فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

مصاحبه با رتبه یک کنکور کامپیوتر خانم هانیه کفاش

جزئیات
نظرات کاربران

مصاحبه با رتبه‌های برتر کنکور 1401

«رشته کامپیوتر»

در این قسمت به مصاحبه با یک نفر از عزیزانی که رتبه برتر کنکور 1401 در رشته کامپیوتر هستند صحبت می‌کنیم. ضمن تبریک خدمت شما و آرزوی موفقیت‌های روز افزون خدمت شما.

سرکار خانم هانیه کفاش از استان خراسان رضوی شهر مشهد هستند که در کنکور 1401 فنی حرفه‌ای رشته‌ی کامپیوتر رتبه‌ی یک را بدست آوردند. در این قسمت مصاحبه‌ای با ایشان انجام دادیم که حتما برای دوستانی که می‌خواهند در کنکور 1402 شرکت کنند قابل توجه و کاربردی است.

سرکار خانم هانیه کفاش در این مصاحبه در رابطه با رشته کامپیوتر و چگونگی انتخاب این رشته صحبت می‌کنند. ایشان در مورد تحصیل در هنرستان، نحوۀ مطالعه و برنامه‌ریزی درسی و همچنین منابع مطالعه برای کنکور صحبت می‌کنند و به طور کلی از تجربیاتشان طی این مدت که منجر به موفقیتشان شد برایمان توضیح داده‌اند. امیدواریم که صحبت‌ها و تجربیات ایشون برای شما مفید واقع شود و شاهد موفقیت‌های روز افزون همه‌ی شما عزیزان باشیم.

دلیل شما برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی کامپیوتر چه چیزی بوده است؟

به دلیل علاقه‌ای که به رشته‌ی کامپیوتر و کار با نرم‌افزار داشتم و همچنین فعالیت‌هایی که در زمینه‌ی عکاسی و گرافیک قبل از سال دهم انجام داده بودم، تصمیم گرفتم این رشته‌ی تحصیلی را انتخاب کنم.

تعداد ساعات مطالعه‌ی درسی روزانه شما چه مقدار بوده است؟

تعداد ساعت‌های مطالعه‌ی من متغیر بود چون درگیر دروس مدرسه هم بودم اما در ایام تعطیل مانند تعطیلات نوروز و تابستان این تعداد ساعات به 8 الی 12 ساعت هم رسید.

نحوه‌ی برنامه‌ریزی شما برای مطالعه‌ی دروس به چه صورت بود؟

من برنامه‌ریزی را خودم انجام ندادم و از یک موسسه کمک گرفتم. در ابتدا من بیش‌تر وقت خود را به دروس اختصاصی مانند توسعه و وب (به دلیل این‌که در آزمون کنکور  تعداد سوالات بیش‌تری دارند) را اختصاص دادم. و بعد از آن شروع به مطالعه‌ی دروس عمومی و پایه که دارای ضریب بالایی هستند، نمودم.

برای آزمون کنکور از چه منابعی استفاده نمودید؟

برای مطالعه و تسلط بر کتاب‌های درسی از کتاب‌های استاد میرباقری و انتشارات چهارخونه استفاده نمودم و نحوه‌ی استفاده‌ی من به این گونه بود که ابتدا درسنامه را مطالعه کرده و سپس تست‌های مربوط به آن را می‌زدم.

شما دلیل موفقیت خود را چه چیزی می‌دانید؟

در ابتدا توکل به خدا و بعد از آن مطالعه‌ی مستمر، مطالعه‌ی من این گونه نبود که یک درس را فقط یک بار مطالعه کنم و بعد آن را کنار بگذارم، به این ترتیب من دروس تخصصی را حدود 10 بار حتی در زمان‌های جبرانی مطالعه کردم. هم‌چنین دوره‌ی برنامه‌ریزی مطالعه‌ی کنکوری من یکساله بود به طوری که از مهرماه تا شهریور ماه سال بعد طول کشید.

با کتاب‌های نکته به نکته و تست رشته‌ی کامپیوتر انتشارات چهارخونه چگونه آشنا شدید؟

مشاوره‌ی تحصیلی که به آن مراجعه می‌کردم، کتاب‌های انتشارات چهارخونه را به من و بقیه دانش‌آموزان به عنوان منبعی مطمئن برای موفقیت در این مسیر معرفی نمود.

در پایان آیا توصیه‌ای برای دانش‌آموزان و داوطلبین کنکور فنی حرفه‌ای دارید؟

توصیه‌ای که دارم اول توکل به خدا است، این‌که در هر شرایطی امید خود را از دست ندهند و دوم اینکه برنامه‌ریزی مستمر داشته باشند و به یک یا دو دور خواندن دروس اکتفا نکنند تا در ذهن آن‌ها تثبیت شود و فراموش نشود.

«کتاب‌های پیشنهادی»

مجموعه سوالات چهارگزینه‌ای عمومی و پایه

آموزش نکته به نکته دروس کنکور عمومی و پایه

مجموعه سوالات چهارگزینه‌ای شبکه و نرم‌افزار رایانه

آموزش نکته به نکته دروس شبکه و نرم‌افزار رایانه

برچسب ها

    روزبه یگانه روزبه یگانه پشتیبان فنی سایت
    3 2 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    محمدعلی صبوری
    1 سال قبل

    سلام خدمت شما
    بهترین دانشگاه برای رشته شبکه و نرم افزار رایانه در تهران چه دانشگاهی هستش؟؟

    1 سال قبل

    سلام و درود
    بهترین دانشگاه برای رشته کامپیوتر دانشگاه شمسی پور میباشد