فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی مشهد

1
توضیحات

در این قسمت با بخش های مختلف هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی آشنا خواهید شد.

هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی
برای مشاهده کلیک کنید
13 دقیقه
2
توضیحات

در این قسمت با بخش های مختلف هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی آشنا خواهید شد.

هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی
برای مشاهده کلیک کنید
4 دقیقه
3
توضیحات

در این قسمت بازدید حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش از هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی را مشاهده می فرمایید.

بازدید حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی
برای مشاهده کلیک کنید
2 دقیقه
4
توضیحات

وحید نازپرور مقاو اول کشوری را در رشته ساختمان کسب کردند از هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی مشهد.

وحید نازپرور مقام اول کشوری رشته ساختمان
برای مشاهده کلیک کنید
1 دقیقه
جزئیات
نظرات کاربران

هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی مشهد

مدرسه مهندسان! بازخوانی تاریخ هنرستان«سید جمال الدین اسدآبادی»

منطقه ۷، محله مقدم، خیابان فداییان اسلام. به فاصله‌ای طولانی، دیوار خوش‌نقش و نگاری را می‌پیمایم و تا رسیدن به سردر هنرستان جمال‌الدین، گمان نمی‌برم دیوارهای بنای باهویتی باشد که به‌دنبال آن هستم؛ سردر مدرسه اما تنها یک نشانه‌ از نشانه‌های بزرگی و اهمیت مدرسه‌ای است که بیش از نیم قرن، خطرات و خاطرات فراوانی به خود دیده و اکنون با حوضچه زیبا، درختان سر‌به‌فلک کشیده و حال و هوای خوشش، از پس سالیان سپری‌شده، آماده نوشته شدن بر کاغذهای روزنامه ماست.قرار من با مهندس اورعی، مدیر کنونی این مدرسه تاریخی، ساعت دو و نیم عصر است، این یعنی دو ساعت فرصت برای گشتن در صحن این مدرسه سه هکتاری، عکس گرفتن از جای‌جای مدرسه و صحبت با دانش‌آموزانی که در مهربانی و ادب نمونه‌اند.پیش از ورود، در بسته مدرسه، نام حک‌شده مدرسه بر سردر آن «هنرستان صنعتی سیدجمال‌الدین اسدآبادی» و جمله‌ای که نوشته شده «اینجا سرآغاز تولد یک مهندس است» اولین دیدنی‌هایی است که در هنگام ورود جلوی راهم قرار می‌گیرد.

آثار برگزیده هنرجویان هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

دهه ۳۰ – نفحات نفت
درهای مدرسه که گشوده می‌شود، سمت راست من،در فضایی با حیاطی خاکی که در گوشه و کنارش گل و علف با فنس محصور‍‌شده، ایستگاه دوچرخه‌هایی است که من را می‌برد به روزهای خوش دبیرستان. ۱۳۳۷ عددی است که تاریخ به نشانه سال تأسیس این هنرستان توسط حاج احمد سروقدی بر سردر آن ثبت کرده است. ساختمان مدرسه اما سال‌ها پیش از این تاریخ احتمالا توسط طراحان انگلیسی برای شرکت نفت ایران ساخته شده است. در آن سال‌ها، شرکت نفت که در طرق مشغول به کار بوده، این محیط را به عنوان تعمیرگاه تاسیسات خود احداث می‌کند و پس از پایان فعالیت خود در این حوزه، ساختمان را به اداره فرهنگ آن زمان تحویل می‌دهند؛ این تاریخ، همان عدد ۱۳۳۷ است که سال تأسیس هنرستان جمال‌الدین را نشان می‌دهد.

