فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

مصاحبۀ حضوری برای شغل آموزگار ابتدایی

برای استخدام به عنوان آموزگار ابتدایی، پس از قبولی در آزمون کتبی، وارد مرحلۀ گزینش می‌شویم که شامل بر مصاحبۀ حضوری می‌باشد. به طور کلی مصاحبۀ استخدامي، گفتگويي بين متقاضي استخدام و نمايندگان کارفرما است که طي آن، ويژگي‌هاي فردي، اجتماعي و حرفه‌اي متقاضي مورد ارزيابي و سنجش قرار مي‌گيرند و کارفرما بر اين اساس در مورد استخدام آن فرد تصميم‌گيري مي‌کند.

در مصاحبۀ استخدامی برای آموزگار ابتدایی، متقاضی از چند زاویه مورد سنجش قرار می‌گیرد. بر اساس تجربۀ داوطلبانی که طی چند سال اخیر در مصاحبه‌ها شرکت نموده‌اند، موضوعات مطرح در مصاحبه را می‌توان در چند بخش طبقه‌بندی کرد:

اول؛ توانایی او در تدریس و کلاس‌داری به صورت عملی بررسی می‌شود. یعنی از او خواسته می‌شود تا یک مبحث درسی را در حضور مصاحبه‌گران آموزش دهد. در این شرایط، مصاحبه‌گران نقش شاگرد را بازی می‌کنند و به عنوان شاگرد، شما را به چالش می‌کشند، یعنی بهانه گیری می‌کنند، سوالات مکرر می‌کنند و... . در این حالت واکنش‌های متقاضی و نحوۀ مدیریت موقعیت سنجیده می‌شود.

دوم؛ دانش تئوری شما را در حیطۀ آموزش، بخصوص در مورد سیاست‌های آموزش و پرورش را می‌سنجند. در این مورد، مطالعۀ سند تحول بنيادين آموزش و پرورش يا ساحت‌هاي ششگانة تربيتي مفید خواهد بود.

سوم؛ اطلاعات و امور اعتقادی مورد سوال قرار می‌گیرد. در این بخش، احکام شخصی و امور شرعی که مورد نیاز زندگی شخصی است، از سوالات مهم هستند. بعلاوه، اصول دین و مبانی اعتقادی متقاضی به عنوان فردی مسلمان نیز پرسیده می‌شوند.

چهارم؛ اطلاعات سیاسی نیز از موضوعات مورد توجه است. سوالات در این بخش، متوجه ساختار سیاسی کشور، ارکان و ارگان‌های مهم و مقام‌های رده بالای حکومت است. انتخابات، نحوۀ تشکیل اجزای دولت و حکومت، و وظایف و نحوۀ عملکرد آنها از موضوعات مورد پرسش هستند.

در کتاب «مصاحبۀ حضوری آزمون استخدامی» انتشارات چهارخونه، مباحث بالا توضیح داده شده و سوالات مطرح شده در سال‌های گذشته به عنوان نمونه پاسخ داده شده‌اند.

برای تهیۀ کتاب «مصاحبۀ حضوری آزمون استخدامی» روی تصویر زیر کلیک نمایید.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها