فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

راز موفقیت در درس خواندن

رمز موفقیت در درس خواندن بسیار است و هر فرد از موفقیت دیدگاه منحصر به فرد خود را دارد ولی اگر درس ها را به خوبی یاد بگیرید و به نمرات عالی دست یابید می توانید در درس خود را شخصی موفق بدانید. موفقیت واقعی در درس خواندن هنگامی به دست می آید که برای آن تلاش کنید، هر روز در پی یادگیری مطالب جدید و رفع مشکلات درسی خود در گذشته باشید. 

برخی از عوامل و رازهای موفق شدن در مطالعه و درس خواندن:

موفقیت در درس خواندن

مشخص کردن هدف خود از درس خواندن: یک فرد می تواند به دلایل متعدد درس بخواند، یا برای یادگیری و اضافه شدن اطلاعاتش، یا داشتن شغل بهتر در آینده، یا داشتن مدارک تحصیلی بالا و ... .

شناختن تکنیک های مطالعه اصولی: تکنیک های مطالعه مانند خواندن بدون نوشتن، خط کشیدن زیر نکات مهم، حاشیه نویسی، خلاصه نویسی و ... می تواند موفقیت در درس خواندن را برای شما به ارمغان بیاورد. هوش زیاد لازمه موفقیت در یادگیری و مطالعه نیست بلکه با عمل به این روش هاست که می توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

انتخاب فضای مطالعه مناسب:درس باید در فضایی آرام، ساکت و استاندارد از نظر نور و دما و ... مطالعه شود. این روش باعث کوتاه شدن مدت زمان یادگیری می شود.

یک راز قدرتمند

هر درس تازه ای را که هر روز یاد می گیرید همین امروز مرور کنید. تحقیقات نشان داده است هر روز که مرور درس تازه به تأخیر بیفتد درصد زیادی از اطلاعات و مطالب مهمی را که سر کلاس کسب کرده اید را فراموش می کنید. به این ترتیب سعی کنید هر مطلب جدیدی را که یاد می گیرید مرور کنید و به ذهن بسپارید.

چگونه هنگام درس خواندن حواسمان پرت نشود

اولین قدمی که در این قسمت می توانید بردارید این است که تلفن همراه خود را خاموش کنید.

اگر فکر می کنید تلفن همراه خاموش هم می تواند شما را وسوسه کند که سراغش بروید و روشنش کنید پس آن را از خود دور کنید.

از افراد خانواده خواهش کنید فقط در موارد ضروری شما را صدا بزنند.

موفقیت در درس خواندن

زمانی که گرسنه هستید چیزی بخورید در غیر اینصورت وقت خود را تلف نکنید.

قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید کارهای خود را انجام دهید که در حین مطالعه مجبور نباشید از جای خود بلند شوید و بین درس خواندن خود وقفه بیندازید.

برای خودتان جایزه در نظر بگیرید

همه ما زمانی که هدیه یا جایزه ای را دریافت میکنیم خوشحال می شویم فرقی نمی کند در چه سنی باشیم. پس در درس خواندن نیز برای خود هدفی مشخص کنید و برای خود نیز جایزه ای در نظر بگیرید.

به طور مثال نیازی نیست پس از اینکه یک صفحه کوچک را مطالعه کردید برای خود یک ساعت خواب جایزه در نظر بگیرید سعی کنید در این بخش تعادل را حفظ کنید و به این قسمت به چشم یک انگیزه نگاه کنید. می بینید راه های رسیدن به موفقیت در تحصیل چندان هم سخت و دشوار نیست. اگر در ابتدای راه کمی پافشاری کنید و قدرت اراده به خرج دهید پس از مدتی می توانید به این روش ها عادت کنید و در نهایت خواهی دید که راه دستیابی به موفقیت بسیار آسان و دلنشین است.