دهه۴۰ – ثبت و ثبات
دهه چهل، دهه ثبات و ساختن است؛ در آغاز این دهه است که سند مدرسه به طور رسمی به نام اداره فرهنگ ثبت می‌شود؛ اگرچه در آغاز این دهه این‌جا مدرسه‌ای فنی‌‌حرفه ای به شمار می‌آید، اما در پایان دهه، دانش‌آموزان آن با عنوان دانشجو از هنرستان فارغ‌التحصیل می شوند؛ تا انتهای دهه چهل، سه گروه از هنرجویان، درس خود را در این هنرستان به پایان برده‌اند.

دهه۵۰- هنرستان فنی
به قول حسین معصومی‌نژاد، معاون آموزشی هنرستان، «تغییرات ساختمان هنرستان در طی سالیان، از روی ظاهر بناها قابل تشخیص است؛ ساختمان‌های آجری و بندکشی‌شده به سبک قدیم، متعلق به ساخت‌و‌سازهای اولیه است و قسمت‌هایی که نمای جدید دارند، بعدها احداث شده‌اند.» در ابتدا، فضاهای از قبل احداث‌شده را به بخش‌های برق، صنایع فلز، ساخت‌و‌تولید و چوب اختصاص می‌دهند. در آن زمان، این مجموعه با عنوان «هنرستان فنی»، نیروی انسانی لازم برای بخش‌های گوناگون صنعت را آموزش می‌داده است.سال۱۳۵۳ است که مجموعه‌ای از تغییرات مهم اداری و ساختمانی، حال‌و‌هوای مدرسه را تغییر می‌دهد. بنای مجموعه آموزشی شماره یک، آمفی‌تئاتر و کارگاه‌های ماشین‌افزار و برق در همین سال احداث می‌شود. ماشین‌ها و ابزارآلات مورد استفاده در آن‌سال‌ها با علائم و نشان‌های سوئدی خود در ذهن هنرجویان و صنعتگران قدیمی این مدرسه بر جای مانده‌اند؛ این وسایل را مهندسان سوئدی با خود به اینجا آورده بودند که ساخت‌و‌سازهای سال۵۳ مدرسه، نتیجه تلاش‌های آن‌ها بود.

دهه ۶۰- مدرسه شهدا
انقلاب که می‌آید، مجسمه رضاخان غیبش می‌زند؛ اسم مدرسه هم که رضاشاه بوده، مُهر می‌خورد به اسم یک مبارز آزاده: «جمال‌الدین اسدآبادی»؛ این‌گونه صنعت و آیین به هم گره می‌خورند تا چرخ صنعت این مملکت به دست بچه‌های مومن انقلاب بگردد و بگردد تا امروز که به گفته مدیر هنرستان، مهندس اورعی «شاید نیمی از صنعت‌کارهای موفق خراسان، دانش‌آموز این هنرستان بوده‌اند و این مدرسه، نود و یک شهید به انقلاب هدیه کرده است.»
جنگ، نود و یک دانش‌آموز این مدرسه را با خودش می‌برد به بهشت؛ از میان شهدای این مدرسه، شهید اورعی غدیری، شهید رمضان‌زاده، شهید سیدعلی میررضایی، شهید شجاعی و شهید علی مهریزی، تنها برخی از اسامی درخشان این مرز و بومند.
سال۶۶ نمازخانه جدید مدرسه احداث می‌شود، نمازخانه‌ای که بعدا جای خود را به کارگاه ریخته‌گری می‌دهد تا نمازخانه‌ای بزرگ‌تر در مرکز هنرستان تأسیس شود.در همین سال- سال۶۶ – حوض زیبای مدرسه که برای سال‌ها با انبوهی از مصالح ساختمانی پر‌شده‌بود، با تلاش مهندس جعفری و مهندس خالقی، مسئولان وقت هنرستان، دوباره راه‌اندازی می‌شود و حال‌و‌هوایی خوش به این مجموعه آموزشی می‌دهد.

دهه ۷۰- نظام جدید
سال۷۴ راه‌اندازی نظام‌ جدید آموزشی، پای کارشناسان وزارت آموزش و پرورش را برای بررسی فنی هنرستان به این حیاط باز می‌کند. تأیید این هیئت کارشناسی منجر می‌شود به راه‌اندازی آموزشکده شماره۲ مشهد. به این‌ترتیب، تأسیس آموزشکده ثامن‌الحجج(ع) در سال۷۶، دانشجویان سراسر کشور را برای چندسال میهمان این ساختمان قدیمی می‌کند.

دهه ۸۰- دهه جداسازی
سال۸۳ با وجود تلاش‌های فراوان مسئولان مدرسه برای جلوگیری از تفکیک و تجزیه صحن هنرستان، بخشی از مدرسه که خانه مدیر سابق هنرستان هم در آن قرار داشته از آن جدا می‌شود و به بهانه نامناسب بودن برای تحصیل دانش‌آموزان در اختیار بخش غیر‌دولتی قرار می‌گیرد تا به این‌ترتیب مدرسه غیرانتفاعی«ثابت ‌بیگیان» در کنار این هنرستان تأسیس شود؛ مدرسه‌ای که در حال حاضر، تعطیل شده است.

دهه ۹۰- ثبت ملی
‌هنرستان جمال‌الدین، قدیمی‌ترین مدرسه صنعتی مشهد پس از هنرستان شهید بهشتی است. معماری، طبیعت و تاریخ این مدرسه، آن‌قدر کم‌نظیر است که دوستدارانش را به فکر ثبت ملی آن انداخته است؛ تلاشی که به گفته مدیر مدرسه، به خواست مدیران ناحیه۲ آموزش‌و‌پرورش متوقف مانده.

این روزها اما رنگ ریخته دیوارها، سیستم معیوب گرمایی، مخروبه بودن بنای برخی سالن‌ها و رهاشدن زباله‌ها در قسمت‌های انتهایی مدرسه، سلامت و امنیت بچه‌ها را تهدید می‌کند؛ تهدیدی که به نظر می‌رسد دلیلی فراتر از دفتر مدیر مدرسه داشته باشد. شجریان، معاون مدرسه از زخم هایی که بر دل این بنای فرهنگی نشسته است، می‌گوید و از اینکه: «سرانه اختصاص‌داده‌شده به دانش‌آموزان این مدرسه با کوچک‌ترین مدارس شهر برابر است و این در حالی است که هزینه بسیار بیشتری برای فراهم آمدن امکانات در این مجموعه لازم است.»
او با اشاره به اینکه «ظرفیت‌های کاربری این مدرسه، بسیار بیشتر از استفاده‌ای است که در‌ حال‌‌حاضر از آن می‌شود»، تأکید می‌کند: «متاسفانه آموزش و پرورش ناحیه۲، به جای احیا و نگهداری این مدرسه به‌دنبال تفکیک و جداسازی بخش‌های مختلف آن است.» مهندس عباس اورعی، مدیر مدرسه نیز در میان صحبت‌های خود، این حرف‌ها را تأیید می‌کند اما امیدوار است که تلاش‌هایش برای ثبت ملی این مدرسه به بار بنشیند.
ثبت مدرسه جلال‌الدین به عنوان مدرسه‌ای با ارزش تاریخی و هویت ملی، کمترین حقی است که می‌توانیم برای چند ده‌هزار دانش‌آموز و فارغ‌التحصیل آن به رسمیت بشناسیم.بازسازی و بازآفرینی مهم است، اما مهم‌تر حفظ هویتی است که درگذر سال‌ها به ما رسیده است.
                                                                                                                                                       مصطفی توفیقی

با توجه به قدمت هنرستان سعی کردم تصاویری از فارغ التحصیلان هنرستان را جمع آوری کرده و به مرور زمان به آلبوم وبلاگ اضافه کنم تا اولاً یاد آوری برای دوستداران هنرستان شود ثانیاً انشاء الله مورد استفاده علاقه مندان به رشته های هنرستانی گردد.

آثار برگزیده هنرجویان هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

تعدای از هنرجویان سال 1347 رشته صنایع فلزی

آثار برگزیده هنرجویان هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

سخنرانی استاد بازنشسته و صنعتکار موفق مهندس آل شیخ در جمع فارغ التحصیلان

یادمان یاشد کلیه عزیزانی که در تصاویر ذیل می بینید با توکل به خدا، توسل به ائمه و تلاش روز افزون توانسته اند قسمتی از بار عظیم صنعت خراسان را بدوش بگیرند و موفقیت های بزرگی را آفریده اند از جمله : طراحی و ساخت سیلندر و پیستون تانک های چیفتن ،طراحی و ساخت موتورهای هوا خنک هواپیما ها، طراحی و نمونه سازی هلی کوپترهای تک سرنشین ، طراحی و ساخت سپر و گار محافظ،  طراحی و ساخت آشپزخانه سیار نظامی، طراحی و ساخت انواع مبدل های حرارتی و نیروگاهی و دهها نمونه دیگر

معرفی هنرستان اسد آبادی مشهد
معرفی هنرستا اسدی آبادی مشهد
معرفی هنرستان اسدآبادی مشهد

تعدادی از فارغ التحصیلان رشته ساخت و تولید هنرستان سید جمال و مهندسین موفق

فارغ التحصیلان موفق سال 1362 هنرستان در رشته های مختلف مدیران موفق فعلی

مهندس مجید کروچی فراغ التحصیل هنرستان سید جمال الیدن اسد آبادی و فوق لیسانس مکانیک و مدیر وصاحب امتیاز شرکت جوش آزما

تعدادی از فارغ التحصیلان رشته صنایع فلزی، مهندسین وصنعتکاران موفق فعلی ایران عزیز اسلامی

دارای مجوز مدارس ماندگار

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

افتتاحیه دستگاه تراش CNC هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی مشهد

معرفی هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
معرفی هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

درخشش هنرجویان هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی در مسابقات استارتاپ مرکاپ و کسب مقام اول در سطح استان خراسان رضوی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

کسب مقام اول مسابقات والیبال آموزشگاه های ناحیه 2 مشهد توسط هنرجویان هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

بازدید اولیا هنرجویان از کارگاه های هنرجویان و آشنایی آنها با رشته تحصیلی فرزندشان

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

کسب مقام اول فوتسال هنرجویان هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی در ناحیه 2 مشهد

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

بازدید دانش آموزان پایه نهم در هفته مشاغل از هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی جهت انتخاب رشته

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

فعالیت هنرجویان رشته ساختمان هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

کسب مقام اول مسابقات مرکاپ

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

فعالیت هنرجویان رشته صنایع فلزی هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

بازدید کارشناسان محترم اداره ناحیه 2 از کارگاه ماشین ابزار هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

فعالیت هنرجویان رشته صنایع چوب و مبلمان هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

فعالیت هنرجویان رشته مکانیک خودرو هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

نمایشگاه هنرجویان رشته متالورژی هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

مراسم اهدا جوایز و تقدیر از هنرجویان برتر هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

فعالیت هنرجویان پایه دهم و یازدهم رشته الکتروتکنیک هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

طراحی و تولید 360 نیمکت یک نفره توسط هنرجویان

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

مذاب ریزی هنرجویان رشته متالورژی در حضور اولیا خودشون

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

محمد هوشمند نفر دوم رشته صنایع فلز در اولین المپیاد شایستگی محور هنرستان های فنی و حرفه ای مرحله کشوری

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

وحید نازپرور نفر اول رشته ساختمان در اولین المپیاد شایستگی محور هنرستان های فنی حرفه ای مرحله کشوری

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

راهنمای هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

بازدید آقای دکتر کمریی معاول آموزش متوسطه وزارت و آقای آذرکیش رییس دفتر فنی و حرفه ای وزارت از هنرستان ماندگار سید جمال الدین اسد آبادی

هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی
هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها