فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

شرایط دعوت به مصاحبۀ استخدامی

مصاحبۀ حضوری در آزمون‌های استخدامی پس از صدور کارنامه‌های اولیه اتفاق می‌افتد. در این کارنامه نمرات دروس عمومی و تخصصی با ضرایب مربوطه محاسبه می‌شوند و پس از اعمال ضرایبی مانند ضریب سهمیۀ بومی رتبه بندی انجام می‌شود. برای دعوت به مصاحبه، شما باید نمره‌ای بالاتر از حد نصاب برای آن شغل - محل کسب کرده باشید.

نمرۀ حد نصاب، بر اساس بالاترین نمره‌ای که یک داوطلب در همان شغل – محل دریافت کرده است محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که بالاترین نمرۀ کل کسب شده در آن شغل – محل را نصف می‌کنند و تمام کسانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند باید بالاتر از این نمره را داشته باشند.

بر این اساس، به میزان سه تا چند برابر ظرفیت هر شغل - محل، مشروط به آنکه نمره‌ای بالاتر از حد نصاب کسب کرده باشند به مصاحبه دعوت می‌شوند. مرحلۀ مصاحبه بسته به سازمان و ارگانی که استخدام می‌کند می‌تواند متفاوت باشد. مصاحبه‌ها ممکن است یک یا چند مرحله‌ای باشند. در یک یا چند روز انجام شوند و پانل مصاحبه‌کننده، یک یا چند نفر باشند. همچنین حساسیت‌ها روی موضوعات مورد سوال نیز از سازمانی به سازمان دیگر ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشند.

در بعضی مشاغل مانند دبیری یا آموزگاری، متقاضی عموماً باید در مقابل مصاحبه‌کنندگان تدریس نماید و مهارت‌هایش را به صورت عملی به نمایش بگذارد. بنابراین لازم است در مورد سازمانی که مایل به استخدام در آن هستید اطلاعات کسب کنید و از روش‌های مصاحبۀ آنها مطلع شوید.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها