فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

مشاوره دروس تخصصی گرافیک

جدول تعداد سوالات و ضرایب دروس تخصصی کنکور کاردانی پیوسته رشته‌ی گرافیک

منابع و ضرایب

آزمون تاریخ هنر ایران و جهان

منابع این آزمون دو کتاب تاریخ هنر ایران(مربوط به سال دوم هنرستان ) و تاریخ هنر جهان (مربوط به سال سوم هنرستان) می‌باشد که شامل 10 سوال می‌شود. از کتاب تاریخ هنر ایران، دوره‌های تاریخی و آثار هنری هر دوره بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در کتاب تاریخ هنر جهان، به سبک های هنری و نام هنرمندان هر سبک و آثار آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید.به طور کلی نکته‌های درس تاریخ هنر بسیار زیاد است ، لذا باید با دقت بیشتری به صورت مداوم مرور شود تا کاملاً به ذهن سپرده شود.

آزمون مبانی هنر های تجسمی

از درس مبانی هنرهای تجسمی که شما هنرجویان عزیزدر سال دوم هنرستان با آن آشنا شده‌اید، تعداد 10 سوال مطرح می‌شود که مباحث عناصر بصری، اعداد مربوط به کمیت رنگ‌ها و ترکیب افزایشی و کاهشی در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و همچنین در فصل چهارم، مباحث مربوط به تناسب، تعادل، تباین، حرکت و ریتم را با دقت و تأمل بیشتری بخوانید.در این درس تصاویر را کاملاً به خاطر بسپارید.

آزمون پایه و اصول صفحه آرایی و خط در گرافیک

از دو کتاب پایه و اصول صفحه آرایی و خط در گرافیک که هر دو مربوط به سال سوم هنرستان می‌باشد،جمعاً 15 سوال مطرح می‌شود. درکتاب پایه و اصول صفحه آرایی تقریباً تمام فصول دارای اهمیت یکسانی می‌باشند، به عبارتی بهتر است تمام فصول را با دقت بخوانید.هرچند این کتاب از دشوارترین کتاب‌ها برای داوطلبان رشته‌ی گرافیک است و شاید خیلی از شماها اهمیتی برای این کتاب قائل نشوید، ولی اشتباه نکنید، زیرا رمز موفقیت شما در پاسخ به تست‌هایی است که از این کتاب طرح شده و خیلی از دوستانتان به راحتی نمی‌توانند از پس آن برآیند.از کتاب خط در گرافیک بیشترین تست، مربوط به فصل سوم(روش‌های نگارش) می‌باشد.حتماً در این مبحث به تعاریف انواع خطوط، شکل نوشتن آن‌ها و مقایسه‌ی خطوط با یکدیگر توجه داشته باشید و پوسترها و نوشته‌ها و نشانه‌ها و به طور کلی تصاویر کتاب را به خوبی به خاطر بسپارید.

آزمون طراحی

نکته‌ی قابل توجه در کتاب طراحی 1و2 تصاویر آنهاست که باید در تمامی تصاویر،نام هنرمند اثر و تکنیک اجرای آن را  به درستی به ذهن بسپارید. در میان فصل‌های کتاب طراحی1، فصل‌های مربوط به وسایل طراحی و عمق نمایی خطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و در میان فصل‌های کتاب طراحی 2، فصل طراحی از انسان دارای نکات ظریف و مهمی است، لذا بهتر است وقت بیشتری برایش بگذارید.

آزمون عکاسی

در کتاب عکاسی 1، سه فصل اول از اهمیت بیشتری برخوردارند.در این کتاب مباحث مربوط به لنز،دیافراگم،شاتر،فلاش و فیلترها و همچنین ساختمان دوربین‌های دیجیتال را با دقت بیشتری مطالعه کنید . در کتاب عکاسی 2 نکات بیشتری نهفته است و مباحث مربوط به عکاسی کارگاهی و تکنیک های تبدیل عکس و تکنیک‌های عکس‌برداری را با تأمل بیشتری بخوانید؛ در کل برای کتاب عکاسی 2 وقت بیشتری بگذارید و تصاویر را به همراه تکنیک اجرا شده به خوبی به خاطر بسپارید. 

دوستان گرامی برای دیدن کلیه منابع و ضرایت در سایر رشته ها لطفا کلیک فرمایید.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
24 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الینا
10 ماه قبل

درود خسته نباشید من الان پایه دهم انسانی خوندم و میخواستم تغییر رشته به گرافیک بدم میخواستم بدونم تابستون باید چه دروسی رو امتحان بدم تا برم یازدهم یا نیازی به امتحان نیست؟

Sana
2 سال قبل

سلام ایا در کنکور گرافیک درس تاریخ هم میاد ؟ یا فقط دروس عمومی که بالا ذکر شده هست؟ لطفا راهنمایی کنید

2 سال قبل
پاسخ به  Sana

درود بر شما
دوست عزیز کنکور رشته گرافیک برداشته شده است
موفق باشید

Zahra
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من یه سوالی داشتم من گرافیک رایانه میخونم یعنی چند ماه دیگه دیپلمشو میگیرم میخوام وارد دانشگاه میشم تغییر رشته بدم یعنی انسانی بخونم روابط بین الملل امکانش هست؟؟؟

imeni(مدیر)
2 سال قبل
پاسخ به  Zahra

سلام روز به خیر
دوست عزیز باید دفترچه انسانی را مطالعه فرمایید در دفترچه کاملا ذکر شده است.
موفق و پیروز باشید.

Sh.f
3 سال قبل

سلام وقت بخیر. منابع کنکور رشته ی گرافیک برای سال ۱۴۰۰ همین ها هست که الان درسایت هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

3 سال قبل
پاسخ به  Sh.f

با سلام
بله دوست عزیز

hadiseh
3 سال قبل

سلام
ببخشید برای کنکور گرافیک خلاقیت نمایشی و خلاقیت موسیقی مربوط به کدوم درسا هست
شیمی چطوری هستش برای کنکور گرافیک
چون من رشته ام تجربیه ولی میخوام کنکور هنر بدم اطلاعات کمی دارم میشه راهنماییم کنید ممنون.

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  hadiseh

سلام روز به خیر
دوست گرامی می توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با شماره تلفن 09126200026 تماس حاصل فرمایید.
موفق و پیروز باشید.

Fatemeh
3 سال قبل

سلام . خسته نباشید .من امسال انتخاب رشته دارم . میخواستم از خرج تحصیلی این رشته بدونم . و اینکه رشته گرافیک کامپیوتر با دستی جداست ؟

3 سال قبل
پاسخ به  Fatemeh

با سلام خدمت شما دوست عزیز
رشته ی گرافیک با توجه به این که کار های عملی و هنری داره نیاز به لوازم تحریر زیادی داره و شما برای تحصیل در این رشته باید هزینه های این لوازم رو تقبل کنید که با توجه به گرونی این لوازم باید خیلی به این نکته توجه کنید .
با آرزوی سلامتی روز افزون

Haniye
3 سال قبل

ببخشید کنکور گرافیک رایانه ( کارو دانش) ریاضی هم داره ؟؟ کلا چه درسایی واسه کنکور داریم ؟؟

3 سال قبل
پاسخ به  Haniye

با سلام روز بخیر
دوست عزیز اگر شما در شاخه ی کاردانش در حال تحصیل میباشید ، باید منابع آزمون کنکور شاخه ی فنی و حرفه ای رو مطالعه کنید . زیرا تمام افرادی که در شاخه ی کارودانش تحصیل میکنند باید با داوطلبان شاخه ی فنی و حرفه ای رقابت کنند . و منابع آزمون فنی و حرفه ای هم از تمام کتاب های عمومی و تخصصی رشته های مختلف این شاخه هستش .
با ارزوی موفقیت در کنکور

Zahraghhhh
4 سال قبل

سلام میخوام برم رشته گرافیک رایانه ای ! از یه نفر شنیدم ک میگفت باید برم گرافیک علمی کاربردی…صحت داره؟ یا کلا این رشته ها از هم جداست؟

فاطمه
4 سال قبل

سایت چهارخونه برنامه ریزی تحصیلی نداره؟

فاطمه
4 سال قبل

کتاب های کنکور هنر رو میشه بیگرد؟

فاطمه
4 سال قبل

منبع کنکور گرافیک فنی حرفه ای چیست؟

ابوالفضل
4 سال قبل

لطفا منابع کنکور سراسری هم بگذارید.

imeni(مدیر)
4 سال قبل
پاسخ به  ابوالفضل

سلام روز به خیر
منابع کنکور در سایت موجود است دوست گرامی.
لینک این صفحه را برای شما می گذارم.https://4khooneh.org/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d9%88-%d8%b6%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a8-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d9%81%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c/
موفق باشید.