نظم داشته باشید

برای نظم داشتن در کارهایتان باید همواره یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید. به این ترتیب می توانید زمانی که هر تکلیف، نکته یا موضوع مهمی به شما گفته شد در آن یادداشت کنید و وارد دفترچه خود کنید. به این ترتیب خیالتان راحت است که هیچ کاری از قلم نیفتاده است و این موضوع در نظم داشتن بسیار مهم است.

محل مناسبی را برای درس خواندن انتخاب کنید

بهترین مکان برای درس خواندن جایی آرام، روشن و بدون رفت و آمد است. نور در محلی که برای درس خواندن انتخاب می کنید بسیار مهم است زیرا اگر مکانی که برای درس خواندن انتخاب می کنید نور کافی نداشته باشد باعث می شود چشمانتان زود خسته شود و درس خواندن برای شما مشکل می شود و همچنین تمرکز خود را نیز از دست می دهید. 

گروهی درس بخوانید

یکی از روش هایی که در درس خواندن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است درس خواندن گروهی است زیرا با این کار تعامل ایجاد می شود و شما انگیزه بیشتری برای درس خواندن پیدا می کنید. در این صورت می توانید دانش خود را نسبت به دوستانتان امتحان کنید یا اگر سوالی یا مشکلی در قسمتی از درس داشتید با همفکری همکلاسی های خود آن موضوع را برای خود حل کنید و به دروس خود نیز بیشتر مسلط شوید.

در بخش های کوتاه مدت مطالعه کنید

برای هر زمانی که برای مطالعه در نظر گرفتید زمانی را هم برای استراحت در نظر بگیرید. به طور مثال هر 1 ساعت که مطالعه می کنید را یک رب برای استراحت در نظر بگیرید. سعی کنید حتما زمان های استراحت را در بین زمان های مطالعه خود بگنجانید تا در حین درس خواندن اذیت نشوید.

وقت شناس باشید

سعی کنید عادت مدیریت زمان را در خود پرورش دهید و یاد بگیرید چطور در مواقع لزوم سر وقت به مطالعه خود برسید. سعی کنید در زمانی که قرار است سر کلاس درس خود حاضر شوید زودتر از موقع مقرر حاضر شوید تا وقت کافی برای مستقر شدن و تمرکز کافی پیدا کردن و آماده کردن خود برای یادگیری را داشته باشید نه اینکه وسط مبحث درسی با عجله به کلاس برسید و مطلب را از دست بدهید.

خودتان را با کسی مقایسه نکنید

دانش آموزان موفق هیچگاه خود را با سایر همکلاسی های خود مقایسه نمی کنند بلکه همیشه سعی می کنند شرایط فعلی خود را با شرایط قبلی خودشان مقایسه کنند و در این صورت است که انگیزه کافی برای بهتر شدن را پیدا می کنند. به این صورت موفقیت بیشتر برادرشان یا همکلاسی شان آنها را ناامید نمی کند و باعث نمی شود دست از تلاش بردارند. زمانی که تمام ذهن خود را درگیر موفقیت های دیگران کنید باعث می شود بیش از اندازه غرق در رقابت شوید و از تمرکز روی عملکرد بهتر خود دور شوید.

همیشه سعی کنید اگر در درسی ضعیف هستید به صورت تدریجی و پله پله خود را بالا بکشید یعنی خود را از نمره 15 به نمره 16، 17 و بعد نمره 18 و بالاتر برسانید.

همیشه سعی کنید به خودتان و موفقیت هایتان افتخار کنید هرچند کوچک باشند و ذهن خود را درگیر فکر کردن به نمرات عالی که هنوز قادر به کسب آنها نشده اید نکنید.

علاوه بر نکاتی که در بالا به آن اشاره شد استفاده از تجربه افراد برتر و موفق و مشورت با آنها، کمک بسیار بزرگی برای رسیدن شما به موفقیت در درس خواندن خواهد کرد.

موفقیت شما آرزوی ماست.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها