزمون راحت کنید. این دو کتاب شامل : مجموعه سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی و آموزش نکته به نکته دروس عمومی آزمون استخدامی می باشد.

این کتاب شامل آموزش نکته به نکته کلیه دروس عمومی آزمون استخدامی می باشد به همراه درسنامه. در این کتاب به صورت کامل به توضیح تمامی دروس عمومی آزمون استخدامی پرداخته می شود که به صورت تشریحی می باشد و شما به صورت کامل با مباحث دروس عمومی آشنا می شوید.

کتاب نکته به نکته دروس عمومی آزمون استخدامی

پس از مطالعه کتاب آموزش نکته به نکته دروس عمومی و زمانی که به صورت کامل به دروس مسلط شدید حالا زمان آن رسیده است که با استفاده از این کتاب که شامل تست های آزمون های سال های گذشته می باشد میزان یادگیری خود را محک زده و هم با سوالات آزمون استخدامی آشنا شوید و هم خود را برای آزمون آماده سازید.

دروس عمومی آزمون استخدامی
آزمون استخدامی رشته کامپیوتر

متقاضیانی که رشته تحصیلی آنها کامپیوتر بوده است می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند. عنوان شغل هایی که متقاضیان رشته کامپیوتر می توانند داشته باشند شامل : هنرآموز کامپیوتر - کارشناس شبکه - کارشناس امور سخت افزار رایانه و ... می باشد که در این قسمت جدول دروسی که در آزمون استخدامی برای این سه شغل می باشد را ذکر میکنیم.

[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="green"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  72   کارشناس شبکه كد شغلی 3175 1- شبکه های کامپیوتری
2- امنیت شبکه
3- سیستم عامل
4- مدارهای منطقی و الکترونیکی
5- معماری کامپیوتر
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="green"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  82     هنرآموز کامپیوتر كد شغلی 3251   1- ذخیره و بازیابی اطلاعات
2- برنامه نویسی پیشرفته
3- شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه
4- ساختمان داده ها
5- طراحی الگوریتم
5- پایگاه داده
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="blue"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  60     کارشناس امور سخت افزار رایانه كد شغلی 3130   1- معماری کامپیوتر
2- شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه
3- مدارهای منطقی و الکترونیکی
[/ultimate_info_table]

برای دروس تخصصی متقاضیان رشته کامپیوتر نیز کتابی را در نظر گرفتیم که به شما معرفی میکنیم. این کتاب شامل تست های آزمون استخدامی رشته کامپیوتر سال 99 و سال های گذشته است که به همراه پاسخنامه کاملا تشریحی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. با مطالعه این کتاب به راحتی می توانید خود را برای دروس تخصصی کامپیوتر آزمون استخدامی آماده سازید.

آزمون استخدامی کامپیوتر
آزمون استخدامی رشته حسابداری

متقاضیانی که رشته تحصیلی آنها حسابداری بوده است می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند. عنوان شغل هایی که متقاضیان رشته حسابداری می توانند داشته باشند شامل : هنرآموز حسابداری - حسابرس - حسابدار - بانکدار - کارشناس برنامه و بودجه - مسئول خدمات مالی و ... می باشد که در این قسمت جدول دروسی که در آزمون استخدامی برای این مشاغل می باشد را ذکر میکنیم.

[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="yellow"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  20       هنرآموز حسابداری كد شغلی 2524     1- اصول حسابداری 1 و 2
2- مفاهیم و روش های آماری
3- حسابداری شرکت ها
4- حسابداری صنعتی
5- ریاضیات مالی
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="blue"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  44       حسابدار كد شغلی 3029     1- اصول حسابداری 1 و 2
2- حسابداری میانه و پیشرفته
3- حسابداری دولتی و بخش عمومی
4- بودجه، قانون محاسبات عمومی و قانون مناقصات
5- مدیریت مالی
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="green"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  45       حسابرس كد شغلی 3032     1- اصول حسابداری 1 و 2
2- حسابداری میانه و پیشرفته
3- حسابرسی
4- حسابداری و حسابرسی دولتی و بخش عمومی
5- بودجه، قانون محاسبات عمومی و قانون مناقصات
[/ultimate_info_table]

برای دروس تخصصی متقاضیان رشته حسابداری نیز کتابی را در نظر گرفتیم که به شما معرفی میکنیم. این کتاب شامل تست های آزمون استخدامی رشته حسابداری سال 99 و سال های گذشته است که به همراه پاسخنامه کاملا تشریحی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. با مطالعه این کتاب به راحتی می توانید خود را برای دروس تخصصی حسابداری آزمون استخدامی آماده سازید.

سوالات طبقه بندی شده دروس حسابداری استخدامی
استخدام وزرات آموزش و پرورش

از آنجایی که علاقه مندان و متقاضیان شغلی معلمی بسیار زیاد است و افرادی زیادی همه ساله به این شغل جذب می شوند در این قسمت می خواهیم در رابطه با مشاغل دبیری و رشته های مورد نیاز و دروس این مشاغل توضیحاتی را خدمت شما متقاضیان این شغل بگوییم.  رشته هایی که برای مدارس ابتدایی و نظری پذیرش دارند عبارتند از : دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی و روان شناسی - روانشناسی شخصیت و علوم تربیتی - دانش آموختگان رشته های روانشناسی بالینی - سنجش و اندازه گیری - برنامه ریزی درسی و تخقیقات آموزشی می باشد. در ادامه به به صورت مجزا به مشاغل دبیری و رشته های مورد پذیرش آن برای آزمون استخدامی 1400 می پردازیم.

آزمون استخدامی 1400

شغل دبیری تربیت بدنی

big circle کارشناسی و کارشناسی ارشد  تربیت بدنی 

big circle کارشناسی و کارشناسی ارشد  

شغل دبیری ریاضیات

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی

شغل دبیری زیست شناسی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد زیست شناسی، بیولوژی 

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری علوم تجربی و زیست شناسی محض  

شغل دبیری عربی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری زبان و ادبیات عرب 

big circle دانش اموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد عربی و مترجمی زبان عربی

شغل دبیری فیزیک

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری فیزیک، فیزیک محض، فیزیک کاربردی و هواشناسی 

big circle دانش آموختگان کارشناسی وکارشناسی ارشد فیزیک علوم دریا و فیزیک اتمی هم پذیرش می‌شوند.

شغل دبیری ادبیات فارسی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان فارسی

شغل دبیری دینی و قرآن

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری الهیات، معارف اسلامی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم قران و حدیث. دانش آموخته حوزه.

شغل دبیری انگلیسی

big circle کلیه دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های زبان انگلیسی

شغل دبیری شیمی

big circle دانش آموختگان کارشناسی، کارشناسی ارشد کلیه گرایش های شیمی (آلی، تجزیه، کاربردی)

شغل دبیر علوم اجتماعی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، مطالعات اجتماعی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد، برنامه ریزی اجتماعی، مردم شناسی و جامعه شناسی

آزمون رشته مربی پرورشی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های روانشناسی (رشد، شخصیت، بالینی)

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های مشاوره تربیتی و علوم قرآنی

big circle دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های علوم معارف اسلامی

موارد آزمون برای آموزش و پرورش
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="green"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  32       دبیری هنر كد شغلی 2601     1- مبانی هنرهای تجسمی
2- طراحی
3- خلاقیت تصویری
4- درک عمومی هنر
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="blue"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  33       دبیری تاریخ كد شغلی 2602     1- تاریخ جهان (اروپا - قرون وسطی - رنسانس - قرون جدید)
2- تاریخ ایران پیش از اسلام (ایران باستان)
3- تاریخ ایران دوره اسلامی (ایران در دو قرن نخستین - ایران میانه تا پایان صفوی)
4- تاریخ ایران معاصر (با نگاهی ویژه به انقلاب اسلامی)
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="yellow"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  35       دبیر علوم اجتماعی كد شغلی 2611     1- مبانی جامعه شناسی
2- روش تحقیق
3- نظریه های جامعه شناسی
4- مفاهیم و حوزه های جامعه شناسی
[/ultimate_info_table]
[ultimate_info_table design_style="design06" color_scheme="green"]
ردیف عنوان شغل مواد آزمون
  36                   مربی امور تربیتی مدارس كد شغلی 2613           1- تعلیم و تربیت اسلامی
2- فلسفه و مبانی تعليم وتربيت در اسناد تحول بنيادين آموزش و پرورش
3- سبك زندگی اسلامی ـ ايرانی
4- آشنايی با علوم قرآنی
5- مباحث فرهنگی روز
6- رفتار و روابط انسانی در مدرسه
7- مبانی روان شناسی عمومی و رشد
[/ultimate_info_table]

در پایان باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای موفقیت و قبولی در آزمون استخدامی و فعالیت در شغل مورد نظر نیاز است که بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید و برای موفقیت در این آزمون شما نیاز به منابع بسیار کامل و جامعی دارید تا با استفاده از آنها بتوانید خود را برای آزمون استخدامی سال 1400 آماده کنید. ما در این قسمت تمامی منابعی که شما برای آزمون استخدامی نیاز دارید که برای شما آماده کرده ایم که شامل کتاب و فیلم های آموزشی هستند و توسط اساتید برتر کشور تهیه شده اند و کامل ترین و جامع ترین منابعی هستند که شما می توانید در اختیار داشته باشد.

آزمون استخدامی

با آرزوی موفیت برای شما عزیزان در آزمون استخدامی سال 1400

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها