فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته صنایع غذایی

رشته‌ی صنایع غذایی یکی از رشته‌های زیر شاخه‌ی گروه کشاورزی و غذا محسوب می‌شود. هدف از این رشته تولید کردن و برداشت کردن مواد خام گیاهی و دامی است و این در صورتی انجام می‌شود که تمامی کیفیت محصول تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد حفظ می‌شود. در واقع این رشته بیشتر به دروس شیمی و زیست مربوط می‌شود و در همین زمینه‌ها می‌باشد.

رشته صنایع غذایی

این رشته شامل یک سری اصطلاحات است که به صورت انگلیسی است پس نیاز است که شما با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید تا در این زمینه به مشکل بر نخورید. این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا شامل این گرایش‌های مهندسی صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی، فناوری مواد غذایی می‌باشد.

دروس رشته صنایع غذایی

رشته صنایع غذایی پایه دوازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق )3 عربی زبان قرآن 3
فارسی 3 تاریخ معاصر
سلامت و بهداشت تربیت بدنی 3
آمادگی دفاعی مدیریت خانواده و سبک زندگی
اخلاق حرفه ای روغن کشی میوه و دانه های روغنی
تولید و بسته بندی فرآورده های دام و طیور دانش فنی تخصصی
کارآموزی
رشته صنایع غذایی پایه یازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق )2 عربی زبان قرآن 2
فارسی 2 زبان خارجی 2
علوم اجتماعی تربیت بدنی 2
انسان و محیط زیست ریاضی 2
درس انتخابی (1- هنر 2-تفکر و سواد رسانه ای) کارگاه نوآوری و کارآفرینی
درس انتخابی (1- کاربرد فناوری های نوین 2-مدیریت تولید ) شیمی
تولید کمپوت و کنسرو تولید و بسته بندی فرآورده های غلات
رشته صنایع غذایی پایه دهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق )1 عربی زبان قرآن 1
فارسی 1 زبان خارجی 1
جغرافیای عمومی و استان شناسی تربیت بدنی 1
الزامات محیط کار ریاضی 1
زیست شناسی فرآوری گیاهان دارویی و خشکبار
تولید فرآورده های لبنی دانش فنی پایه
آب و خاک و گیاه

ویژگی های علاقه مندان به این رشته

کسانی که وارد این رشته می‌شوند باید در ابتدا به این رشته علاقه داشته باشند در کنار علاقه یک سری ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارند که علاقه‌مندان این رشته باید به آن‌ها دقت کنند. کسانی که وارد این رشته می‌شوند باید توان و حوصله کار کردن برای ساعات طولانی در کارخانه جات را داشته باشند. در این رشته اهمیت دادن به مسائل بهداشتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به کار گروهی علاقه‌مند باشند و بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. از توان جسمی خوبی برخوردار باشند. توان محاسبه‌ی سنگین و یادگیری نرم‌افزارهای مختلف را داشته باشند. حوصله‌ی کار با دستگاه‌های پیچیده‌ی آزمایشگاهی را داشته باشند. به دروسی مثل شیمی و زیست علاقه‌مند باشند و به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند.

معرفی رشته صنایع غذایی
بازار کار رشته صنایع غذایی

امروزه با تغییراتی که در سبک زندگی مردم جامعه پیش آمده است و با زندگی کارمندی و زمان کم برای تهیه‌ی مواد غذایی به صورت تازه، کارخانجات زیادی در زمینه‌ی مواد غذایی تأسیس شده است که جوابگوی نیاز افراد جامعه است و به دلیل استقبال زیاد از این محصولات تعداد آن‌ها رو به افزایش است. پس فارغ‌التحصیلان این رشته نگران آینده شغلی خود نباشند زیرا با رونق گرفتن کارخانه های مواد غذایی و تولیدات این محصولات بازار کار برای فارغ‌التحصیلان این رشته نیز بهتر و بیشتر فراهم می‌شود. همچنین فارغ التحصیلان این رشته پس از گذراندن دوران تحصیل خود بنا بر دانش و استعداد و توانایی که در زمان تحصیل به دست می‌آورند می‌توانند در زمینه‌ی مدیریت و تولید مواد غذایی، کار در آزمایشگاه‌های مربوطه، تحقیق و پژوهش برای بهبود کیفیت تولید مواد غذایی، خلاقیت برای ساخت محصولات جدید فعالیت کند و همچنین می‌تواند به عنوان مشاور در بخش‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

معرفی رشته صنایع غذایی
معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    4 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    4 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها