فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه(کامپیوتر)

رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه (کامپیوتر) یکی از رشته های بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف میباشد در رابطه با این رشته‌ی محبوب اطلاعاتی زیادی وجود داره اما در این مقاله سعی شده فقط  مباحث مهم و کاربردی در مورد این رشته ذکر شود.

این رشته به دلیل پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا در مشاغل و صنایع مختلف تاثیر بسزایی داشته باشد.و این امر منجر به این شده تا همیشه در یک شرکت و یا در یک مجموعه نیاز یک تکنیسین کامپیوتر همیشه حس شود.‌رشته‌ی کامپیوتر بر خلاف رشته‌های دیگر دائماً نیاز به بروز شدن دارد.و شما برای تحصیل در این رشته باید به این توجه داشته باشید که بروز بودن فقط به این معنی نیست که شما از یک تکنولوژی جدید باخبر باشید بلکه باید اون تکنولوژی را فرا بگیرید.

کامپیوتر

امروزه مشاغل ، شرکت‌ها و صنایع آنچنان نیاز خودشان را به کامپیوتر زیاد کرده‌اند که عمده کارها در این اماکن توسط کامپیوتر صورت میگیرد و این باعث شده تا بشر هر سال نیاز بیشتری به کامپیوتر و تکنولوژی داشته باشد.این امر باعث این شده است تا در کشور های پیشرفته در مدارس ابتدایی خود به دانش آموزان بعضی از کارایی ها‌ رایانه را آموزش بدهند.

آینده شغلی رشته‌ی کامپیوتر

یکی از رشته‌های پر طرفدار و محبوب شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای ، رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه میباشد.این رشته به دلیل کارایی آن در مشاغل مختلف سالانه داوطلبان بسیار زیادی در این رشته تحصیل میکنند اما دلیل محبوبیت این رشته واقعاً چیست؟ 

تکنیسین کامپیوتر

دلیل اصلی محبوبیت این رشته گرایش‌های مختلف و جذاب آن است.به طوری که شما از هر گرایشی که در دانشگاه انتخاب میکنید میتوانید به صورت تخصصی در هر کدام از ریز شاخه‌های آن گرایش هم فعالیت و تحصیل کنید.

اگر شما در حال تحصیل در رشته ی کامپیوتر هستید مطمئن باشید که بعد از فارغ التحصیل شدن کارهای زیادی وجود دارد که مربوط به تخصص شما باشد.امروزه رشته ی کامپیوتر در دنیا سومین تخصص و علم پر درآمد محسوب میشود.و در خارج از کشور اهمیت و نقشه بسیار زیادی در چرخه ی صنعت و تولید و علم دارد.

5

آینده ی شغلی رشته کامپیوتر در داخل کشور نسبتاً خوب میباشد و نسبت به رشته‌های دیگر بازار کار بهتری دارد.اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این هست که شما باید در رشته‌ی کامپیوتر یک تکنیسین ماهر باشید.اما دلیل این موضوع چیست؟ 

امروزه در کشور ما تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته‌ی کامپیوتر وجود دارد که بیکار هستند اما دلیل این موضوع کمبود شغل برای این افراد نیست بلکه نداشتن تخصص کافی و تجربه ی لازم برای شاغل شدن در بازار کار هستش . و مورد بعدی در رابطه با موضوع موفقیت شما در بازار کار این رشته هستش.

فارغ التحصیل

در واقع مهم ترین اصلی که یک تکنسین و یک کارشناس کامپیوتر باید به آن توجه داشته باشد حرفه‌ای بودن در رشته‌ و شغل مورد نظر خود میباشد.این موضوع به این معنا است که تنها گرفتن مدرک تحصیلی لازمه‌ی استخدام و یا راه اندازی یک کسب و کار نیست و شما باید نسبت به تحصیلات خود و تخصص خود مسلط باشید تا نتیجه و بازدهی تخصص خودتان رو ببینید.

به زبان ساده‌تر یک فارغ التحصیل رشته‌‌‌ی کامپیوتر باید در زمینه‌های مختلف شغلی خود اطلاعات کافی و تا حدی مسلط باشد و البته همیشه بروز و این امر باعث میشود تا در یک مجموعه و یا یک شرکت فرق بین یک کارشناس سطح بالا و با سواد با یک کارشناس سطح پایین و کم سواد مشخص شود.

کارشناس کامپیوتر

پس برای بهتر شدن آینده‌ی شغلی و پیشرفت در حرفه‌ی شبکه و نرم افزار رایانه میبایست همیشه بروز بوده و از تمامیه گرایش‌ها و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا اطلاعات کافی داشت و این وجه تمایز برای یک کارشناس حرفه‌ای کامیپوتر یک امتیاز بسیار خوب محسوب میشود.

راه‌های تحصیل در رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه

برای انتخاب رشته و تحصیل در رشته‌های مختلف موردی که بسیار حائز اهمیت میباشد *اولویت* است.محصلانی که برای انتخاب رشته از پایه نهم به دهم راه پیدا میکنند باید برای معیار‌های شخصی خود اولویت تعیین کنند.این اولویت ها میتواند شامل درآمد،علاقه،نوع کار و .... باشد.

حالا که درک بهتر از مفهوم اولویت و معیار متوجه شدید میتوایند برای معیار‌های خودتان اولویت مشخص کنید.مهم ترین معیار در انتخاب شغل و رشته علاقه میباشد که باید توجه‌ی ویژه‌ای به آن شد به دلیل این که در حال حاضر افراد زیادی در دنیا وجود دارند که علاقه به شغل خود ندارند.

انتخاب رشته

پس برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی خود ابتدا باید به علاقه و سپس به معیار های دیگر خود توجه کنید.اما در این مقاله فقط در رابطه با رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه میپردازیم.راه‌های تحصیل در رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه از طریق‌های مختلف صورت میگیرد.

بهترین راه برای تحصیل در این رشته،شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای میباشد به دلیل این که در این شاخه از پایه تمام جزئیات و کلیات تدریس میشود و دانش آموز از لحاظ علمی و عملی بسیار در سطح بالایی قرار میگیرد.و در ضمن افرادی که از شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار میشوند خیلی متخصص تر و ماهرتر هستند.

برای تحصیل در شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای رشته‌ی کامپیوتر ابتدا باید از پایه نهم به دهم شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای (هنرستان) را انتخاب کنید و بعد اقدام به انتخاب رشته کنید.و در سه پایه‌ی دهم یازدهم دوازدهم تحصیل کنید تا مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.بعد از دریافت مدرک دیپلم میتوانید با شرکت در کنکور فنی و حرفه‌ای و قبولی در کنکور در دانشگاه‌های دولتی فنی و حرفه‌ای جذب شوید.

دانشگاه فنی و حرفه ای

بعد از قبولی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید در مقطع کاردانی(فوق دیپلم) تحصیل کنید و بعد از دریافت مدرک کاردانی باید برای مقطع کارشناسی(لیسانس)اقدام کنید که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حتما باید کنکور مقطع تحصیلی خودتان را در رشته‌ی مورد نظر خودتان شرکت کنید.

و به همین صورت میتوانید تا مقطع دکترا در دانشگاه‌های معتبر دولتی کشور تحصیل کنید.اما این مسیر برای افرادی بود که میخواهند با شرکت در کنکور فنی و حرفه‌ای جذب دانشگاه‌های دولتی شوند.اما راه‌های دیگری برای تحصیل در این رشته وجود دارد که در ادامه‌ به آنها میپردازیم.

مسیرهایی دیگر برای تحصیل در رشته‌های کامپیوتر وجود دارد البته مسیرهای که از این پس برای شما معرفی میشود بدون شرکت در کنکور هم میشود در دانشگاه‌ها جذب شد.یکی از راه‌های تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر در دانشگاه‌ها به صورت بدون آزمون میباشد و شما بدون این که در کنکور شرکت کنید میتوانید جذب دانشگاه‌های خصوصی شوید.

دانشگاه آزاد
دانشگاه علمی و کاربردی
دانشگاه پیام نور

راه‌های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد مثلاً میتوانید از طریق شاخه‌ی ریاضی فیزیک و یا تجربی وارد این رشته شوید که البته باید کد رشته‌ی شما جزوه رشته‌های باشد که مجاز به تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر هستند.نکته‌ی آخر در رابطه با مسیر تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر داشتن دانسته‌های شما و مسلط بودن در درسهای مانند ریاضیات است.

یکی دیگر از راه‌های تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر شاخه‌ی کارودانش میباشد.البته تحصیل در این رشته‌ ویژگی‌های خاص خود را دارد.افرادی که در این شاخه در حال تحصیل هستند در واقع به صورت تخصصی یکی از زیر شاخه‌های یک رشته را فرا میگیرند.

به معنای ساده‌تر تحصیل در رشته‌ی کارودانش به این صورت میباشد که شما اگر علاقه‌مند به رشته‌ی کامپیوتر باشید فقط میتوانید در یکی از گرایش‌های آن رشته تحصیل کنید مانند برنامه نویسی پایگاه داده.

برنامه نویسی پایگاه داده

و البته این شاخه‌ی تحصیلی سختی‌های خاص خودش را دارد به عنوان مثلا اگر شما فارغ التحصیل شاخه‌ی کارودانش باشید و اگر بخواهید در دانشگاه دولتی تحصیل کنید که لازمه‌ی جذب این دانشگاه‌ها قبولی در کنکور فنی و حرفه‌ای میباشد،حتما باید منابع شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای را مطالعه کنید و این موضوع به معنای خواند کتاب‌های است که تا به حال برای شما تدریس نشده است.

گرایش‌های رشته‌ی‌ شبکه و نرم افزار رایانه

موردی که باید به آن توجه کرد این است که داوطلبان رشته‌ی کامپیوتر فقط در مقطع کاردانی به کارشناسی میتوانند از ‎‌رشته‌ی مورد نظر خودشان گرایش انتخاب کنند.و گرایش‌های که در ادامه به آنها اشاره شده است همگی در مقطع کارشناسی میباشد

گرایش‌های این رشته عبارتنداز:

مهندسی نرم افزار رایانه 

مهندسی سخت افزار رایانه

فناوری اطلاعات(IT)

علوم کامپیوتر

هر کدام از این گرایش‌ها در شغل‌های مختلف کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به ترتیب به هر یک از این گرایش ها میپردازیم :

مهندسی نرم افزار رایانه

در گرایش نرم افزار رایانه شما میتوانید با تولید یک نرم افزار رایانه‌ای بسیار کاربردی تبدیل به یک فرد معروف شوید.اگر نرم افزار شما به طوری طراحی شده باشد که به صورت بین المللی عرضه شود شما میتوانید تبدیل به یک فرد موفق در زمینه‌ی تولید نرم افزار تبدیل شوید.

محل کار این مهندسان در شرکت‌های معتبر تولید نرم افزار و یا برای قسمت‌های پشتیبانی شرکت‌های خدمات کامپیوتری میباشد.

نرم افزار مهندسی

مهندسی سخت افزار رایانه

مهندس سخت افزار رایانه به تحقیق،توسعه،طراحی و کنترل و تعمیر و آزمایش قطعات و تجهیزات کامپیوتر میپردازد.مهندسان سخت افزار رایانه اقلب در تلاش تولید و اختراع یک قطعه‌ی پیشرفته و متناسب با نرم افزارهای بروز و پیشرفته هستند.در کنار این موارد این مهندسان تلاش میکنند تا از نحوه‌ی صحیح عملکرده این قطعات مطمئن شوند و دائم با مهندسان نرم افزار،توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار در ارتباط هستند.

محل کار مهندسان سخت افزار اغلب در مجموعه های تحقیقاتی و پژوهشی،شرکت های کنترل کیفیت،مجموعه های معتبر تولید قطعات میباشد که به صورت تمام وجود در این مجموعه ها در حال تلاش هستند.

کارشناس سخت افزار

فناوری اطلاعات(IT)

افرادی که در این رشته فارغ التحصیل میشوند در واقع به نام مهندس IT شناخته میشوند.این گرایش محبوب ترین گرایش رشته کامپیوتر میباشد و بسیار کاربردی در صنایع مختلف و مشاغل است.فعالیت فارغ التحصیلان این رشته بسیار گسترده است و به همین دلیل بازار کار بسیار خوبی دارد.

برای تحصیل در این گرایش باید به چند نکته توجه داشت.مهم ترین آن این است که فردی که در این رشته در حال تحصیل است باید همیشه بروز باشد و با پیشرفت تکنولوژی های روز دنیا جلو برود.نکته‌ی دیگر این است که باید حوصله یادگیری تکنولوژی های جدید را داشته باشید تا بتوانید از این راه خدمات ارائه دهید و درآمدزایی کنید.

فارغ التحصیلان این رشته خیلی سریع وارد بازار کار میشوند و دلیل آن نیاز بسیار بالای این رشته در مشاغل مختلف است.وظایف مهندسان IT در شرکت های مختلف توسعه،ساخت وب سایت،اجرای پشتیبانی های تخصصی نرم افزاری،جمع آوری کردن و سازمان‌دهی اطلاعات است.

مهندسی IT

علوم کامپیوتر

ماهیت این رشته به صورت پژوهشی و تحقیقاتی میباشد و این رشته به دلیل ارتباط کامپیوتر با ریاضی تاسیس شده است و هدف اصلی این گرایش پیدا کردن الگوریتم های ساده تر برای حل مسائل در کمترین زمان و با کمترین خطا میباشد.

در واقع این رشته سعی دارد تا با دانش ریاضیات و منطق افرادی را آموزش و تربیت کند که بتوانند توسط این دانسته ها به علم کامپیوتر کمک کنند.این رشته در مقطع کارشناسی به چهار گرایش محاسبات علمی،نظریه الگوریتم ها،سخت افزار و سیستم های اطلاعاتی تقسیم میشوند.

علوم کامپیوتر
معرفی کتاب‌ها و منابع درسی این رشته در هنرستان
شاخه‌ی فنی و حرفه ای

کتاب‌های مقطع دوره دوم متوسطه (پایه دهم) رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه

دروس تخصصی

دانش فنی پایه شبکه و نرم افزار رایانه

نصب و راه اندازی سیستم های رایانه‌ای

تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی

کتاب همراه هنرجو

دورس شایستگی‌های غیر فنی

تفکر و سواد رسانه‌ای

الزامات محیط کار

دروس پایه

ریاضی1

فیزیک

نقشه کشی فنی رایانه‌ای

دروس عمومی

فارسی و نگارش1

جغرافیا ایران

عربی زبان قرآن1

زبان انگلیسی1

دین و زندگی1

کتاب‌های مقطع دوره دوم متوسطه (پایه یازدهم) رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه

دروس تخصصی

پیاده سازی سیستم‌های اطلاعاتی و طراحی وب

توسعه برنامه سازی و پایگاه داده

دورس شایستگی‌های غیر فنی

کاربرد فناوری های نوین

کارگاه نوآوری و کارآفرینی

دروس پایه

ریاضی2

شیمی

دروس عمومی

فارسی و نگارش2

تاریخ معاصر ایران

انسان و محیط زیست

زبان انگلیسی2

دین و زندگی2

عربی،زبان قرآن2

هنر

کتاب‌های مقطع دوره دوم متوسطه (پایه دوازدهم) رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه

دروس تخصصی

دانش فنی تخصصی شبکه و نرم افزار رایانه

نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار

تجارت الکترونیک و امنیت شبکه

دورس شایستگی‌های غیر فنی

اخلاق حرفه‌ای

دروس پایه

ریاضی3

دروس عمومی

فارسی و نگارش3

آمادگی دفاعی

هویت اجتماعی

دین و زندگی3

سلامت و بهداشت

عربی،زبان قرآن3

مدیریت خانواده و سبک زندگی

برای مشاهده‌ی فایل PDF این کتاب ها به سایت "پایگاه کتاب‌های درسی" مراجعه کنید.

برای آشنایی بهتر با محتوای کتاب های تخصصی پایه دهم این رشته و هدف از آموزش این کتاب ها  لطفاً مطالب زیر را مطالعه کنید.

کتاب دانش فنی پایه شبکه و نرم افزار رایانه که برای پایه دهم رشته کامپیوتر میباشد توسط دبیر مربوطه به شما دانسته های از حل مسائل توسط ریاضیات تخصصی که مرتبط با کامپیوتر میباشد آموزش میدهد البته این کتاب یک توضیح کلی در رابطه با موضوع های مختلف کامیپوتر به شما ارائه میدهد مانند چگونگی به وجود آمدن کامپیوتر،نیاز بشر به کامپیوتر،مزایا و معایب آن و غیر.

دانش فنی پایه شبکه و نرم افزار رایانه

کتاب بعدی به نام نصب و راه اندازی سیستم های رایانه‌ای میباشد.همان طور که از اسم این کتاب پیداست به شما کمک میکند تا با نحوه صحیح راه اندازی و کاربری رایانه آشنا شوید موارد دیگری مانند کار با نرم افزارهای کاربردی،نصب نرم افزارها به روی کامپیوتر،کار با نرم افزارهای اداری و یا انتخاب قطعات و نصب لوازم جانبی به روی رایانه و مونتاژ درست قطعات به روی کامپیوتر میباشد و در آخر به نصب و نگهداری سیستم عامل ها و تجهیزات جانبی پرداخته میشود.

نصب و راه اندازی

کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی در مجموعه به ساخت و ارائه ی محتوای مفید و کاربردی میپردازد.هدف اصلی از آموزش این کتاب در ابتدا نحوه ی یادگیری کار با ابزارهای ساده و پیشرفته گرافیکی میباشد و در مرحله‌ی بعد طراحی محتوای الکترونیک میباشد.در قسمت های به مواردی همچون تصویربرداری،کلیپ سازی و ساخت پوسته گرافیکی متحرک،کار با انواع داده ها و دریافت و نمایش آنها،نحوه ی استفاده از عملگر های ریاضی،مقایسه ای،منطقی و غیر اشاره میشود.

تولید محتوای الکترونیک

برای آشنایی بهتر با محتوای کتاب هاب تخصصی پایه یازدهم این رشته و هدف از آموزش این کتاب لطفاً مطالب زیر را مطالعه کنید.

اولین کتابی که برای شما معرفی میشود کتاب پیاده سازی سیستم‌های اطلاعاتی و طراحی وب میباشد.این کتاب با محوریت مبانی طراحی وب سایت و آشنایی با انواع زبان های برنامه نویسی آموزش داده میشود البته در کنار این مطالب به مواردی مانند کار با نرم افزارهای اداری اشاره میشود.موارد دیگری وجود دارد مانند ایجاد صفحات وب و توسعه صفحات وب و یا نحوه ی طراحی صفحات وب پویا و در نهایت ایجاد و اتصال پایگاه داده در وب.با آموزش این کتاب شما میتوانید تا حدی از علم طراحی یک وب سایت اطلاعات کسب کنید.

پیاده سازی اطلاعاتی

دومین کتابی که از پایه یازدهم برای شما معرفی خواهد شد کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده میباشد این کتاب به آموزش برنامه‌ی #C میپردازد و به شما کمک میکند تا با این زبان برنامه نویسی تا حدی آشنا شوید.

برنامه سازی و پایگاه داده

برای آشنایی بهتر با محتوای کتاب هاب تخصصی پایه دوازدهم این رشته و هدف از آموزش این کتاب لطفاً مطالب زیر را مطالعه کنید.

یکی از کتاب های درسی پایه دوازدهم کتاب دانش فنی تخصصی شبکه و نرم افزار رایانه است.این کتاب به آموزش مباحثی از قبیل کابرد هوش مصنوعی،تحیل امنیت در فاوا،چگونگی برقراری امنیت در شبکه‌های مجازی،انتخاب شبکه های مناسب و ... میپردازد.

دانش فنی تخصصی

در دومین کتابی که در پایه دوازدهم برای دانش آموزان رشته شبکه و نرم افزار رایانه تدریس میشود کتاب نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار میباشد.مباحث این کتاب به شما آموزش میدهد که چگونه تجهیزات شبکه و تجهیزات جانبی را نصب و از آنها چگونه نگهداری کنید و در ادامه به عیب شبکه و پیکربندی شبکه بی سیم و مودم پرداخته میشود و در آخر به راه اندازی یک شبکه و نوع کارکرد آن میپردازد.

نصب و نگهداری تجهیزات

سومین کتاب پایه دوازدهم کتاب تجارت الکترونیک و امنیت شبکه میباشد.این کتاب به دانش آموزان نحوه صحیح راه اندازی،توسعه و ایجاد کسب و کار الکترونیکی را آموزش میدهد و در کنار این مباحث به تنظیمات امنیت شبکه هم پرداخته میشود. 

تجارت الکتذرونیک
توانایی‌های فارغ التحصیلان رشته شبکه و نرم افزار رایانه

با اتمام دوره‌ی تحصیلی هنرستان در پایه‌های دهم،یازدهم،دوازدهم در رشته‌ی شبکه و نرم افزار رایانه و با دریافت مدرک دیپلم خود این افراد میتوانند به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند اما این پایان کار نیست.در واقع بعد از دریافت مدرک دیپلم این افراد میتوانند تا مقطع دکترا در این رشته ادامه تحصیل بدهند.

فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در شرکت‌های خصوصی و دولتی،موسسات،صنایع و ... استخدام و مشغول به کار شوند.توانایی های این افراد عبارتنداز :

بررسی و شناخت نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و به کارگیری آنها.

بررسی کمبودها و نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بخش‌های صنعت و خدمات و تدوین نیازهای آنها ، امکان سنجی و تعیین ابزار و نیروی انسانی لازم برای رفع کمبودها.

تجزیه و تحلیل سیستم‌های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و ارائه راه حل مناسب برای اجرای آنها.

طراحی مجموعه های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و تولید طرح‌های اجرایی برای آنها.

اجرای طرح‌های کامپیوتری ، نصب ، آزمایش و آموزش آنها.

پشتیبانی و نگهداری سیستم‌های نرم افزاری شامل شناسایی خطاها ، رفع خطاها و افزودن امکانات جدید به سیستم‌ها.

عیب یابی کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری و رفع عیب‌ها.

وظایف فارغ التحصیلان این رشته در محل کار به شرح زیر است :

1-آشنایی کامل با سیستم رایانه

2-آشنایی کامل با سیستمی که باید روی آن برنامه ریزی صورت بگیرد

3-تجزیه و تحلیل صحیح موضوع

4-نوشتن برنامه‌ای که بالاترین سرعت و کارایی را داشته باشد

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

3.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
294 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nadia
5 ماه قبل

یه سوال دارم
میگن که رشته هوش مصنوعی هم به رشته ها اضافه شده؟
ممنون میشم یه توضیح کوچولو درموردش بدین🪻

Nadia
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
بهترین شاخه شبکه و نرم افزار کدوم هستش که هم اینده خوبی داشته باشه هم درامد؟
و سوال اخرم اینه که ما باید تو دانشگاه ادامه تحصیل بدیم یا دانشکده؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  Nadia

همه گرایش ها خوبن هرکدام بهتر هستن با توجه به علاقه خودتون انتخاب نمایید

مهدی قدسی
8 ماه قبل

سلام من در حال حاضر پایه نهم رو تموم کردم و به دلایلی معدلم خیلی پایینه و فقط کشاورزی میتونم بخونم …هنرستان های غیر انتفاعی هم قبول میکنن بقیه رشته هارو بخونم ولی هر رشته ای اینجا نیست
(اگه من رشته گرافیک یا فیلم سازی یا معماری و طراحی داخلی بخونم) میتونم هنگام ورود به دانشگاه تغییر بدم یا در داخل دانشگاه ؟؟؟؟
ممنون میشم بیشتر راهنماییم کنین 🙏🏻❤️

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  مهدی قدسی

با درود در مقاطع بالاتر بله حتما میتوانید تغییر رشته دهید

امین
8 ماه قبل

سلام ممنون از مقاله خوبتون رشته شبکه و نرم افزار یا کامپیوتر در زمینه خدمات فنی حرفه هم هست؟

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  امین

با درود متوجه سوالتان نشدم
لطفا واضح بفرمایید

8 ماه قبل

سلام میتونین راهنماییم کنین چه رشته ای از فنی حرفه ای صنعت اینده شغلی بهتر وراهت تر دارد ممنون

مدیر
8 ماه قبل
پاسخ به  ابراهیم

با درود شبکه و تکنیک و حسابداری

Iliya
9 ماه قبل

سلام خسته باشید میشه یه لیست از بهترین هنرستان های مشهد برای رشته شبکه ونرم افزار رو بهم بدین خیلی ممنونم

مدیر
8 ماه قبل
پاسخ به  Iliya

با درود متاسفانه در دسترس نداریم

صادق
1 سال قبل

با سلام و خسته نباشید ، من رشته ام شبکه و نرم افزار (فنی و حرفه ای – صنعت) هست و تو مقطع کارشناسی برای اینکه وارد رشته امنیت شبکه (یا همون امنیت سایبری و کلا رشته های مربوط به شبکه) بشم باید کدوم گرایش رو در مقطع کارشناسی انتخاب کنم؟ نرم افزار؟ فناوری اطلاعات IT؟ یا… ممنون از پاسخگوییتون

مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  صادق

با درود رشته نرم افزا و it میتوانید

ستایش
1 سال قبل

سلام من به برنامه نویسی علاقه دارم باید کدوم گرایش را انتخاب کنم؟؟

مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  ستایش

با درود شما میباست گرایش it را انتخاب نماییید

نبما
1 سال قبل

با سلام من رشته شبکه و نرم افزار شاخه کاردانش
تحصیل میکنم آیا میشه از طریق این رشته به دانشگاه های برتر کشور برم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط نبما
علی
2 سال قبل

سلام
من به حوزه های برنامه نویسی وب و گرافیک و ui علاقه دارم و سال بعد کنکور دارم (رشتم شبکه و نرم افزاره)
شاخه مناسب من در دانشگاه چیست؟ گرایش های مهندسی نرم افزار و IT رو هم بگید لطفا
توی مقاله اشاره نکرده بودید

HANI
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم برای رفتن به رشته کامپیوتر درس ریاضی و شیمی من باید خیلی قوی باشه تا در این رشته موفق باشم؟؟

مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  HANI

با سلام خدمت شما دوست عزیز
برای تحصیل در این رشته شما باید درک خوبی از ریاضیات پایه داشته باشید اما نیازی به ریاضیات خیلی خیلی قوی هم نداره البته در مقاطع بالا مثله کارشناسی و ارشد باید ریاضیات خودتون رو در سطح بالایی ببرید
با آرزوی موفقیت برای شما

....
3 سال قبل

باسلام ممنون از اطلاعاتی منسجم والبته صحیح که دراختیارعموم گذاشتیدولی کاش درباره تقاضای هررشته درکدوم دانشگاه وبهترین دانشگاه هاوشغل های خوب وپردرامددرحال روهم معرفی می کردید

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  ....

سلام روز به خیر
سپاس از همراهی شما دوست گرامی. اگر توجه بفرمایید در رابطه با هر شغلی توضیح داده شده است. دوست عزیز داشتن شغل خوب و پر درآمد همگی بستگی به خود فرد دارد. اگر شما بتوانید در هر شغلی به اندازه کافی خلاق باشید و دانش و استعداد کافی در آن زمینه را داشته باشید قطعا آن شغل می تواند برای شما خوب و مفید و پردرآمد باشد. پس اینجا نمی توان گفت که چه مشاغلی پردرآمد یا کم درآمد هستند چون همگی بستگی به شخصی دارد که در این زمینه مشغول به کار است. در ارتباط با دانشگاه ها نیز می توانید به بخش معرفی دانشگاه ها مراجعه فرمایید.
موفق و پیروز باشید.

aysanshabkhiz
3 سال قبل

سلام ببخشید یه سوال داشتم من میخوام یک دبیر شوم و چون رشته کامپیوتر میخونم و الان دبیرستان هستم و هنوز وارد دانشگاه نشدم نمیدونم چیکار کنم تا بتونم دبیر شوم میشه در مورد این راهنمایی کنید!!!!!!!!

***
3 سال قبل

ببخشید برای IT از فنی حرفه ای چه هنرستان خوبی رو تو تهران پیشنهاد میکنید؟

habib.n005
3 سال قبل

سلام
سال آخرم هست و میخوام انتخاب رشته کنم و به کامپیوتر علاقه دارم
و توی رشته ی ورزشی والیبال به صورت حرفه ای کار میکنم
میخواستم بگم که من بیشتر وقت خودم رو با رشته ورزشی میگذرونم علاوه بر کامپیوتر
میخواستم بگم که از طریق دبیرستان برم یا هنرستان ممنون میشم پاسخ بدین

Nahal
3 سال قبل

رشته ای تی توی ایران هم بدرد میخوره؟

Nahal
3 سال قبل

ببخشید رشته آی تی توی ایران هم به درد میخوره؟
اخه میگن تو ایران اصلا خوب نیست و به خارج باید بریم تا بتونیم تو بازار کار جذب بشیم و ایران نیازی نداره میشه یکم راهنماییم کنید?

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  Nahal

سلام روز به خیر
دوست گرامی لطفا جهت مشاوره با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید.
موفق و پیروز باشید.

سعیده
3 سال قبل

سایتتون خیلی عالیه ?
میشه لطفا یک شماره ی تلگرام بدین برای مشاوره ??

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  سعیده

سلام روز به خیر
دوست گرامی لطفا با شماره پشتیبانی : 09126200026 تماس حاصل فرمایید همکاران ما برای مشاوره در خدمت شما هستند.
موفق و پیروز باشید.

الناز
3 سال قبل

به نظر شما نرم افزار رو ادامه بدم یا iT؟
ممنون از نظر خوبتون

الناز
3 سال قبل

سلام من میخام نرم افزار و ای تی رو باهم بخونم امکان پذیره؟؟
بعدش اینکه به هرکی میگم رشتم کامپیوتره مسخرم میکنن:)

راستین
3 سال قبل

سلام من میخواستم بدونم میشه با رشته کامپیوتر رشته it رو انتخاب کرد

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  راستین

سلام روز به خیر
بله دوست گرامی
موفق باشید.

معصومه
3 سال قبل

سلام من میخاستم بدونم که میشه داخل دانشگاه رشته طراحی سایت رو خوند؟ اصلا طرتحی سایت جداگونه یه رشتس؟ من شبکه و نرم افزار میخونم ولی به وب شدیدا علاقه دارم ، دوست داشتم داخل دانشگاه وب رو ادامه بدم ، امکانش هست،؟

آتریسا
3 سال قبل

سلام من امسال دهم و می خواستم بدونم میشه از طریق رشته شبکه و نرم افزار کارای گرافیک و فتوشاپ ادامه داد یا نه

ارکیده
3 سال قبل

سلام ببخشد من سال آخر کامپیوتر هستم و امسال کنکور دارم بعد میخواستم بدونم که میشه از طریق این رشته رشته گرافیک رو دنبال کرد

Elnaz
3 سال قبل

سلام من ۱۶ سالمه و امسال انتخاب رشته کردم و رشتم کامپیوتره و واقعا به این رشته علاقه دارم ببخشید لوازم مورد نیاز این رشته چیه؟

امید
3 سال قبل

سلام .من ۱۶ سالم بود دیپلم برق ساختمون گرفتم و دیگه ادامه ندادم چون علاقه نداشتم و اینکه باید کار میکردم ک خرج خونه رو بدم.خیلی دوست دارم برنامه نویسی رو یاد بگیرم و از صفر شروع کنم ولی دقیقا نمیدونم الان باید چکار کنم از کجا شروع کنم

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  امید

سلام روز به خیر
دوست گرامی شما می توانید با شماره 09126200026 تماس بفرمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

جوان
3 سال قبل

سلام با تشکر از توضیحات خوبتون
ایا از طریق رشته کامپیوتر میشه تدوینگر یا حسابدار شد؟؟

غنی آبادی
3 سال قبل

با سلام برای رشته ی کامپیوتر شبکه ی کامپیوتر باید به چه هنرستانی برویم
با تشکر

غنی آبادی
3 سال قبل

سوالی داشتم در مورد اینکه حالا واقعا رشته ی سخت افزاری کم در آمد هست یا واقعا درآمدی توش هست

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  غنی آبادی

سلام روز به خیر
دوست گرامی برای گرفتن مشاوره با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را در رابطه با این موضوع راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

کریمی
3 سال قبل

سلام روز بخیر من میخوام انتخاب رشته کنم معدلم برا انسانی کمه اگ برم کامپوتر میتونم برای کنکور کنکور انسانی بدم

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  کریمی

سلام روز به خیر
دوست گرامی برای گرفتن مشاوره تحصیلی در ساعات اداری لطفا با شماره تلفن 09126200026 تماس حاصل فرمایید.
موفق و پیروز باشید.

Fatemeh.H
3 سال قبل

اول خیلی ممنونم.شمابهترینید سایتتون خیلی خوبه خصوصافیلم های اموزشیش.ویه سوال داشتم.میشه بارشته کامپیوترطراحی دوخت یاکارهای هنری کرد؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  Fatemeh.H

سلام روز به خیر
دوست گرامی طراحی دوخت کاملا یک رشته جداگانه است. ارتباطی با رشته کامپیوتر ندارد. شما میتوانید برای گرفتن مشاوره تحصیلی با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید.
موفق و پیروز باشید.

حسینی
3 سال قبل

سلام ببخشید یه سوال داشتم من الان رفتم رشته کامپیوتر توی هنرستان
رشته کامپیوتر اصلا آینده داره؟؟؟
بعد کدوم شاخه رشته کامپیوتر بهتره درآمد بالایی داره ؟؟؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  حسینی

سلام روز به خیر
دوست گرامی لطفا با شماره تلفن 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

Asal
3 سال قبل

سلام خسته نباشید بین رشته گرافیک و کامپیوتر موندم هردو را هم دوست دارم بنظر شما کدوم بهتررره؟؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  Asal

سلام روز به خیر
دوست گرامی لطفا با شماره تلفن 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

Fatemeh
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید . میخواستم بپرسم که بازار کار رشته کامپیوتر از هنرستان بهتر هست یا اینکه از دبیرستان رشته ریاضی بخونیم و بعد در دانشگاه کامپیوتر را ادامه دهیم ؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  Fatemeh

سلام روز به خیر
دوست گرامی در هنرستان به شما در کنار دروس تئوری که خوانده می شود به صورت عملی نیز آموزش داده خواهد شد. یعنی در هنرستان شما به صورت علمی و عملی پیشرفت خواهید کرد پس اگر می خواهید رشته کامپیوتر را در دانشگاه ادامه دهید پیشنهاد ما این است که از هنرستان شروع کنید.
موفق و پیروز باشید.

M25
3 سال قبل

سلام من چندتا سوال دارم ۱.از ریاضی ب کامپیوتر برم یا فنی کدومشون موفق ترم معدلم تو نوبت اول ۱۹.۷۹ نهم تو دومم ۱۹.۸۳ بقیه سال ها ۱.۱۹ ب بالا تو نهمم ریاضی ام ۲۰ بود ۲با این وضعیت شغلی هس یعنی برای ریاضی منظورم هس اخه مشاور ما تو مدرسه میگه نیس دخترشم ریاضی برداشته ۳ دانشگه هاش هم تک جنسیتی داره؟؟؟ خواهشا جواب بدهید ب خدا ۱ ماهه ک تو عذابم برام مهمه درک کنید….راستی اصلا هم کامپیوتر بلد نیستم فقط بعضی چیزاشو بلدم.

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  M25

سلام روز به خیر
دوست گرامی برای مشاوره می توانید با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

Waller
3 سال قبل

با سلام و عرض ادب _ من امسال دارم میرم کلاس دهم رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای میخواستم بهم هنرستان خوب در مشهد معرفی کنین به جز دارافنون _ سپاس

یاس
3 سال قبل

سلام خسته نباشید.
میخواستم بفهمم در دانشگاه چه رشته میتونم بخونم؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

احمد رضا معصومی
3 سال قبل

سلام من عاشق این رشته هستم و تا چند سال قبل از این که من وارد این رشته می‌خواستم بشوم به این اعتقاد داشتم که این رشته را بسیار دوست دارم و همین جوری وارد می شوند و وقتی بزرگتر شدم فهمیدم که آن بخشی از یک گرایش‌بوده است”و ترفندها و مدل‌های مختلفی برای ورود به دانشگاه داردمن کلاس هشتم هستم و می خواهم وارد کلاس نهم بشم و به دلیل علاقه خاص و حساسیتی که دارم می‌خواسم سوالی از شما داشته باشم:من دوست دارم وقتی که وارد این رشته می شوم وقتی یک مبحثی را تمام می‌کنم وارد یک مبحث دیگر باشم و دوست دارم {یعنی همه چیز را دوست دارم یاد بگیرم. تمام تکنیک ها و تاکتیک ها را یاد بگیرمو دوست دارم در تمام شاخه‌ها پیشرفت کنند و قوی باشم آیا چنین چیزی امکان پذیر است و اینکه اگر من از همین الان در مغازه ای که تخصص کامپیوتر دارد شاگردی کنم کار خوبی است و حتما این کار را انجام دهم لطفاً به سوالهای من پاسخ دهید ممنون می شوم با تشکر از سایت و عوامل چهارخونه.

mahla
3 سال قبل

با سلام من امسال انتخاب رشتع دارم و میخام برم کامپیوتر کار و دانش . کار و دانش ایندع شغلی خوبی دارع؟

رضا
3 سال قبل

سلام من میخوام برم کامپیوتر و علاقه ی زیادی دارم فقط ب خاطر سنگین بودن ریاضیش دو دل شدم نمیدونم ک برم یا نرم

Ladan
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

سلام و عرض ادب برای مشاورتون هزینه ای هم دریافت میکنید؟!

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  Ladan

سلام روز به خیر
خیر دوست گرامی .
موفق و پیروز باشید.

رضا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
من خیلی ب کامپیوتر علاقه دارم و میخواستم به فنی حرفه ای برم هر هنرستانی رفتم پر بود
الان میخوام بدونم برم کار و دانش خوبه شاخه کامپیوتر؟

Mani
3 سال قبل
پاسخ به  رضا

نه داداش کارو دانش مدرک کارودانش میگیری و این خیلی خوب نیس برو فنی بخون سال دیگه تغیر رشته بده

رضا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من امسال باید تعیین رشته کنم و به کامپیوتر خیلی علاقه دارم ولی همه هنرستان ها پر بود و الان باید انسانی بخونم
من میتونم این ۳سال رو بخونم بعدش تغییر رشته بدم برم فنی حرفه ای؟

Faria
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
من امسال سال یازدهمم و می‌خواستم درباره‌ی بورسیه‌ی تحصیلی این رشته بدونم که چطوره، اصلا امکانش هست؟ چون توی گوگل هیچ اطلاعاتی از بورسیه‌ی رشته‌ی کامپیوتر از فنی نیست.

F_Miss
3 سال قبل

سلام
من دانش اموز پایه نهم هستم امسال باید انتخاب رشته کنم
اگه میشه لطفا یکم درمورد رشته کامپیوتر توضیح بدید ک چه دروسی داره
اخه همه میگن رشته ریاضی و زبانش خیلی زیاااااااد سخته خیلیییی
بخاطر همین نمیدونم چیکار کنم
میترسم برم از سختیش پشیمون بشم
لطفا میشه راهنمای کنین؟

امير حسين
3 سال قبل

سلام.من نهم هستم هنوز انتخاب رشته نكردم. از كودكي عاشق كامپيوتر و بازي كردن با كامپيوتر و ps4 بودم و هنوزم عاشق بازي كردنم. بخاطر همين ميخوام رشته كامپيوتر رو انتخاب كنم. ولي بعضيا ميگن اگر اين ٣سال و خوندي بعدش نظرت عوض بشه ديگه نميتوني كنكور رشته هاي ديگه رو بدي. ١: ميخواستم بدونم درسته؟ ٢: من انيميشن سازي يا بازي سازي هم دوست دارم اگه كامپيوتر بخونم چه رشته هايي رو ميتونم در دانشگاه انتخاب كنم كه به اينا مربوط باشه؟

Seyed
3 سال قبل

سلام من امسال انتخاب رشته کردم و رشته ی شبکه و نرم افزار رو انتخاب کردم میخواستم ببینم ریاضی چقدر تاثیر گذاره توی آینده ی درسی و شغلی ام

نگار
3 سال قبل

سلام ببخشید رشته کامپیوتر از راه کارودانش بهتره یا فنی حرفه ای؟؟

علیرضا
3 سال قبل

با سلام خسته نباشید.من امسال انتخاب رشته دارم ولی از بد حادثه دیر به تتیجه رسیدم الانم چندتا هنرستان خوب رفتم اما میگن کلاس ها پُره میخواستم بدونم میشه امسال ریاضی بزنم سال بعد رشتم رو عوض کنم برم کامپیوتر اخه واقعا من به کامپیوتر به شدت علاقه دارم.

فاطمه
3 سال قبل

سلام خسته کار نباشید من کامپیوتر میخونمو عاشقانه دوسش دارم سال دیگه کنکور دارمو معدلم 19.50هستش اما مشاوره بهم پیشنهاد کرده درسای انسانی رو بخونم و کنکور انسانی بدم
یا اینکه کنکور ریاضی بدم و از طریق ریاضی مهندس کامپیوتر بشم
الان سردر گمم نمیدونم باید چیکار کنم پیشنهادی دارید
من اصلا علاقه ای به انسانی ندارم به نظرتون خوبه که وقتمو بزارمو ریاضی بخونم و کنکور بدم

علیرضا
3 سال قبل

خیلی ممنون من به کامپیوتر به شدت علاقه دارم فقط اینکه تو دانشگاه رشته برنامه نویسی بهتره یا سئوکار؟؟؟