فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته تربیت کودک

رشته کودکیاری یکی‌دیگر از رشته‌های فنی حرفه‌ای است که بسیار مهم و کاربردی است و علاقه‌مندان خاص خود را دارد. این رشته در ارتباط با کودکان است و برای کسانی که کودکان و ارتباط با کودکان برایشان دلنشین است بسیار رشته‌ی مناسبی است. دنیای بچه‌ها یک دنیای شاد و بسیار خاص است. زیرا تمامی مفاهیم اخلاقی، اجتماعی، ذهنی و عاطفی بچه‌ها در همان زمان کودکی شکل می‌گیرد. پس دوران کودکی بسیار دوره‌ی مهم در زندگی هر فردی محسوب می‌شود.

معرفی رشته تربیت کودک

هدف این رشته تربیت افراد باتجربه و خبره در زمینه‌ی مسائل کودکان است. همانطور که گفتیم دوران کودکی مهمترین بخش زندگی هر انسانی است. پس چه بهتر است در این زمان کودکان ما در کنار کسانی باشند که ارتباط با کودکان و مسائل مربوط به این سن از کودکان را بداند و آموزش دیده باشد و باعث رشد و شکوفایی استعداد و شخصیت کودکان ما باشد. مربیان متخصص در این زمینه به راحتی می‌توانند در شکل‌گیری شخصیت و رشد فردی و اجتماعی کودکان نقش به سزایی داشته باشند.

دروس رشته تربیت کودک

رشته تربیت کودک پایه دوازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق)3 عربی، زبان قرآن 3
فارسی 3 تاریخ معاصر
سلامت و بهداشت تربیت بدنی 3
آمادگی دفاعی مدیریت خانواده و سبک زندگی
اخلاق حرفه‌ای پرورش مهارت‌های شناختی و خلاق کودک
پرورش مهات‌های عاطفی- اجتماعی کودک دانش فنی تخصصی
کارآموزی
رشته تربیت کودک پایه یازدهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق)2 عربی، زبان قرآن 2
فارسی 2 زبان خارجی 2
علوم اجتماعی تربیت بدنی 2
انسان و محیط زیست ریاضی 2
درس انتخابی (1-هنر 2- تفکر و سواد رسانه‌ای) کارگاه نوآوری و کارآفرینی
درس انتخابی (1-کاربرد فناوری‌های نوین 2- مدیریت تولید) شیمی
پرورش مهارت‌های ارتباطی و مشارکتی پرورش مهارت‌های کلامی کودک
رشته تربیت کودک پایه دهم
تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق)1 عربی، زبان قرآن 1
فارسی 1 زبان خارجی 1
جغرافیای عمومی و استان شناسی تربیت بدنی 1
الزامات محیط کار ریاضی 1
زیست شناسی مراقبت از سلامت کودک
کنترل بهداشت و ایمنی محیط مراکز پیش از دبستان دانش فنی پایه
ارتباط مؤثر

توانایی‌های لازم برای ورود به رشته تربیت کودک

برای انتخاب هر رشته و هر شغلی یک سری موارد است که باید مد نظر قرار گرفته شود. برای ورود به رشته تربیت کودک نیز همینطور است. این رشته به دلیل اینکه با کودکان ارتباط دارد از حساسیت‌های بیشتری نیز برخوردار است و کسی که وارد این رشته می‌شود باید تمامی این موارد را در نظر بگیرد. کسی که وارد این رشته می‌شود و می‌خواهد در این زمینه مشغول به کار شود باید قدرت استدلال، قدرت تفکر و حافظه خوبی داشته باشد انجام کارهای ظریف را بلد باشد و بتواند در زمان مناسب عکس العمل‌های درستی را انجام دهد. از نظر جسمی در شرایط مناسبی باشد و توانایی ارتباط با دیگران را داشته باشد. داشتن روحیه‌ی همدلی و مشارکت نیز یکی از موارد مهم برای ورود به این رشته است. علاقه‌مندان به این رشته باید از نظر دیداری، شنیداری و گفتاری در شرایط مساعدی باشند. علاقه‌ی هنری و علاقه‌مند بودن به کودکان و احساس مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری داشتن از دیگر شرایطی است که علاقه‌مندان این رشته باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

معرفی رشته تربیت کودک
مهارت‌هایی که در رشته تربیت کودک کسب می‌کنید

علاقه‌مندان به رشته‌ی تربیت کودک با مسائل مختلفی از جمله سلامتی و بهداشت مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌ها آشنا می‌شوند و مراقبت از کودکان را می‌آموزند. مهارت در پرورش مهارت‌های کلامی و ارتباطی کودکان را بدست می‌آورند. این تجربه به دست می‌آورند که در زمینه‌ی پرورش مهارت‌های ارتباطی، عاطفی و اجتماعی کودکان را یاری کنند. کنترل بیماری‌های شایع کودکان، نظارت بر تغذیه کودک، انجام کمک‌های اولیه در هنگان بروز حوادث و آماده کردن کودکان برای خواندن و نوشتن و … از مهارت‌هایی که علاقه‌مندان این رشته در دوران تحصیل خود می‌آموزند که بسیار مهم و کاربردی هستند.

معرفی رشته تربیت کودک
آینده شغلی رشته تربیت کودک

فرصت‌های شغلی که برای این رشته وجود دارد همانطور که از اسم آن پیدا است با بچه‌ها در ارتباط است. این رشته با توجه به تنوع و گستردگی بسیار شغل حساسی است که نیاز به نیروی فراوانی دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند پس از به پایان رساندن دوران تحصیلات خود به عنوان مربی مهدکودک، مربی شیرخوارگاه، مربی مراکز آمادگی، مربی بهداشت مدارس، مربی کودکان استثنایی و مسئول آموزش و تنظیم خانواده در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند و حتی می‌توانند به صورت شخصی کار خود را انجام دهند.

معرفی کتاب

در این قسمت می‌خواهیم چند منبع بسیار مناسب و کاربردی برای شما هنرجویان عزیز این رشته معرفی کنیم. با استفاده از این منابع کامل و جامع به راحتی می‌توانید از پس دروس عمومی و تخصصی این رشته بر بیایید. این منابع شامل کتاب‌های سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه می‌باشد که شامل تست‌های تألیفی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌باشد. همچنین برای مسلط شدن کامل به دروس عمومی و پایه می‌توانید از کتاب نکته به نکته دروس عمومی و پایه استفاده کنید که به صورت طبقه‌بندی شده به توضیح دروس می‌پردازد و با استفاده از این کتاب شما به راحتی می‌توانید تسلط کافی روی دروس عمومی و پایه خود پیدا کنید. همچنین در کنار کتاب‌های مجموعه می‌توانید از فیلم آموزشی عمومی و پایه نیز استفاده کنید که به توضیح تمامی دروس عمومی و پایه در آن پرداخته می‌شود و سپس به حل تست‌های مربوط به آن مبحث می‌پردازد.

پک کامل فیلم آموزشی عمومی و پایه
کتاب تست عمومی و پایه
نکته عمومی و پایه

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    4.4 5 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    4.4 5 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها