فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان
کتاب نکته به نکته عمومی استخدامی-ادبیات فارسی

درس زبان و ادبیات فارسی در آزمون استخدامی خود شامل بر هفت مبحث است:

در آزمون استخدامی فرض بر این است که متقاضی به عنوان فردی فارغ التحصیل از مقطع (حداقل) کاردانی، دروس پایه‌ای ادبیات فارسی را گذارنده است. به عبارت دیگر حداقل درسی سه واحدی در زمینۀ ادبیات فارسی را گذرانده است. مفاد این سه واحد درس ادبیات بر مبنای سیلابس تعیین شده توسط وزارت علوم در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و سرفصل‌های آن فارغ از کتاب مورد استفاده توسط استاد، بر اساس سیلابس وازرت علوم مشخص هستند.

در آزمون استخدامی نیز این سرفصل‌ها و سیلابس وزارت علوم مبنای طراحی سوال قرار می‌گیرد. علاوه بر این سرفصل‌ها، ممکن است سوالاتی نیز از کتاب‌های ادبیات فارسی دوران دبیرستان در آزمون استخدامی مطرح شوند. بر همین اساس می‌توان مباحث مطرح در درس ادبیات فارسی آزمون استخدامی را به صورت مشخص شناسایی کرد.

پس نکتۀ اولی که باید در نظر بگیرید این است که در آزمون استخدامی از شما انتظار می‌رود تا بر ادبیات فارسی در حد یک درس سه واحدی دانشگاهی تسلط داشته باشید. مباحث مطرح در آزمون استخدامی به شرح زیر هستند:

1- آرایه: حدود یک هفتم سوالات در بخش عمومی آزمون استخدامی در درس ادبیات مربوط به آرایه‌ها هستند. سطح این بخش از مطالب در حد آن چیزی است که دانش‌آموزان غیر علوم انسانی در دبیرستان داشته‌اند. نکتۀ مهم اینجاست که شما علاوه بر دانستن تعاریف آرایه‌ها، باید قادر به تشخیص آنها در سوالات تستی باشید.

2- لغت: معانی لغات از شما سوال می‌شوند و عموماً از درس ادبیات و کتاب‌های نشر دانشگاهی و همچنین کتاب سال آخر دبیرستان استخراج می‌شوند.

3- درک مطلب: شما باید معنای متن و اشعار را درک کنید و شباهت معنایی متون یا اشعار مختلف را متوجه شوید تا تست‌های این قسمت را پاسخ دهید.

4- دستور زبان: اجزای اصلی جمله و نقش دستوری کلمات مختلف در ترکیب جملات محور اصلی سوالات این بخش هستند.

5- تاریخ ادبیات: معمولاً سوالات این بخش از کتاب ادبیات فارسی نشر دانشگاهی و یا کتاب نشر سمت طرح می‌شوند.

6- نگارش: با توجه به اینکه افراد موفق در آزمون استخدامی در ادارات مشغول به کار می‌شوند و نیاز به نگارش نامه‌ها یا متون اداری دارند این بخش در پی بررسی توانایی متقاضی در نگارش صحیح است. پس غلط‌های نگارشی متداول از موضوعات اصلی سوالات این بخش هستند.

7- زبان فارسی

در کتاب آموزش به نکته نکته دروس عمومی آزمون استخدامی، درس ادبیات فارسی شامل بر آموزش موارد بالا است و به صورت فشرده و ساده این مباحث را آموزش داده است.

ادبیات و زبان فارسی آزمون استخدامی

تمامی این مباحث همگی در کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی به صورت تست وجود دارد که شما داوطلب گرامی میتوانید از طریق لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید) این کتاب را تهیه فرمایید

جهت کسب اطلاعات بیشتر از مباحث دروس عمومی آزمون استخدامی میتوایند به لینک زیر مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درس زبان و ادبیات فارسی و مطالب این درس در کتاب مجموعه سوالات طبقه‌بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی اینجا کلیک کنید.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریا
1 سال قبل

سلام، خسته نباشید. این کتاب فقط تشریحیه یا تست هم داره؟

1 سال قبل
پاسخ به  پریا

با درود
دوست عزیز این کتاب فقط به صصورت تشریحی تمام مباحث را توصیح داده است